اخبار داغ

مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک چه بلایی سر مان می‌آورد؟

مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک چه بلایی سر مان می‌آورد؟
محققان از کالج پزشکی «بیلور» و مرکز نوآوری در کیفیت، کارایی و امنیت، مقاله جدیدی منتشر کرده‌اند که شیوع مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک در ایالات متحده را نشان می‌دهد. این میزان در خصوص افرادی که به کلینیک مراجعه می‌کنند ۱ درصد و در میان سایر افراد تا ۶۶ درصد نیز افزایش پیدا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افرادی که بدون نسخه پزشک اقدام به مصرف آنتی‌بیوتیک می‌کنند از نظر سلامت عمومی بدن‌شان دچار مشکلات متداولی می‌شوند. مقاله جدیدی که در مجله Annals of Internal Medicine به چاپ رسیده است، روش‌های مختلفی را که افراد اقدام به تهیه و مصرف آنتی‌بیوتیک می‌کنند را مورد بررسی قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, افرادی که بدون نسخه پزشک اقدام به مصرف آنتی‌بیوتیک می‌کنند از نظر سلامت عمومی بدن‌شان دچار مشکلات متداولی می‌شوند. مقاله جدیدی که در مجله , به چاپ رسیده است، روش‌های مختلفی را که افراد اقدام به تهیه و مصرف آنتی‌بیوتیک می‌کنند را مورد بررسی قرار داده است.,

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری و به نقل از ساینس‌دیلی، بر اساس این مطالعه مردم از طرق مختلف به سراغ مصرف این نوع داروها می‌روند. مثلا باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک‌هایی را ک قبلا مصرف می‌کردند را مورد استفاده قرار می‌دهند، از دوستان و اعضای خانواده آنتی‌بیوتیک طلب می‌کنند و یا در نهایت از فروشگاه‌های محلی خریداری می‌کنند.

, به گزارش خبرگزاری علم و فناوری و به نقل از ساینس‌دیلی,

لطفا خودسرانه و بدون نسخه پزشک آنتی‌بیوتیک مصرف نکنید!

, لطفا خودسرانه و بدون نسخه پزشک آنتی‌بیوتیک مصرف نکنید!, لطفا خودسرانه و بدون نسخه پزشک آنتی‌بیوتیک مصرف نکنید!,

در عمده این موارد افراد یا به صورت غیرضروری دارو می‌خورند و یا نوع و دوز آنتی‌بیوتیک را به درستی رعایت نمی‌کنند. این رفتارها با پیامدهای قابل‌ پیگیرانه متعددی همراه است که در نهایت خطر مقاومت آنتی‌بیوتیکی را به مراتب افزایش می‌دهد. مهم است که بدانیم مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک چقدر شایع است و چه عواملی با این مساله در ارتباط هستند.

, در عمده این موارد افراد یا به صورت غیرضروری دارو می‌خورند و یا نوع و دوز آنتی‌بیوتیک را به درستی رعایت نمی‌کنند. این رفتارها با پیامدهای قابل‌ پیگیرانه متعددی همراه است که در نهایت خطر مقاومت آنتی‌بیوتیکی را به مراتب افزایش می‌دهد. مهم است که بدانیم مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک چقدر شایع است و چه عواملی با این مساله در ارتباط هستند. ,

محققان از کالج پزشکی «بیلور» و مرکز نوآوری در کیفیت، کارایی و امنیت، مقاله جدیدی منتشر کرده‌اند که شیوع مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک در ایالات متحده را نشان می‌دهد. این میزان در خصوص افرادی که به کلینیک مراجعه می‌کنند ۱ درصد و در میان سایر افراد تا ۶۶ درصد نیز افزایش پیدا می‌کند.

, محققان از کالج پزشکی «بیلور» و مرکز نوآوری در کیفیت، کارایی و امنیت، مقاله جدیدی منتشر کرده‌اند که شیوع مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک در ایالات متحده را نشان می‌دهد. این میزان در خصوص افرادی که به کلینیک مراجعه می‌کنند ۱ درصد و در میان سایر افراد تا ۶۶ درصد نیز افزایش پیدا می‌کند. , محققان از کالج پزشکی «بیلور» و مرکز نوآوری در کیفیت، کارایی و امنیت، مقاله جدیدی منتشر کرده‌اند که شیوع مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک در ایالات متحده را نشان می‌دهد. این میزان در خصوص افرادی که به کلینیک مراجعه می‌کنند ۱ درصد و در میان سایر افراد تا ۶۶ درصد نیز افزایش پیدا می‌کند. ,

ذخیره کردن آنتی‌بیوتیک برای مصرف در آینده نیز از ۱۴ تا ۴۸ درصد در میان گروه‌های مختلف جامعه متفاوت است. این مطالعه می‌گوید «فقدان بیمه»، «عدم دسترسی به مراکز درمانی» و «هزینه ویزیت پزشک و نسخه» از جمله عوامل این رفتار هستند. برخی افراد نیز از «معاینه شدن برای بیماری‌های عفونی جنسی» خجالت می‌کشند. در نهایت عده‌ای اعلام کردند که به دلیل مشغله کاری برای مراجعه به پزشک وقت ندارند.

, ذخیره کردن آنتی‌بیوتیک برای مصرف در آینده نیز از ۱۴ تا ۴۸ درصد در میان گروه‌های مختلف جامعه متفاوت است. این مطالعه می‌گوید «فقدان بیمه»، «عدم دسترسی به مراکز درمانی» و «هزینه ویزیت پزشک و نسخه» از جمله عوامل این رفتار هستند. برخی افراد نیز از «معاینه شدن برای بیماری‌های عفونی جنسی» خجالت می‌کشند. در نهایت عده‌ای اعلام کردند که به دلیل مشغله کاری برای مراجعه به پزشک وقت ندارند.,

, ,

منبع: علم و فناوری نیوز

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه