اخبار داغ

وجود ۲۸۰ میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر در جهان

وجود ۲۸۰ میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر در جهان
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امروزه تبلیغ و مصرف مواد مخدر رو به افزایش است، عنوان کرد: ۲۸۰ میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر در جهان وجود داشته و سالانه ۴۵۰ هزار نفر به دلیل مصرف مواد مخدر در جهان فوت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اسکندر مومنی در همایش یاریگران زندگی مبارزه با مواد مخدر در مجتمع امام علی(ع) ارومیه با اشاره به اینکه گرایش و تمایل به مصرف مواد مخدر در آذربایجان‌غربی پنج درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: باید تلاش شود تا این نرخ تمایل کاهش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: شیوع نرخ مصرف مواد مخدر در کشور ۵.۴ درصد بوده و این نرخ در آذربایجان‌غربی ۲.۵ درصد و با رتبه ۲۲، نرخ شیوع در بین دانش‌آموزان کشور ۲.۱ درصد و در استان ۰.۷۸ درصد با رتبه ۲۴ کشوری، نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان ۴.۷ درصد و در استان ۲.۱ درصد است که تقریبا آذربایجان‌غربی در همه نرخ‌ها نسبت به میانگین کشوری نرخ پایینی دارد.

,

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه امنیت و آرامش امروز جامعه مرهون فداکاری‌ها و جانفشانی‌های شهدا است، افزود: مواد مخدر جان انسان‌ها را به خطر انداخته و بسیاری از موادی که در درگیری با سوداگران کشف و ضبط شده حاصل خون پاک شهدای مبارزه با مواد مخدر است و این راه ادامه خواهد داشت گر چه مدافعان حقوق بشر در عمل اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهند.

,

وی با بیان اینکه سه هزار شهید در این راه فدا شده‌اند، عنوان کرد: اگر این شهدا نبودند نرخ اعتیاد در کشور بسیار بالاتر از این میزان بوده است.

,

وجود ۲۸۰ میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر در جهان

, وجود ۲۸۰ میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر در جهان,

مومنی با بیان اینکه امروزه تبلیغ و مصرف مواد مخدر رو به افزایش است، عنوان کرد: ۲۸۰ میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر در جهان وجود داشته و سالانه ۴۵۰ هزار نفر به دلیل مصرف مواد مخدر در جهان فوت می‌کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه در ایران مبارزه با مواد مخدر ادامه خواهد شد، عنوان کرد: دغدغه و خواست مردم این بوده که جلوی توزیع مواد مخدر در کشور گرفته شود که این انتظار به جا و معقولی است اما برای مقابله با مواد مخدر مبارزه خالی کافی نیست بلکه باید مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی و مردمی کرد.

,

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر طرح یاریگران زندگی تثبیت شد که در این طرح در همه بخش‌ها از جمله مبارزه و درمان باید همه جامعه دست به دست هم داده و کمک کنند.

,

وی گفت: ایجاد بستر مبارزه با مواد مخدر باید ابتدا از آموزش و پرورش آغاز شود چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند با مصرف مواد مخدر مبارزه کرده و علاوه بر آن انجام خدمات درمانی را نیز برعهده بگیرد بلکه باید سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه ورود کرده و به دولت کمک کنند.

,

مومنی در پایان اظهار کرد: در هر جای کشور طرح نوآورانه و با شاخص‌های مطلوب ارائه شود ستاد مبارزه با مواد مخدر از آن حمایت کرده و از اینگونه طرح‌ها استقبال می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه