اخبار داغ

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و صنعتی برای ما اولویت است

حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و صنعتی برای ما اولویت است
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و صنعتی برای ما جز اولویت‌هاست، گفت: علارغم تحریم های ظالمانه، اجازه تعطیلی هیچ یک از واحدهای تولیدی و صنعتی را نمی دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا رحمانی بعداز ظهر امروز پس از بازدید  از دو مجموعه تولیدی بافت سان و بافتینه ملایر، اظهار داشت: اینکه استاندار همدان اعلام می کند بعد از آغاز تحریم هیچ واحد تولیدی به این علت تعطیل نشده است بیانگر پیروزی ما در این جنگ اقتصادی و روانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: سبب خوشحالی ماست که در شرایط کنونی کشور خواسته صنعتگران و مسئولان استان افزایش صادرات در بخش های مختلف است.

,

وزیر صمت بیان کرد: از سال گذشته تاکنون برنامه راهبردی خود را حفظ تولید موجود  قرار دادیم موضوعی که رهبر معظم انقلاب تیز ان را از ما مطالبه کردند.

,

وی با بیان اینکه درسه ماهه پایانی سال گذشته توانستیم به این خواسته رهبر معظم انقلاب عمل کنیم عنوان کرد: امسال نیز ضمن حفظ این راهبرد  در تلاشیم ظرفیت های خالی تولیدی در کشور را فعال کرده و توسعه واحدها را عملیاتی کنیم.

,

رحمانی با اشاره به اینکه خوشبختانه تعداد واحدهای تولیدی راکد در استان همدان کم است، ابراز کرد: از مسئولان استان همدان می خواهم ظرفیت های خالی در عرصه تولید را شناسایی کرده و به ما اعلام کنند تا اقدامات لازم برای فعال سازی آنها انجام شود.

,

وی بیان کرد: استان همدان به ویژه ملایر در بخش مبل و منبت، کشمش، انگور و معدن ظرفیت های خوبی دارد که لازم است برای بهره مندی بیشتر از این ظرفیت ها شرکت های مدیریت صادرات نیز فعال شوند.

,

وزیر صمت با اعلام اینکه ما در استان همدان شرکتی داریم که سالانه 35میلیون دلار صادرات دارد، اظهار داشت: با وجود محدودیتی که داریم اما از حضور صنعتگران در نمایشگاههای بین المللی حمایت می کنیم.

,

وی عنوان کرد: همان طور که می دانید برای  طرح اشتغال روستایی با دستور مقام معظم رهبری یک میلیارد و 500میلیون دلار اعتبار تخصیص یافت، ظرفیتی که میتوان از ان برای فعال سازی برخی صنایعی مانند مبل و منبت در همدان استفاده کرد.

,

رحمانی بیان کرد: از دیگر ظرفیت های موجود برای فعال سازی  واحدهای تولیدی نیمه فعال، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، نوسازی صنایع و کلینیک های صنعتی تبصره 18 است که توسط دولت و مجلس به تصویب رسید .

,

وی گفت: از ظرفیت این تبصره نیز میتوان برای استان همدان، در یک بخش خاص هزینه شود تا واحدها صادرات محور شوند.

,

وزیر صمت با بیان اینکه موافق شکل گیری شهرک تخصصی مبل و منبت در ملایر هستم گفت: اگر صادرات را در این بخش فعال کنیم ان وقت این ظرفیت وجود دارد که چند شهرک تخصصی در این عرصه ایجاد شود چرا که محصولات مبل و منبت ملایر قابل رقابت در بازارهای جهانی است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه