اخبار داغ

ابراز نگرانی سازمان ملل از تحولات عدن

ابراز نگرانی سازمان ملل از تحولات عدن
سازمان ملل متحد با اعلام این‌که تحولات میدانی را از نزدیک دنبال می‌کند، از تاثیر خشونت بر غیرنظامیان در این شهر ابراز نگرانی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از النشره، سازمان ملل اعلام کرد تحولات میدانی در عدن را از نزدیک دنبال و از تاثیر خشونت بر غیرنظامیان احساس نگرانی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد، اهمیت دارد که تمامی طرف‌ها به گونه‌ای عمل کنند که حوادث در عدن به بی‌ثباتی بیشتر منجر نشود.
,
 
,
این در حالی‌ است که سازمان ملل، روز دوشنبه از کاهش کارمندان خود در عدن به خاطر درگیری‌های اخیر خبر داد.
,
 
,
شورای انتقالی جنوب، که مورد حمایت امارات است، همچنان درحال گسترش دامنه کنترل خود بر عدن است. این نیروها، روز یکشنبه گذشته پس از 4 روز درگیری‌های خونین با نیروهای حفاظتی رئیس‌جمهور مستعفی یمن (مورد حمایت سعودی) توانستند کنترل کامل این شهر را به دست گرفته و وزیر کشور دولت مستعفی را مجبور به فرار کنند.
,
 
,
پس از این شکست، بسیاری از اعضای دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن دست به حملات شدیدی علیه سعودی و امارات زدند. «احمد المیسری» وزیر کشور دولت مستعفی یمن، در صفحه فیسبوک خود نوشت: «به شکست در عدن اعتراف می‌کنیم و به امارات تبریک می‌گوییم، اما این نبرد پایانی نیست. ما باز می‌گردیم و عدن را پس می‌گیریم. 400 خودروی زرهی امارات در این عملیات مشارکت کردند و ما با تسلیحات ابتدایی خود با آنها جنگیدیم.»
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه