اخبار داغ

گزارش تصویری؛

اختتامیه جشنواره بین المللی دف نوازی «دف نوای رحمت» در سنندج

اختتامیه جشنواره بین المللی دف نوازی «دف نوای رحمت» در سنندج
نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت به همت حوزه هنری استان کردستان و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر از ۲۲ تا ۲۵ ماه جاری در پردیس سینمایی بهمن شهر سنندج برگزار شد و روز جمعه با معرفی برترین‌های بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت روز جمعه با حضور مدیر مرکز موسیقی حوزه  هنری کشور، نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان و همچنین هنرمندان و دف‌نوازان برتر 30 استان کشور و گروههای خارجی از ۲۲ تا ۲۵مرداد در سنندج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

در نهمین دوره این جشنواره، براساس رای هیات داوران در بخش تک نوازی بانوان رده سنی۱۳ تا ۱۹ سال مهتاب کرامتی از مشهد نفر اول، آرینا ایوبی از سنندج نفر دوم و الیسا قدسی از شهررضا نفر سوم شدند.

,


در بخش تک نوازی آقایان رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال رضا دزایی پور از ساری، علی صیادپور از آمل و آران حسن زاده از مریوان به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.

,
,


در بخش تکنوازی بانوان  در رده سنی بزرگسال سیران ادیب فر و مژده رحمانی هر دو از سنندج به ترتیب  مقام اول و دوم و فاطمه دوستی از مشهد مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

,
,


در بخش تکنوازی آقایان بزرگسال عرفان مرادی از سنندج اول، علی اصغر کرمی از آمل دوم و متین رحمانی از سنندج و آرمین رستگاری از بیجار به صورت مشترک سوم شدند.

,
,


در بخش گروه نوازی جشنواره گروه نوانس از کردستان  به سرپرستی پوریا رحمانی مقام اول و گروه‌های آراس به سرپرستی نیلوفر کریمی و آوین به سرپرستی مریم گل سرخی زاده هر دو از استان یزد به ترتیب حائز مقام دوم و سوم شدند.

,
,


در بخش مولودی خوانی گروه سوزی دل به سرپرستی مهران حسینی از کردستان اول، گروه  بیدل به سرپرستی پورعطایی از خراسان رضوی دوم و گروه محمد رسول الله به سرپرستی فرید منصوری از کردستان سوم شدند.

,
,


همچنین جایزه ویژه هیات داوران جشنواره به تایماز محسنی از آذربایجان شرقی اهدا شد.

,
,


در این آیین از استاد جلیل عندلیبی از مفاخر حوزه موسیقی استان و کشور تحلیل شد.

,
,

 

,

هرسال جشنواره دف نوای رحمت به گرامیداشت یک هنرمند کرد اختصاص می یابد

,

 

,

 امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان در این آیین، گفت: حوزه هنری به خود می بالد که جشنواره دف نوای رحمت، به درخت تنومند و صحنه ای برای نمایش وحدت و همدلی و همگرایی در کشور تبدیل شده است.

,

 

,

وی افرود: اگر تا دیروز دف تنها محدود به مرزهای داخل ایران بود امروز خوشبختانه از مرزهای کشور فراتر رفته است و در این دوره از جشنواره شاهد حضور گروه هایی از کشورهای خارجی بودیم که هنر خود را نیز به نمایش گذاشتند.

,

 

,

دبیر جشنواره دف نوای رحمت عنوان کرد: برگزاری جشنواره دف در سنندج در راستای ادای احترام به بزرگان دفنواز شهر سنندج از گذشته تاکنون بوده که همراه با دف نوای حق را سرداده‌اند.

,

 

,

وی اضافه کرد: همچنین حوزه هنری به خود می بالد که علیرغم محدودیت های اعتباری متولی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بزرگ است و جشنواره دف نیز به برند و اعتباری برای کردستان تبدیل شده است.

,

 

,

وی در ادامه به روند برگزاری نهمین دوره جشنواره بین المللی دف نوای رحمت اشاره و تصریح کرد: فراخوان این دوره در اردیبهشت ماه امسال منتشر شد که هنرمندانی از ۳۰ استان کشور ۳۰۴ اثر به دبیرخانه ارسال کردند و سه گروه خارجی هم در بخش بین الملل جشنواره شرکت کردند.

,

 

,

وی ادامه داد: در بخش تکنوازی آقایان و بانوان در مجموع ۲۴۲ اثر ارسال شده بود که ۴۸ اثر به بخش نهایی رسید و در بخش گروهی نیز ۶۲ اثر ارسال شده بود که  ۲۰ گروه به بخش نهایی راه پیدا کردند.

,

 

,

مرادی اعلام کرد: در بخش جنبی نیز همچون سنوات گذشته شاهد تجمع دفنوازان بودیم که این بار در پارک استقلال سنندج در زیر بارش باران برنامه آوای دوست و تجلی دو رحمت را برگزار کردیم.

,

 

,

وی همچنین برپایی نمایشگاه عکسی از عکس های سنوات گذشته جشنواره دف نوای رحمت با آثاری از عکاسان خبری استان و اکران فیلم "پرنده نادر" در مورد زندگی مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی دفنواز نامور کرد را از دیگر بخش های جنبی این جشنواره بود.

,

 

,

رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه اظهار کرد: هرسال جشنواره دف نوای رحمت به گرامیداشت یک هنرمند کرد اختصاص می یابد که این دوره به تجلیل از سال ها خدمت استاد محمد جلیل عندلیبی به فرهنگ و هنر این مرز و بوم اختصاص یافته که ایشان سال‌ها در خلق آثار فاخر و ارزشمند و تربیت و معرفی شاگردان بسیاری همت گماشته‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه