اخبار داغ

توصیه های سرکنسول ایران در کربلا به زائران اربعین در گفتگو با دانا:

عرف پذیرایی در خانه‌های مردم عراق 3 روز است/ زائران زمان سفر و رفت و برگشت خود را مدیریت کنند

عرف پذیرایی در خانه‌های مردم عراق 3 روز است/ زائران زمان سفر و رفت و برگشت خود را مدیریت کنند
میر مسعود حسینیان در خصوص آداب اربعین و حضور زوار ایرانی در منازل مردم عراق اظهار داشت: عرف پذیرایی در خانه‌های مردم عراق 3 روز بوده و مردم سعی کنند بیشتر از این زمان در منازل مردم عراق سکونت نکنند.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با نزدیک شدن ایام اربعین، استقبال مردم از پیاده روی اربعین بیشتر می شود اما حضور در این راهپیمایی عظیم جهان نیازمند رعایت برخی از نکات است که می تواند این راهپیمایی را با مشکلات کمتری برای زائران ایرانی و همچنین مردم عراق ایجاد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

میر مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا در گفتکو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آداب اربعین و حضور زوار ایرانی در منازل مردم عراق اظهار داشت: عرف پذیرایی در خانه‌های مردم عراق 3 روز بوده و مردم سعی کنند بیشتر از این زمان در منازل مردم عراق سکونت نکنند؛ به عنوان مثال در پذیرایی در منزل، بیش از سه روز نیست بنابراین زائران از باقی ماندن در منازل مردم بیشتر از سه روز خودداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حسینیان تأکید کرد: زائران این مهم را مورد توجه قرار دهند که بسیاری از اهالی عراق به‌خصوص کربلا و نجف به زبان فارسی آشنایی دارند بنابراین در تعاملات و برخوردها دقت بیشتری صورت گیرد.

,

 

,

زائران زمان سفر و رفت و برگشت خود را مدیریت کنند

وی ضمن تأکید بر لزوم مدیریت سفر توسط زائران همچنین گفت: نظرات علما از جمله حضرت آیت الله سیستانی و بسیاری از علمای ایران این است که حتی اگر در روزهای قبل از اربعین زیارت اربعین به جا آورده شود، این زیارت قبول است از همین جهت بهتر است زائرانی که زودتر از روز اربعین به کربلا می رسند، کربلا را ترک کنند تا به سختی های بعد از مراسم برخورد نکنند.

, زائران زمان سفر و رفت و برگشت خود را مدیریت کنند, زائران زمان سفر و رفت و برگشت خود را مدیریت کنند,
,
,


جریمه‌های سنگین برای اقامت غیر مجاز زائران

سرکنسول ایران در کربلا با تأکید بر خروج زائران از عراق پیش از اتمام ویزا عنوان کرد: توجه به این نکته که پیش از اتمام ویزا از عراق باید خارج شد بسیار مهم است چرا که اقامت غیر مجاز در عراق جریمه سنگینی خواهد داشت یعنی جریمه زائران در روز اول از اقامت غیر قانونی 30 دلار و به ازای هر روز اضافی 10 دلار خواهد بود.

,
, جریمه‌های سنگین برای اقامت غیر مجاز زائران, جریمه‌های سنگین برای اقامت غیر مجاز زائران,
,
,

حسینیان با بیان اینکه پیاده روی طولانی زائران و خادمان را خسته می‌کند تصریح کرد: حفظ حرمت ها یکی از اصول اساسی در پیاده روی اربعین است؛ خستگی ها و عدم رعایت احوال افراد کهنسال ممکن است منجر به برخی رفتارها شود که باید در این زمینه سعه صدر در پیش گرفت.

وی در ادامه افزود: وقتی میلیون‌ها نفر ظرف مدت دو هفته خود را به عراق می‌رسانند طبیعی است که تقریباً همین تعداد قصد خروج طی چند روز را دارند بنابراین این تردد می‌تواند مشکلات زیادی از نظر کمبود وسیله حمل‌ونقل، ازدحام جمعیت و ... به وجود آید که بهتر است زائران برای حل این مشکلات صبر داشته باشند و به همدیگر کمک کنند.

سرکنسول ایران در کربلای معلی همچنین به جمع‌آوری مواکب از عصر روز اربعین در کربلای معلی اشاره کرد و گفت:‌ زائران با توجه به جمع شدن مواکب عراقی از بعد از ظهر اربعین، نسبت به خروج سریع‌تر از کربلا اقدام کنند.

حسینیان با تأکید بر پرهیز زائران از سفر به اماکن غیرمطمئن تصریح کرد: از همه زائران می خواهیم که همه مردم به ویژه خادمان این حرکت عظیم، شهدا، جانبازان، امام و رهبر انقلاب را دعا کنند.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه