اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی یزد:

170 گروه جهادی شناسنامه‌دار در یزد فعالیت می‌کنند/ 24هزار نفر روز فعالیت جهادی در سال 98

170 گروه جهادی شناسنامه‌دار در یزد فعالیت می‌کنند/ 24هزار نفر روز فعالیت جهادی در سال 98
مسئول بسیج سازندگی یزد گفت: طبق برنامه‌ای که داریم، در سال 98 قرار است 170 گروه جهادی یزدی، 24 هزار نفر روز اردوهای جهادی داشته باشند که از این مقدار 10 هزار نفر روز آن در مناطق سیل‌زده است و 14 هزار نفر روز نیز در داخل استان در پروژه‌های محرومیت‌زدایی به کارگیری می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مجید صادقی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: در حال حاضر ما 170 گروه جهادی شناسنامه‌دار و هویت‌دار در یزد فعالیت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: طبق برنامه‌ای که داریم، در سال 98 قرار است این 170 گروه، 24 هزار نفر روز اردوهای جهادی داشته باشند که از این مقدار 10 هزار نفر روز آن در مناطق سیل‌زده است و 14 هزار نفر روز نیز در داخل استان در پروژه‌های محرومیت‌زدایی به کارگیری می‌شوند.

,

 مسئول بسیج سازندگی یزد ادامه داد: از این 10 هزار نفر روز تا بحال 7 هزار نفر روز محقق شده است که به ویژه در یکی دوماه اخیر در مناطق سیل‌زده لرستان، مازندران، گلستان و بعضا خوزستان فعالیت کرده‌اند.

,

صادقی اظهار داشت: در هفته گذشته 120 نفر در قالب گروه‌های مختلف محلات دانشجویی در منطقه لرستان بودند و فردا نیز یک گروه 40 نفری به لرستان اعزام می‌شوند؛ البته این گروه، یک گروه خاص است و در واقع این‌ها یک خانواده جهادی هستند که این خانواده جهادی به گلستان می‌روند و کار را انجام می‌دهند.

,

وی عنوان کرد: در خود استان ما تفاهم‌نامه‌ای با بهزیستی امضا کردیم و مسئولیتی قبول کردیم که آن را هم باید از جهادی‌ها استفاده کنیم و کارها و مقدماتش دارد انجام می‌شود؛ در واقع50 خانه مددجویان تحت حمایت بهزیتسی را تقبل کردیم کمک کنیم و با کمک گروه‌های جهادی‌مان خانه‌ها را بسازیم و تحویل مددجویان تحت پوشش بهزیستی بدهیم.

,

مسئول بسیج سازندگی یزد اضافه کرد: همچنین ساخت تعدادی خانه از قبل و طبق تفاهم‌نامه سال گذشته با کمیته امداد داشتیم که آن هم دارد کارش انجام می‌شود و در مرحله پایانی است.

,

صادقی خاطرنشان کرد : یکی دیگر از کارهایی که صورت می‌گیرد این است که گروه‌های جهادی علاوه بر اینکه می‌روند خدمت می‌کنند، خودشان هم پیگیر هستند که از خیرین برای مناطق محروم کمک بگیرند و هستند دوستان جهادی که خیرینی را پیدا می‌کنند و ما این خیرین را به استان‌های مختلف مرتبط می‌کنیم.

,

وی ادامه داد: مثلا خیری قبول می‌کند که یک خانه را بصورت کامل بسازد یا خیری قبول می‌کند مدرسه بسازد یا حتی خیری که قبول می‌کند مثلا تعمیرات یک ماشین سنگین را انجام دهد یعنی حتی در این حوزه‌ها هم خیر داریم.

,

صادقی افزود: کار دیگری که انجام می‌شود بحث صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی‌یار است؛ فعالیتی است که از سال گذشته شروع شده است و تعدادی تسهیلگر آموزش دیده‌اند که به مردم آموزش بدهند و بر اساس آن دستورالعملی که دارد صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا تشکیل شود و سرمایه‌های خرد و کوچک مردم جمع شود و صندوقی بشود و این صندوق به افراد تحت پوشش صندوق وام بدهد و فرد در قبال آن وام کاری را شروع کند.

,

مسئول بسیج سازندگی یزد بیان کرد: کار دیگری که آغاز شده است بحث قطب‌های تولید است که از چند سال گذشته شروع شده است و هر شهرستان بنا بر استعداد و ظرفیتش قطب تولید خاصی شده است؛ مثلا اردکان قطب حلوا ارده، یزد شیرینی سنتی، اشکذر نانوایی و بخشی از وام‌های اشتغالزایی ما به سمت این قطب‌ها رفته است و افرادی خصوصا افرادی که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته بودند بهشان کمک شده و کارشان را رونقش بخشیدند.

,

صادقی تأکید کرد: البته این قطب‌ها باز هم ادامه دارد و از شهرستان ها درخواست کردیم اگر می خواهند قطب‌شان را عوض‌کنند و اگر مثلا چندین سال روی یک قطب کار می‌کنند و ظرفیتش تکمیل شده است، می توانند قطب جدیدی که ظرفیت شهرستان است را معرفی کنند تا دوباره روی آن کار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه