اخبار داغ

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان یزد:

دانشگاه علمی کاربردی به دنبال تربیت متخصصان دارای مهارت برای جذب در بازار کار است

دانشگاه علمی کاربردی  به دنبال تربیت متخصصان دارای مهارت برای جذب در بازار کار است
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان یزد در جمه خبرنگاران گفت: این دانشگاه تلاش می کند فارغ التحصیلان دارای مهارت برای جذب در بازار کار تحویل جامعه بدهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ محمد صالح احمدی بعدازظهر امروز در نشست خبری  با خبرنگاران هدف از تاسیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی را مهارت آموزی،تشخیص نیاز بازار کار و پرورش متخصصان مورد نیاز بازار دانست و گفت: این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد و تلاش می کند فارغ التحصیلان دارای مهارت برای جذب در بازار کار تحویل جامعه بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان یزد اضافه کرد: با موج کمی گرایی دانشگاه ها تعداد مراکز دانشگاهی علمی-کاربردی در کشور به 1200 مرکز رسید که البته با توجه به رویکرد جدید دانشگاه و فاصله داشتن عملکرد این دانشگاه ها از معیارهای مدنظر، اصلاحات اساسی در دانشگاه انجام شد.

,

احمدی ساماندهی مدرسان را به عنوان اولین اقدام اصلاحی در دانشگاه علمی –کاربردی عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه در ابتدای جذب مدرسان بررسی صلاحیت های علمی به درستی صورت نگرفته و از آنجا که لازمه دانشگاه های مهارت آموز جذب مدرسان دارای مهارت است  دراولین اقدام صلاحیت ها ی فنی و علمی مدرسان مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه 30 درصد از اساتید از چرخه تدریس دانشگاه خارج شدند و در عوض افراد جدید دارای صلاحیت های لازم را جذب کردیم و این پایش ها مستمر ادامه دارد.

,

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان ساماندهی رشته های تحصیلی را دومین گام در زمینه اصلاحات این دانشگاه بیان کرد و ابراز داشت: برخی رشته ها نظیر حسابداری،IT،مدیریت و.... چندان مهارتی نبودند و از آنجا که هدف دانشگاه تربیت افراد مهارتی و تخصصی است این رشته ها را حذف کردیم.

,

احمدی تدوین اساسنامه، بازنگری و بروز رسانی در سرفصل های رشته های تحصیلی را از دیگر اقدامات اصلاحی این دانشگاه برشمرد.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که تلاش داریم تا این دانشگاه ازجذب دانشجوی کارمند به سمت جذب دانش اموزان حرکت کند اضافه کرد: پیش بینی می کنیم در ورودی مهرماه 98 بیش از 80 درصد دانشجویان غیر کارمند باشند.

,

احمدی تعداد فعلی دانشگاه های علمی کاربردی در سطح کشور را 560 مرکز دانست و اذعان داشت: با توجه به اجرای مصوبه شورای اداری درصد قابل توجهی از مراکز وابسته به دستگاه های دولتی تعطیل شدند و تعداد مراکز در استان از 22 به 9 مرکز تقلیل یافت.

,

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان  ادامه داد: در حال حاضر دو مرکز فرهنگ و هنر وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد به خانه فرهنگ صدوقی و مرکز بهزیستی به موسسه حضرت زهرا(س) واگذار شده که با راه اندازی این دو مرکز تعداد مراکز به 11 خواهد رسید.

,

وی افزود: در کشور 23 مرکز وابسته به دانشگاه هستند که در آینده نزدیک به بخش خصوصی یا عمومی واگذار خواهد شد که از این تعداد دو مرکز بافق و میبد در استان یزد هستند.

,

احمدی همچنین از احداث 4 مرکز جدید در آینده در استان خبر داد و ابراز داشت: مراکز جدید باید مجهز به محیط های کار برای دوره کارورزی دانشجویان باشند.

,

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی یزد سطح علمی مراکزدانشگاه علمی – کاربردی یزد را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بر اساس سطح بندی صورت گرفته  در سال 97 از تعداد8 مرکز استان 2 مرکز سطح2 و 6 مرکز در سطح 3 قرار داشتند که خوشبختانه با  زحماتی که مراکز ما کشیدند در سال جاری تنها یک مرکز در سطح 3 قرار دارد و مابقی در سطح 2 هستند.

,

گفتنی است مراکز علمی – کاربردی در کشور  در 4 سطح دسته بندی می شوند که هیچ استانی در سطح یک قرار نداشته و یزدی ها در سال گذشته و جاری  در سطح 4 قرار نگرفتند.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه