اخبار داغ

سه شازده قجری در یک قاب! +عکس

سه شازده قجری در یک قاب! +عکس
این تصویر، مربوط به دوران سلطنت احمدشاه نیست؛ بلکه دوره‌ای را نشان می‌دهد که او، زغوغای جهان فارغ، کودکی شیرینی را سپری می‌کرد. احمد شاه در این عکس، به دوربین سلام نظامی می‌دهد و برادرش، محمدحسن میرزا که بعد‌ها ولیعهد او شد، سمت چپ و خواهرش خدیجه بیگم، سمت راست او ایستاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدشاه، آخرین شاه دودمان قاجار بود که در سال ۱۲۸۸ هـ. ش، پس از فتح تهران به دست مشروطه‌خواهان و فرار محمدعلی‌شاه به سفارت روسیه، به عنوان پادشاه مشروطه انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او در آن زمان تنها ۱۲ سال داشت و تا رسیدن وی به ۱۸ سالگی، یعنی طی شش سال بعد، دو نایب‌السلطنه منتخب مجلس، امور مربوط به سلطنت را انجام می‌دادند. دوران احمدشاه، یکی از آشفته‌ترین ادوار تاریخ ایران است؛ دورانی که استعمارگران توانستند با سوءاستفاده از شرایط بحرانی کشور و ضعف ناشی از قحطی و جنگ، مقدمات به قدرت رسیدن رضاخان را فراهم کنند.

,

تلاش پلیس برای حذف عکس یک متهم از فضای مجازی

, تلاش پلیس برای حذف عکس یک متهم از فضای مجازی,

اما این تصویر، مربوط به دوران سلطنت احمدشاه نیست؛ بلکه دوره‌ای را نشان می‌دهد که او، زغوغای جهان فارغ، کودکی شیرینی را سپری می‌کرد. احمد شاه در این عکس، به دوربین سلام نظامی می‌دهد و برادرش، محمدحسن میرزا که بعد‌ها ولیعهد او شد، سمت چپ و خواهرش خدیجه بیگم، سمت راست او ایستاده است. احمدشاه در سال ۱۳۰۸، در پاریس درگذشت و برادرش، محمدحسن میرزا، در سال ۱۳۲۱ در لندن دار فانی را وداع گفت. تاریخ عکس، احتمالا مربوط به حوالی سال ۱۲۸۲ و در عهد مظفرالدین شاه قاجار است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه