اخبار داغ

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در بازدید از پایگاه خبری دیارآفتاب:

رسانه ها مشاوران امین مسئولان هستند/ تصمیمات منطقی و اصولی مسئولان با تکیه بر اخبار و اطلاعات رسانه ها

رسانه ها مشاوران امین مسئولان هستند/ تصمیمات منطقی و اصولی مسئولان با تکیه بر اخبار و اطلاعات رسانه ها
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با اشاره به اینکه رسانه ها مشاورین امین هستند یعنی زمانی که تحلیل درست و منطقی از آن چیزی که در جامعه رخ می دهد به مسئولین منعکس کنند گفت: در نتیجه از واقعیت های جامعه برداشت صحیحی برای مسئولین ایجاد می کنند که این برداشت ها می تواند در حوزه مشکلات فرهنگی، اقتصادی و یا اجتماعی و هر حوزه دیگری به میزان درست تر بودن و نزدیک واقع بودن تحلیل و به نوعی توام با حسن نیت بودنش، اثر گذاری خودش را داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پایگاه خبری دیار آفتاب؛ گفت: رسالت رسانه ها این است که ابتدا در کوتاه ترین زمان ممکن رویدادهای مهم را منعکس کنند و بعد از آن به تحلیل منطقی از مسائل و مشکلات جامعه در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین شیوه بپردازند و به مردم به طور عام و به مسئولین به شکل خاص اطلاع رسانی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مقدسی افزود: اگر از این منظر به رسانه نگاه کنیم مسئولین و دست اندرکاران در همه دنیا و در کشور ما نوع نگاهشان در ارتباط با رسانه این است که اهالی رسانه به عنوان مشاورین امین، پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و در بطن جامعه قرار دارند و مشکلات جامعه را به نحو مطلوب منعکس می کنند. برش اصلی از رسالت رسانه ها یکی سرعت عمل انعکاس رویدادهای مهم و دیگری ارائه تحلیل منطقی از واقعیت های موجود در جامعه است.

,

وی عنوان کرد: وقتی می گوییم رسانه ها مشاورین امین هستند یعنی زمانی که تحلیل درست و منطقی از آن چیزی که در جامعه رخ می دهد به مسئولین منعکس کنند، در نتیجه از واقعیت های جامعه برداشت صحیحی برای مسئولین ایجاد می کنند که این برداشت ها می تواند در حوزه مشکلات فرهنگی، اقتصادی و یا اجتماعی و هر حوزه دیگری به میزان درست تر بودن و نزدیک واقع بودن تحلیل و به نوعی توام با حسن نیت بودنش، اثر گذاری خودش را داشته باشد.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی اوقات می بینیم که رسانه ای مشکلی را در منطقه ای از یک شهر یا حتی کشور ارائه می دهد و مسئولین و کمیته های مربوطه و دست اندرکاران حوزه مربوطه از این تحلیل منطقی بهترین استفاده را می توانند داشته باشند.  در صورتی که شاید مسئول مربوطه علی رغم حضورش در جامعه، آن طوری که خبرنگار راحت می تواند با جامعه هدف ارتباط برقرار کند، مسئول نتواند این کار را انجام دهد و رسانه ها این نقیصه را پر می کنند. بنابراین این رسالت عظیم واقعا به دوش رسانه هاست و وقتی هم ارزشی به موضوع نگاه می کنند این کار بهتر انجام می شود.

,

وی با اشاره به برجسته شدن بعد اقتصادی رسانه ها در دنیا اظهار کرد: برخی رسانه ها در دنیا برای اینکه فلسطین اهدافش محقق نشود تمام اخبار مربوط به فلسطین را کامل ارائه نمی دهند و از طرفی اگر مشکلی در رژیم صهیوینستی پیش بیاید سریع در همه دنیا بزرگ می شود و مشخص است که غرض هایی در کارشان است و این نشان می دهد که آنها از مسائل انسانی خود فاصله گرفته اند.

,

مقدسی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی که برآمده از انقلابی با ریشه فرهنگی است، اساسا رسانه های موجود حتما و حتما باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که رسالتی بر دوش آنها است و باید به عنوان امین مردم و مسئولین رویداد ها را به شکلی واقع بینانه و در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین شکل به گوش مسئولین برای تصمیم گیری برسانند که این اطلاعات صحیح می تواند تصمیم درست را رقم بزند.

,

وی اضافه کرد: رسانه ها امین مردم هستند به این دلیل که مردم دغدغه هایشان را از طریق رسانه ها به مسئولین منتقل می کنند و امین مسئولین هستند به این خاطر که مسئولین اگر واقعا دید بازی داشته باشند می توانند اطلاعات دریافتی از رسانه ها را به تصمیمات منطقی، اصولی و ارزشمند برسانند که اگر این منطق را حاکم کنیم موفق خواهیم بود.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه مسئولین باید از اخبار موجود به ویژه اخبار تحلیلی در تصمیم گیری ها استفاده کنند خاطر نشان کرد: برای مثال وقتی معضلی در جامعه بروز می کند بارها شده است که خبرنگاران اطلاعاتی را به ما داده اند. این وقتی به من نماینده مجلس منتقل شود در موضع تصمیم گیری ابتدا اطلاعات را کامل می کنم سپس مرکز پژوهش ها را برای تحقیق تکمیلی می فرستم و در پایان از مسئول اجرایی پاسخ می خواهم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه