اخبار داغ

در گفتگو با ائمه جمعه البرز مطرح شد؛

گفتمان سازی بستر مهمی برای اجرای عدالت اجتماعی است/ جهادگران بسیجی آتش به اختیار و فارغ از کاغذ بازیِ دستگاه ها آستین ها را بالا بزنند

گفتمان سازی بستر مهمی برای اجرای عدالت اجتماعی است/ جهادگران بسیجی آتش به اختیار و فارغ از کاغذ بازیِ دستگاه ها آستین ها را بالا بزنند
بعضا نظام مندی مانع تراشی ایجاد کرده و گره هایی که با سر انگشت قابل باز کردن هستند به واسطه دستگاه های اداری با دندان باز می شوند در نتیجه باید جوانان آتش به اختیار و فارغ از کاغذ بازی آستین ها را بالا بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، 23 مرداد 98 بود که پیام رهبر معظم انقلاب در 9 بند درباره فعالیت های جهادی بسیجیان در  مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قرائت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
امام جمعه سابق کمالشهر درباره بیانیه رهبر معظم انقلاب خطاب به جهادگران بسیحی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: یکی از اقدامات بزرگی که همواره رهبر معظم انقلاب به عموم توصیه می کنند این است که کار خیر را نباید منحصر به تعداد کمی کرد به این معنا که عده ای ملزم به انجام فعالیت شوند و سایرین از ان محروم بمانند. 
, تیتریک,
 
,
حجت الاسلام حسین خالق پرست گفتمان سازی را یکی از اهداف و روش های رهبری در اداره جامعه دانست و افزود: اگر اقدامات نیکوکارانه  خیر گفتمان سازی شده و جامعه در آن درگیر شوند عاملی برای توسعه و عدالت اجتماعی خواهد بود. 
,
 
,
گفتمان سازی بستر مهمی برای اجرای عدالت اجتماعی است
, گفتمان سازی بستر مهمی برای اجرای عدالت اجتماعی است ,
 
,
وی اظهار داشت: اگر خواهان عدالت اجتماعی به عنوان یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی هستیم باید اقدامات خوب را در قالب یک گفتمان پیاده سازی کنیم، امروز رهبر معظم انقلاب این مسئله را به خوبی تدوین کرده و افرادی که شیفته و دلباخته راه ولایت و امامت هستند باید عدالت اجتماعی را سر لوحه امور خود قرار دهند. 
,
 
,
امام جمعه سابق اشتهارد با اشاره به اینکه باید اقدامات خوب را برای عموم مطالبه کرد زیرا مومن اهل خیر است و باید دیگران را نیز دعوت به این کار بزرگ کرد، تصریح کرد: گفتمان سازی بستر مهمی برای اجرای عدالت اجتماعی است. 
,
 
,
حجت الاسلام خالق پرست گفت: باید در راه خدمت رسانی کادرسازی صورت بگیرد و جوانان را وارد این عرصه کرد، اگر بنا باشد تمام امور را عده ای خاص انجام دهند خدمت به جامعه گفتمان سازی نخواهد شد. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در فعالیت های جهادی باید بتوان جامعه را تشنه امامت و ولایت کرد، افزود: گفتمانی که رهبر معظم انقلاب مد نظر دارند این است که خدمت رسانی را در مسیر ولایت انجام داد. 
,
 
,
, ,
 
,
امام جمعه سابق کمالشهر با تاکید بر اینکه افرادی با قلب پاک و مستعد و جوانان پر تلاش و مومن می توانند در زمینه خدمت رسانی نقش های بزرگی ایفا کنند، اظهار داشت: تاکید رهبری بر حضور جوانان در امر خدمت رسانی افزایش نیرو به سربازی حضرت حجت (عج) است. 
,
 
,
نباید خدمت رسانی به مردم روی زمین بماند
, نباید خدمت رسانی به مردم روی زمین بماند ,
 
,
حجت الاسلام خالق پرست تصریح کرد: متاسفانه بعضا ادارات و مسئولین نه تنها دست گیر نیستند بلکه ممانعت هایی را برای خدمت رسانی دارند در نتیجه آنچه رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند این است که باید از پتانسیل و نیروهای خوبی که در بستر جامعه وجود دارد استفاده کرد. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه امروز شاهدیم مجامع خیرین جدا از تشکیلات اداری خدمات فراوانی را به مردم داشته اند و بانی ساخت و ساز بیمارستان، مسجد و مدرسه شده اند، گفت: بیان رهبری به معنای رجوع به دستگاه ها نیست بلکه به این معناست که دستگاه ها وظیفه دارند از گروه های جهادی حمایت کنند اما اگر اداره ای مانع شد نباید خدمت رسانی به مردم روی زمین بماند. 
,
 
,
گروه های جهادی راه برون رفت از پیچ و خم های اداری برای خدمت رسانی 
, گروه های جهادی راه برون رفت از پیچ و خم های اداری برای خدمت رسانی  ,
 
,
امام جمعه سابق اشتهارد افزود: راه برون رفت از موانع دستگاه ها برای خدمت رسانی به مردم، ایجاد بسترهای مناسب درونی و از بطن جامعه است زیرا هر زمانی که مردم به عرصه آمده اند گره مشکلات کشور باز شده است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه جامعه نیازمند حضور مردم در عرصه های خدمت رسانی و مشارکت در امور است، اظهار داشت: پیچ و خم های اداری بعضا افراد را به یکدیگر پاس می دهند و مانع انجام امور می شوند در نتیجه رهبر معظم فرمودند خود را درگیر این روندها نکنید و در صورت عدم کمک راه خدمت رسانی را ادامه دهید. 
,
 
,
حجت الاسلام خالق پرست تصریح کرد:  جهاد به معنای خستگی ناپذیری، اخلاص در کار و توسعه آن در جامعه است، بگونه ای که افراد تشنه حضور در گروه جهادی و حرکت در راستای خدمت رسانی شوند. 
,
 
,
فقر و محرومیت از عدالت اجتماعی ثمره کمرنگ شدن حس نوع دوستی است
, فقر و محرومیت از عدالت اجتماعی ثمره کمرنگ شدن حس نوع دوستی است ,
 
,
همچنین امام جمعه چهارباغ درباره بیانیه رهبر معظم انقلاب خطاب به جهادگران بسیجی به خبرنگار تیتریک، گفت: مفهوم گسترده خدمت رسانی را در متون دینی می توان در لابه لای مفاهیمی از جمله تلاش در برآوردن نیازهای مؤمنان، ادخال سرور در قلوب آنان، احسان، اهتمام به امور مسلمانان، اعانت مسلمین، یاری رساندن به گرفتاران، گشودن گرفتاری مؤمنان و مانند آن جست و جو کرد.
, تیتریک,
 
,
, ,
 
,
حجت الاسلام قادر محمدی افزود: معیار دیگر ارزشمندی خدمت رسانی، آثار و برکاتی است که در همین دنیا از آن به دست می آید. در پرتو خدمت رسانی، جامعه اسلامی بهره مند می شود و برکات بر مسلمانان سرازیر شده، به نظم و امنیت و آرامش و رفاه می رسند.
,
 
,
وی اظهار داشت: خدمت به مردم مقدمه ایمان، عبادت و شکوفایی اخلاق و معنویت و آرامش روانی در گستره اجتماع است. بسیاری از تیرگیهای اخلاقی، کج خلقی ها، فاصله گرفتن از معنویت ها، از ناحیه فقر و محرومیت، معضلات اجتماعی، بیکاری، ناشی می شود. 
,
 
,
امام جمعه چهارباغ تصریح کرد: رواج نیکی، سودرسانی به یکدیگر، صفا و صمیمیت، حس انسان دوستی در جامعه، روابط مردم را نسبت به یکدیگر استحکام می بخشد و روح برادری را زنده می کند، اتحاد و انسجام آنها را بیشتر می کند و تفرقه و دو دستگی و حتی چند دستگی ها را از میان می برد و جامعه را به جامعه ای قرآنی مبدّل می سازد.
,
 
,
, ,
 
,
و اما امام جمعه مهرشهر کرج نیز با اشاره به اینکه فعالیت های جهادی بر اساس تبیین رهبر معظم انقلاب اقدامی است که خواستگاه ایمانی داشته باشد و برخاسته از ایمان شخص باشد، به خبرنگار تیتریک، گفت: زیر ساخت اقدامات جهادی ایمان به آن خواهد بود.
,
 
,
حجت الاسلام یدالله رضایی افزود: انسان ظرفیت بسیار بالایی دارد که اگر آن را در راستای خدمت رسانی فعال کند قطعا می تواند برای خود و دیگران مثمر ثمر باشد.
,
 
,
جوانان آتش به اختیار و فارغ از کاغذ بازی آستین ها را بالا بزنند
, جوانان آتش به اختیار و فارغ از کاغذ بازی آستین ها را بالا بزنند,
 
,
وی اظهار داشت: در امور جهادی پیش از این که آثار و برکات به سایرین برسد به خود شخص باز می گردد و موجب شکل گیری شخصیت دینی افراد خواهد شد.
,
 
,
امام جمعه مهرشهر تصریح کرد: فعالیت های جهادی می تواند تمام ظرفیت های وجودی انسان را فعال کند و این قوه را می توان در هر شخصی مشاهده نمود اما کسی که آن را به فعلیت رسانده است باید دیگران را نیز در این مسیر قرار دهد.
,
 
,
حجت الاسلام رضایی گفت: بر اساس توصیه رهبری باید از منظومه اسلام درباره تعاون و همکاری، خدمت به دیگران استفاده کرد و آن را به میلیون ها جوانی که در کشور وجود دارند عرضه کرد.
,
 
,
امام جمعه مهرشهر در خاتمه با اشاره به اینکه کار انقلابی بازتاب خاص خود را به دنبال دارد و موفقیت های عرصه صنایع دفاعی و علمی جلوه ای از کار جهادی جوانان است، افزود: بعضا نظام مندی مانع تراشی ایجاد کرده و گره هایی که با سر انگشت قابل باز کردن هستند به واسطه دستگاه های اداری با دندان باز می شوند در نتیجه باید جوانان آتش به اختیار و فارغ از کاغذ بازی آستین ها را بالا بزنند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه