اخبار داغ

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

برندسازی جایگاه صنایع چوب ایران را در جهان ارتقاء می بخشد/در یک سال گذشته هیچ واحدی به خاطر تحریم تعطیل نشده است

برندسازی جایگاه صنایع چوب ایران را در جهان ارتقاء می بخشد/در یک سال گذشته هیچ واحدی به خاطر تحریم تعطیل نشده است
وزیر صنعت,معدن و تجارت با تأکید بر اینکه منبت گلریز تویسرکان یک هنر بی نظیر است,گفت: برندسازی جایگاه صنایع چوب ایران را در جهان ارتقاء می بخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ بعدازظهر امروز رضا رحمانی وزیر صنعت, معدن و تجارت که به دعوت مفتح نماینده مردم تویسرکان به این شهرستان سفر کرده است از سه واحد تولیدی در این شهرستان بازدید کرد.وی همچنین قرار است در جشنواره مبل و منبت روستایی اشرمل حضور یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

رضا رحمانی در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از کارخانه فیلتر سرکان گفت: در حوزه صنایع چوب ظرفیت قابل توجهی داریم چنان که در سال گذشته از یک طرف واردات ما در این حوزه به یک سوم نسبت به سال قبلتر کاهش یافته بود و از سویی دیگر با سه برابر شدن صادارت صنایع چوب روبرو بودیم.

,

وی با بیان اینکه ارزش تجارت جهانی در در صنایع چوب 130 میلیارد دلار است,اظهار کرد: با وجود آنکه صادرات کشور در این حوزه افزایش یافته اما متاسفانه در جایگاه اصلی خود در تجارت جهانی نیستیم و باید فعالیت های بیشتری انجام شود.

,

وزیر صنعت,معدن و تجارت افزود: امروز می توان تدوین برنامه هایی برای همکاری تشکل ها و مسئولان, کارگروه های ویژه ای در راستای حل موانع و مشکلات تشکیل داد و با برند سازی حایکاه صنایع چوب ایران را در دنیا ارتقا بدهیم.

,

, ,

رحمانی در ادامه به مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی صنایع چوب از جمله مشکل تهیه مواد اولیه از چوب گرفته تا رنگ و پارچه هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه شرکت های تولیدی و صادراتی در این حوزه ها تا حدودی ضعیف عمل می کنند از این رو مطلب تا با هم افزایی و هماهنگی بیشتر واحدهای تولیدی و همچنین تشکیل شرکت های تخصصی و تقویت این شرکت ها را را برای افزایش کیفی و کمی تولیدات هموار کنیم.

,

وی با تأکید بر اینکه در حوزه مبل و منبت شهرستان تویسرکان پیشرفت های خوبی در تشکیل شرکت های تخصصی داشته است,تصریح کرد: این چنین ظرفیت هایی همچون تولید منبت گلریز ور تویسرکان جز توانمندی های ملی است چرا که از توان و هنر دست انسان صنایعی بی نظیر تولید می شود.

,

وزیر صمت با بیان اینکه صنایع چوب ارزش افزایی بالایی دارند تمام توان دولت بر آن است تا از این تولیدکنندگان حمایت کند, عنوان کرد: تنها با همسویی و با هماهنگی می توان در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشت و رقابت کرد.

,

رحمانی همچنین گفت:در یک سال گذشته هیچ واحد تولیدی به خاطر تحریم ها تعطییل نشده و این مهم محقق نمی شد جز با همکاری مردم,بخش خصوصی و دولت.
زنگنه
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه