اخبار داغ

نایب رئیس مجلس:

شرایط اقتصادی فعلی کشور مناسب ایجاد مناطق آزاد نیست/ کیفیت برخی کالاهای ایرانی چندین برابر مشابه خارجی آن است

شرایط اقتصادی فعلی کشور مناسب ایجاد مناطق آزاد نیست/ کیفیت برخی کالاهای ایرانی چندین برابر مشابه خارجی آن است
نایب رئیس مجلس شورای اسلای معتقد است در وضعیت اقتصادی فعلی زمینه ایجاد مناطق آزاد فراهم نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز در خصوص وضعیت لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اظهار داشت: در شرایط فعلی با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، شرایط برای راه‌اندازی مناطق آزاد مناسب نیست؛ زیرا اکنون باید به سمت اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی پیش می‌رویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی افزود: از سویی، مناطق آزاد به دروازه‌های ورود کالا به کشور تبدیل شده‌اند و این با رونق تولید و حمایت از آن منافات دارد و به همین دلیل فعلا این لایحه مسکوت مانده است.

,

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: با این وجود اگر قرار باشد یک منطقه آزاد در کشور تصویب شود حتما متعلق به کرمانشاه خواهد بود و نمایندگان استان با تمام توان پای این مطالبه هستیم.

,

مصری بیان داشت: منطقه آزاد منطقه خروج ارز است و از آنجا که در ایران، کالا با ریال به فروش می‌رسد و تبدیل آن، باید در صرافی ها انجام شود هرچه نیاز ارزی افزایش یابد، قیمت آن بالاتر و سختی بیشتری به مردم تحمیل می شود.

,

وی گفت: در حال حاضر فرصتی طلایی برای صادرات ایجاد شده که در آن ذائقه مردم مهم است؛ اگر صادرات ذائقه مردم هدف قرار گیرد مردم همیشه از آن خرید می‌کنند.

,

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به دلیل تفاوت قیمت در مواد خوراکی، لوازم خانگی، چینی آلات، مواد بهداشتی و ساختمان باید کشورهای منطقه را عادت دهیم با کیفیت کالای ایرانی آشنا شوند.

,

مصری با بیان اینکه کیفیت برخی کالاهای ایرانی چندین برابر مشابه خارجی آن است، گفت: اداره استاندارد نباید مجوز تولید کالاهای بی‌کیفیت را بدهد.

,

مصری خاطرنشان کرد: اینک فرصتی استثنائی فراهم شده است؛ بنابراین باید در کشورهای منطقه بازارهای صادراتی برای خود ایجاد کنیم؛ زیرا رقابت از نظر قیمت به طور کامل به سود ما است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه