اخبار داغ

معاون قضایی قوه قضائیه :

مبارزه قاطع با فساد اقتصادی اولویت دستگاه قضا است

مبارزه قاطع با فساد اقتصادی اولویت دستگاه قضا است
معاون قضایی قوه قضائیه گفت: مبارزه قاطع با فساد به ویژه فساد اقتصادی و سایر بخش‌ها از اولویت‌های قوه قضائیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دیواندره اظهار کرد: نکات مطرح شده در این جلسه و سایر جلسات دیگری که با شورای تامین و دادگستری شهرستان دیواندره خواهم داشت به طور کامل به رئیس قوه قضائیه انتقال خواهیم داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون قضایی قوه قضائیه افزود: در روایات و احادیث آمده است، هر کس زمام و کاری را قبول کند ولی آنگونه که باید انجام وظیفه نکند بوی بهشت را استشمام نمی‌کند.

,

مظفری خاطرنشان کرد: فلسفه حضور ما در بخش‌ها و مسوولیت‌های مختلف خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان است.

,

وی اظهار کرد: در صحیفه امام امت و تمام سخنرانی‌هایی که داشته‌اند همواره بر خدمت به مردم و تلاش در راستای انجام وظیفه در قبال آنان تاکید شده و همواره خود را خادم ملت معرفی می‌فرمایند.

,

معاون قضایی قوه قضائیه افزود: همه مسوولیت‌ها بنا به دیدگاه اسلامی برای خدمت است و به تعبیر امیرالمومنین(ع) مسئولیت‌ها طعمه و وسیله ثروت‌اندوزی و جاه‌طلبی نیست بلکه وسیله‌‌ای برای خدمت‌گذاری به مردم است.

,

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هیچ شانیتی برای هیچ مسوولی در هر جایگاهی قائل نیست مگر خود را خادم مردم بداند، گفت: باید دیدگاه و کل نگاه ذهنی ما به مسوولیت‌ها این باشد هر کس در هر بخشی در این نظام می‌تواند خدمات ارزنده‌ای از خود را به یادگار بگذارد.

,

معاون قضایی قوه قضائیه اظهار کرد: خداوند متعال حتی به نیت افراد توجه دارد نیاتی که حتی به عمل تبدیل نشده نزد خدا ارزشمند است.

,

وی افزود: اراده‌ای که موجب می‌شود برخی افراد به بیت‌المال تعدی و ثروت‌های ملی را چپاول کنند، اراده شیطانی است که در ذهن این انسان‌ها شکل می‌گیرد و تبدیل به عمل می‌شود.

,

مظفری خاطرنشان کرد: اراده همه ما در هر جایگاه و پستی که قرار داریم باید خدمت به مردم باشد اگر این مهم در تمام بخش‌ها تحقق پیدا کند شاهد شکوفایی در تمام بخش‌ها خواهیم بود.

,

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضا رسیدگی به حقوق افراد است، گفت: بحث کاهش ورودی به سیستم قضا، استفاده حداکثری از میانجی‌گری، صلح و آشتی، عفو و گذشت و ظرفیت‌های مردمی از اولویت‌های دستگاه قضا است.

,

معاون قضایی قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضا برای اینکه با طیف وسیعی پرونده مواجهه نشود بنا دارد از ظرفیت روحانیت و انسان‌های فرهیخته و صاحب‌نفوذ را در راستای صلح و سازش استفاده کند.

,

وی ارجاع موضوعات اختلافی مردم به خارج از دادگستری را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضا دانست و گفت: اطاله دادرسی از دیگر مباحثی است که دستگاه قضا به صورت جدی دنبال می‌کند.

,

مظفری با بیان اینکه استفاده از همه ظرفیت‌ها برای کاهش اطاله دادرسی از اولویت‌های مهم ریاست قوه قضائیه است، عنوان کرد: مبارزه قاطع با فساد به ویژه فساد اقتصادی و سایر بخش‌ها از دیگر اولویت‌ها است.

,

وی افزود: شاهد برگزاری جلسات رسیدگی دادگاه‌ها در مورد فساد اقتصادی هستید، موضوعی که موجب امیدآفرینی در جامعه شده است و مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی و برخورد این نظام با عوامل فساد امیدوار شده‌اند.

,

معاون قضایی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید با منشا فساد در این حوزه‌ها برخورد قاطع داشته باشد و کوتاه‌‌کردن فرآیند دادرسی و رسیدگی سریع به مفاسد اقتصادی بسیار کارساز بوده است.

,

وی اضافه کرد: امیدآفرینی یکی از کارهایی است که دستگاه قضا در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی و غیره به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه