اخبار داغ

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر داد

پیش‌بینی اعتبار هزار میلیاردی برای حل مشکل پسماند دریای خزر

پیش‌بینی اعتبار هزار میلیاردی برای حل مشکل پسماند دریای خزر
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برای پسماند دریای خزر حدود هزار میلیارد تومان از سوی دولت پیش‌بینی شده که البته باتوجه به هزینه‌های سنگینی که این موضوع دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سیدعیسی کلانتری در حاشیه همایش روز ملی دریای خزر در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: برای پسماند دریای خزر چیزی در حدود هزار میلیارد تومان از سوی دولت پیش‌بینی شده که البته باتوجه به هزینه‌های سنگینی که این موضوع دارد اعتبار اختصاص پیدا کرده مقدار زیادی نیست.

وی خاطرنشان کرد: دولت دو سال پیش 1.3 میلیارد دلار برای پسماند استان‌های شمالی اختصاص داد اما در مجلس به هر دلیلی تصویب نشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست مهمترین خطر برای آلودگی دریای خزر را ورود سموم کشاورزی به این دریا دانست و خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سموم و کودهای کشاورزی از طریق رودخانه‌ها وارد دریای خزر می‌شود می‌تواند آسیب جدی را به این دریا وارد کند که البته وزارت جهاد کشاورزی به دنبال اقداماتی برای کنترل این موضوع است.

کلانتری درخصوص عقب‌ماندگی اجرای پروژه کارخانه زباله‌سوز ساری گفت: محدودیت بودجه یکی از مسائل اصلی است که در عدم اجرایی شدن این پروژه‌ها تاثیرگذار است و اگر بودجه 1.3 میلیارد دلاری دو سال گذشته‌ای که دولت برای استان‌های شمالی درنظر گرفته بود به تصویب می‌رسید هم‌اکنون بسیاری از این پروژه‌ها قابلیت بهره‌برداری داشتند اما این امر انجام نشد.

وی ادامه داد: انجام اینگونه پروژه‌ها در حوزه وظایف شهرداری‌ها است و دولت باید کمک کند اما با توجه به پایین بودن سرمایه‌گذاری‌ها، عدم توان شهرداری‌ها و محدودیت بودجه‌ای عمر ساخت این پروژه‌ها طولانی می‌شود و البته دولت برای موضوع پسماندها هزار میلیارد تومان را در اختیار وزارت کشور گذاشته که باید تخصیص و سال‌های آینده این عدد افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حواشی ایجاد شده درخصوص اظهارات اخیری که نسبت به کم‌کاری نمایندگان مجلس استان‌های شمالی داشت گفت: در جلسه اتحادیه سمن‌های کشور که در اردبیل برگزار شده بود یکی از نمایندگان سمن‌های استان مازندران از ضعف عملکرد دولت در حوزه پسماند سوال کردند و بنده در پاسخ گفتم که دولت چنین اعتباری را به مجلس فرستاده اما به تصویب نرسید که نشان از عدم دفاع نمایندگان شمال دارد و این درحالی است که به صورت همزمان نمایندگان خوزستان برای موضوع ریزگردها 200 میلیون دلار برای استان خود به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه