اخبار داغ

دامپزشکی نقش موثری در پیشگیری بیمارها دارد/ بیش از هشت هزار کیلوگرم گوشت لاشه کشف و ضبط شده است

دامپزشکی نقش موثری در پیشگیری بیمارها دارد/ بیش از هشت هزار کیلوگرم گوشت لاشه کشف و ضبط شده است
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: دامپزشکی نقش موثری در پیشگیری بیمارها دارد و حفظ سرمایه دامی وکنترل بیماری های دامی یکی از وظایف این نهادبوده و هیچ ارگانی نقشی درآن ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز حسین علی سلطانی مدیر کل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، خبرنگاری را  یکی از مشاغل سخت دانست و اظهار کرد: در عین سختی هیجان خاصی در خبرنگاری است که بستگی به خود خبرنگار دارد.
 
وی با بیان اینکه فعالیت دامپزشکی گسترده بوده و خیلی از فعالیت ها به امارتبدیل نشده وجایی حتی بیان نمی شود افزود: مهم ترین مساله دامپزشکی سلامت در جامعه است.
 
سلطانی با اشاره به اینکه دامپزشکی نقش موثری در پیشگیری بیمارها دارد تصریح کرد:حفظ سرمایه دامی وکنترل بیماری های دامی یکی از وظایف این نهابوده و هیچ ارگانی نقشی درآن ندارد.
 
مدیر کل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری کنترل بیماری های مشترک انسان و حیوان از دیگر فعالیت های این سازمان بوده که شامل هر آنچه غیر از انسان وگیاه است را شامل می شود.
 
وی اعتبارات سازمان را کافی نمی دانست و افزود: بیماری های مشترک نیازمند تخصیص بودجه مشترک و همکاری سایر بخش ها بوده است.
 
سلطانی کنترل و پیشگیری ومبارزه با بیماری های دامی را از دیگر فعالیت‎های این نهاد دانست وافزود: کلیه اقدامات پیگیری در سطح استان انجام می شود.
 
مدیر کل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری تامین حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه از دیگر وظایف این ارگان خواند وگفت: فراورده های دامی قوت غالب سفره هابوده و نیاز به رسبدگی همه‎جانبه است.
 
 سلطانی مراقبت از بیماری ها را لازمه و جز اساسی ترین اقدامات این حوزه دانست وگفت: در چهارماه ابتدای سال هزارو پانزده مورد برای تب برفکی سرکشی شده و برای مراقبت بروسلوز ۶۲۳۵ راس مراقبت انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه یک میلیون و۷۸۶هزار و ۸۳۰مترمربع سمپاشی اماکن صورت گرفته و گفت:۱۵هزار ۸۳راس دام نیز سم پاشی شده است.
 
سلطانی گفت: ۸هزار ۶۶۳ کیلوگرم لاشه گوشت کشف و  ضبط شده است
 
مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه  ۱۳هزار و۲۱۶ مورد بازدید از ابتدای سال صورت گرفته و گفت: این بازدید ها تنها باکمتر از۱۰۰نفر نیرو این بازدید ها صورت گرفته است که ۶۶۹ مورد غیر بهداشتی شناسایی و ۳۵ هزار و ۲۸۶ کیلو گرم مواد ضبطی کشف شده است و ۵۰ مورد به دادگاه معرفی شده است.
 
سلطانی با اشاره به اینکه  استان ما یکی از صادرکنندگان موفق خوراک آبزیان طیور و دام بوده و گفت: ۲۴۶۱ مورد صادرات به عراق و سایر کشور ها بوده است.
 
وی گفت: استان چهارمحال وبختیتری رتبه برتر پرورش قزل آلا است و ازمایشگاه خاص این ماهی به استان ما داده شده وتنها در استان ما انجام می شود و ازمایش های تخصصی تنها دراستان ما صورت میگیرد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه