اخبار داغ

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

سالیانه ۷ هزار نفر در رشته پزشکی فارغ‌التحصیل می شوند/ در کشور با کمبود نیروی پزشکی مواجه نیستیم

سالیانه ۷ هزار نفر در رشته پزشکی فارغ‌التحصیل می شوند/ در کشور با کمبود نیروی پزشکی مواجه نیستیم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در کشور با کمبود نیروی پزشکی مواجه نیستیم گفت: آنچه امروز با آن مواجه شده ایم نبود عدالت در توزیع نیروهای پزشکی است که باید برای آن راه کارهای جدی و عملیاتی دیده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به استان مرکزی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیار آفتاب؛ مبنی بر طرح مجلس برای افزایش ظرفیت رشته های پزشکی گفت: طبق بررسی هایی که وجود داشته خوشبختانه با این روند تربیت نیرو در کشور با کمبود نیروی پزشکی مواجه نیستیم چرا که هم اکنون بیش از ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در کشور مشغول به فعالیت هستند و این یک اتفاق مناسبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

نمکی با اشاره به اینکه سالیانه بیش از ۷ هزار فارغ‌التحصیل در رشته های پزشکی در کشور داریم گفت: از این میزان فارغ‌التحصیل مقدار بسیار اندکی به خارج از کشور می روند ولی آنچه امروز با آن مواجه شده ایم نبود عدالت در توزیع نیروهای پزشکی است که باید برای آن راه کارهای جدی و عملیاتی دیده شود.

,

وی در این خصوص ادامه داد: متأسفانه در برخی از موارد پزشکان عمومی به حرفه دیگری مشغول می شوند و یا به دلیل نبود انگیزه و امکانات لازم در مناطق محروم برخی از پزشکان برای خدمت به این مناطق خودداری می کنند که این موضوع نیاز به رسیدگی بیشتر و جدی تر دارد.

,

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه هم اکنون ۳۰ درصد ظرفیت بومی برای سایر رشته های پزشکی را در استان ها شاهد هستیم، گفت: با چشم اندازی که از تربیت نیروی پزشکی در کشور وجود دارد در طی چهار سال آینده چیزی به نام کمبود پزشک دیگر وجود نخواهد داشت.

,

نمکی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز برخی از مناطق برای افزایش نیرو قطعاً این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه