اخبار داغ

پوتین برای رایزنی درباره برجام به فرانسه می‌رود

پوتین برای رایزنی درباره برجام به فرانسه می‌رود
روسای جمهوری روسیه و فرانسه هفته آینده با یکدیگر ملاقات کرده و مواضع خود درباره برخی مسائل مهم بین‌المللی، از جمله برجام، اوضاع در سوریه و لیبی و دورنمای همکاری‌ها در چارچوب گروه نرماندی برای حل و فصل بحران در اوکراین را هماهنگ خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو نوشت: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه هفته آینده برای یک سفر کاری یک روزه به فرانسه می‌رود که در جریان آن با "امانوئل ماکرون" همتای فرانسوی خود دیدار و گفت‌گو خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
همانطور که "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز گذشته اعلام کرد، رهبران روسیه و فرانسه در تاریخ 19 آگوست ( 28 مرداد ماه) با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. به گفته وی، اوضاع در مناطق شرق اوکراین و دورنمای ادامه همکاری‌ها در چارچوب گروه نرماندی (با مشارکت رهبران اوکراین، روسیه، آلمان، فرانسه)  در مرکز توجه این مذاکرات است. پوتین و ماکرون همچنین به طور مرسوم از این موقعیت استفاده کرده و به تبادل نظر و هماهنگی مواضع دو کشور درباره مسائل مهم بین‌المللی، از جمله اوضاع کنونی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و موضوع کنترل تسلیحات می‌پردازند.
,
 
,
پیش از این مشخص شده بود که امانوئل ماکرون همتای روسی خود را در اقامتگاه تابستانی خود در بندر "برگانسون" در جنوب فرانسه به حضور می‌پذیرد.
,
 
,
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین پیش از این تایید کرده بود که ولادیمیر پوتین در نیمه دوم ماه آگوست به فرانسه سفر خواهد کرد و فراهم سازی مقدمات این سفر که به دعوت رئیس جمهوری فرانسه صورت می‌گیرد، در حال انجام است.
,
 
,
به نوشته این روزنامه، منابع دیپلماتیک فرانسوی نیز روز گذشته اعلام کردند که مذاکرات ماکرون و پوتین کاملا شفاف و قابل اطمینان بوده و این گفت‌وگوها در آستانه نشست سران گروه 7 که قرار است در تاریخ 26-24 آگوست (اول و دوم شهریور ماه) در جنوب فرانسه برگزار شود، اهمیت زیادی دارد.
,
 
,
این دیپلمات فرانسوی یادآور شد که در جریان نشست سران گروه هفت، بحران‌های سیاسی کنونی در جهان از جمله در سوریه، لیبی و اوکراین بررسی خواهد شد و به همین دلیل بررسی این مسائل با رئیس جمهوری روسیه در آستانه این مذاکرات، اهمیت خواهد داشت.
,
 
,
به گفته وی، به‌رغم عدم حضور روسیه در گروه هفت، فرانسه در دو جهت گیری: از لزوم ادامه گفت‌وگوها با مسکو و تلاش‌های مشترک برای حل و فصل اوضاع در اوکراین حمایت می کند. البته نباید انتظار داشت که نتیجه مشخصی از این تلاش‌ها در آینده نزدیک دیده شود.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه