اخبار داغ

قدم به قدم تا رسیدن به جشنواره اشترمل:

ایرانیان مبل و منبت اشترملی ها را پسندیدند/فعالیت ۲۵ هزار منبت کار در تویسرکان

ایرانیان مبل و منبت اشترملی ها را پسندیدند/فعالیت ۲۵ هزار منبت کار در تویسرکان
استقبال گسترده مردم استان های مختلف، از جشنواره مبل و منبت روستایی کشور در اشترمل مثال زدنی است، آنان بر زیبایی، تنوع و منحصر به فرد بودن طرح های منبت تویسرکان و ویژه تر سبک گلریز آن صحه گذاشتند و اذعان داشتند باور نکردنی است که مبل و منبت تویسرکان که از نظر کیفیت در سراسر ایران بی نظیر است، در حدود ۵۰ درصد از دیگر نقاط کشور ارزان تر به فروش برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ یک راست می رویم سر اصل مطلب بی هیچ حاشیه، قرار است برویم به روستای اشترمل، جایی که دومین جشنواره مبل و منتب روستایی کشور در آنجا در حال برگزارای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

کیلومترها به اشترمل نرسیده چه از سمت محور تویسرکان ـ اشترمل و چه از مسیر جوکارـ اشترمل تابلوهایی برای راهنمایی مسافران و گردشگرانی که تمایل به حضور در جشنواره را دارند مشهود است.

,

به اشترمل، دهکده مبل و منبت خوش آمدید

, به اشترمل، دهکده مبل و منبت خوش آمدید, به اشترمل، دهکده مبل و منبت خوش آمدید,

به سه راهی دولایی که می رسیم، کودکانی هستند که در کنار مبل و منبت و البته بنر جشنواره، مسافران را به سمت روستای هنرمندان منبت دعوت می کنند با کلامی بی ریا و دلنشین و می گویند به اشترمل، دهکده مبل و منبت خوش آمدید.

,

کم کم به اشترمل نزدیک می شویم، در مسیر در دو طرف جاده تا رسیدن به محل برگزاری جشنواره مبل و منبت کارگاه های بسیاری را مشاهده می کنیم و مبل و منبت هایی که مرتب چیده شده اند.

,

هنوز جشنواره به صورت رسمی آغاز به کار نکرده و قرار است افتتاح اصلی آن و همچنین مرکز تخصصی مبل و منبت ایران توسط رحمانی وزیر صمت عصر امروز انجام شود.

,

در حواشی جشنواره ۴۰ غرفه از هنر دست منبت کاران اشترملی برپا شده است و فرماندار هم برای بازدید اولیه به روستا آمده است.

,

 فعالیت ۲۵ هزار منبت کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تویسرکان

,  فعالیت ۲۵ هزار منبت کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تویسرکان,  فعالیت ۲۵ هزار منبت کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تویسرکان,

, ,

«سیدرسول حسینی» فرماندار تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان؛ با تأکید بر اینکه برای جهانی شدن منبت این شهرستان از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم، گفت: هشت هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۷ هزار نفر به صورت مستقیم در این شهرستان در حوزه تولید مبل و منبت فعالیت دارند.

,

وی با قدردانی از همت، کوشش و وحدت اهالی روستای اشترمل در برگزاری جشنواره مبل و منبت، اظهار کرد: امیدواریم این یکپارچگی را هم به زودی در سراسر شهرستان شاهد باشیم تا با رشد بهتری در مسیر توسعه اقتصادی گام برداریم.

,

گلریز؛ زاییده یک ذهن خلاق است که بی هیچ گونه نقشه ای بر روی چوب ها نقش می بندند

, گلریز؛ زاییده یک ذهن خلاق است که بی هیچ گونه نقشه ای بر روی چوب ها نقش می بندند, گلریز؛ زاییده یک ذهن خلاق است که بی هیچ گونه نقشه ای بر روی چوب ها نقش می بندند,

, ,

«مراد احمدوند» یکی از تولیدکنندگان مبل و منبت که بیش از ۴۸ سال است به این حرفه مشغول است از عشق و دلدادگی خود به منبت کاری می گوید، آنجا که ماه ها بی هیچ گونه استراحتی با ابزارهای مختلف منبت، بر روی چوب های بی جان نقش و نگار می زند.

,

حوزه فعالیت این منبت کار نمونه بیشتر در انجام طرح منحصر به فرد توپر و گلریز است، طرحی که تنها زاییده یک ذهن خلاق می تواند باشد که بی هیچ گونه نقشه ای بر روی چوب ها نقش می بندد.

,

منبت گلریز برند مبل و منبت تویسرکان و کشور

, منبت گلریز برند مبل و منبت تویسرکان و کشور, منبت گلریز برند مبل و منبت تویسرکان و کشور,

, ,

«یونس ترکاشوند» هم  از دیگران منبت کاران تویسرکانی است که ۱۶ سال سابقه کار منبت گلریز را در کارنامه خود دارد، وی منبت گلریز را برند مبل و منبت تویسرکان و کشور معرفی کرد و گفت: آغاز به کار دومین جشنواره مبل و منبت روستایی رو به تمامی شهروندان عزیز در شهرستان تویسرکان تبریک می گویم.

,

وی اظهار کرد: سابقه مبل و منبت تویسرکان بر کسی پوشیده نیست، بسیاری از اجداد ما با این هنر زیبای دست به کسب روزی حلال مشغول بودند.

,

 به اشترمل تبهر بی بدیل است

,  به اشترمل تبهر بی بدیل است,  به اشترمل تبهر بی بدیل است,

اصغر کولیوند یکی از شعرای تویسرکانی هم در وصف ظرفیت های بی نظیر این شهرستان شعری دل انگیز سروده که تنها بخشی از آن را در عصرهمدان منتشر می کنیم، او سروده که؛ تویسرکان نگین غرب ایران/غنی در قدمت و آیین اسلام ، به دامان نهفته باغ گردو/نمونه در جهان باشد از این رو؛ به سرسبزی و خوش آب و هوایی/نگنجد در تصور تا نیایی؛ به دل صدها شهید سرو قامات/که هر یک رستمی اندر شهامت؛ به اشترمل تبهر بی بدیل است/تخصص در منبت بی نظیر است.

,

تویسرکانی ها ظرفیت ارائه مبل و منبت خود را در شیراز فراهم سازند

, تویسرکانی ها ظرفیت ارائه مبل و منبت خود را در شیراز فراهم سازند, تویسرکانی ها ظرفیت ارائه مبل و منبت خود را در شیراز فراهم سازند,

, ,

خانواده «رضایی» که از شیراز برای بازدید از جشنواره مبل و منبت اشترمل به این روستا سفر کرده است، هم در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان، گفت: طرح های منبت این شهرستان به ویژه روستای اشترمل بی نظیر است و تاکنون چنین منبت باشکوهی را ندیده ام.

,

وی تصریح کرد: این یک فرصت عالی است و تویسرکانی ها می توانند در شیراز حتی نمایندگانی برای عرضه مبل و منبت خود داشته باشند.

,

کیفیت منحصر به فرد مبل و منبت تویسرکان در کنار ارزان بودن آن

, کیفیت منحصر به فرد مبل و منبت تویسرکان در کنار ارزان بودن آن, کیفیت منحصر به فرد مبل و منبت تویسرکان در کنار ارزان بودن آن,

خانواده دیگری هم که از کرج مهمان جشنواره بود از تأکید بر کیفیت منحصر به فرد مبل و منبت تویسرکان حرف ها برای گفتن بسیار داشت و عنوان کرد: در کنار این همه کیفیت بالا و خاص منبت در اینجا، ارزان بودن این تولیدات در هنگام عرضه به مشتری قابل توجه است.

,

وی اذعان کرد: باور نکردنی است که مبل و منبت تویسرکان که در نوع خود در سراسر ایران بی نظیر است، در حدود ۵۰ درصد از دیگر نقاط کشور ارزان تر به فروش می رسد.

,

 تنوع مبل و منبت تویسرکان، در هیچ جای کشور نیست

,  تنوع مبل و منبت تویسرکان، در هیچ جای کشور نیست,  تنوع مبل و منبت تویسرکان، در هیچ جای کشور نیست,

«صدیق» هم که از لاهیجان به اشترمل سفره کرده از دیدن این همه تنوع در طرح های مبل و منبت شگفت زده شده است، وی گفت: تاکنون چنین مبل و منبت های زیبایی که تنها با هنر دست تولید شده باشد را ندیده ام.

, «صدیق» هم که از لاهیجان به اشترمل سفره کرده از دیدن این همه تنوع در طرح های مبل و منبت شگفت زده شده است، وی گفت: تاکنون چنین مبل و منبت های زیبایی که تنها با هنر دست تولید شده باشد را ندیده ام.,

وی افزود: نقش و نگارهای این منبت ها چشم هر بیننده را به خود جلب می کند تا جایی که ندانستیم چند ساعت در این غرفه ها بازدید کردیم و زمان از دستمان رفت.

,

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ کار ما با جشنواره مبل و منبت تویسرکان تمام نشده است، ترغیب و تشویق سایر روستاها به برگزاری چنین جشنواره هایی بیش از پیش می تواند هنر دست صنعتگران منبت این سرزمین خوش آب و هوا را به سایر نقاط کشور و حتی جهان بشناساند و اگر این امر محقق شود می توان برای رونق اقتصادی این شهرستان بیشتر از همیشه امید داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه