اخبار داغ

حمایت‌های جهادی ادامه دارد؛

هفتمین کاروان کمک‌های مردمی قزوین به مناطق سیل‌زده اعزام شد+تصاویر

هفتمین کاروان کمک‌های مردمی قزوین به مناطق سیل‌زده اعزام شد+تصاویر
هفتمین کاروان کمک‌های مردمی قزوین به مناطق سیل زده حامل جهیزیه و لوازم خانگی جهت تجهیز 80 منزل آسیب دیده اعزام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، هفتمین کاروان کمک به مناطق سیل زده که حاوی جهیزیه و لوازم خانگی جهت تجهیز ۸۰ منزل آسیب دیده است، توسط موسسه خیریه بنیان ازدواج و ستاد مردمی کمک به سیل زدگان استان قزوین اعزام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

یکی‌ از اعضای ستاد کمک به سیل زدگان استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: از همان ساعات اولیه که سیل در استان لرستان و پل‌دختر رخ داد، یک ستاد را با پشتیبانی ستاد جبهه فرهنگی قزوین به عنوان “ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان” تشکیل دادیم.

,

وی افزود: این ستاد از ساعات اولیه درگیر کار شد و با تجهیزات لجستیکی یعنی شامل لودر و چند ماشین کمپرسی و هفت ماشین سنگین را به مناطق اعزام و در ابتدا اقدام به مدیریت بحران کرد.

,

این عضو ستاد ادامه داد: نیروهای ما در ساعات اولیه بحران را مدیریت کردند و بعد از استقرار، فضای قرار‌گاهی ما در پل‌دختر شکل گرفت و به واسطه پشتوانه نیروهای مردمی که داشتیم با سیل‌زدگان ارتباط گرفتیم.

,

 

,

وی عنوان کرد: در ظرف دو الی سه هفته لای‌روبی و گل‌زدایی از کوچه‌ها و خیابان‌ها، جوی‌ها و خانه‌های مردم در شهر پل‌دختر و سپس در بعضی از روستا‌ها با حرکتی جهادی و گسترده به اتمام رسید.

,

, ,

عضو ستاد مردمی گفت: در همان برهه که در مناطق مستقر بودیم نیز به همراه هر تیم جهادی که شصت نفره بود، کاروان‌های کمکی حامل لوازم اولیه و ضروری مانند پوشاک و لوازم بهداشتی هم اعزام می‌شد.

,

وی اضافه کرد: مرحله بعدی فضای قالی‌شویی بود که در پل دختر راه انداختیم که بحث شست‌و‌شوی فرش و قالی‌ منازل را که قابلیت شستشو داشت را انجام می‌دادیم واما لوازم برقی آن‌ها از بین رفته بود.

,

این عضو ستاد خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز خانوارها به لوازم برقی و لوازم خانگی که در سیل از بین رفته بود، با موسسه خیریه بنیان ازدواج قزوین که یک‌ موسسه بزرگ و با سابقه است ارتباط گرفتیم تا از این ظرفیت برای تامین خانوارها استفاده کنیم.

,

 

,

عضو ستاد مردمی ابراز کرد: این موسسه پای کار آمد و این اتفاق رخ داد که به کمک بنیان ازدواج با توجه به اعتباری که داشتند با خیرها ارتباط گرفتند تا لوازم مورد نظر را تهیه کنند.

,

وی بیان کرد: حضور این موسسه باعث شد که این کار قوی‌تر پیش برود و این کاروان شامل دو دستگاه تریلی سنگین است که اقلام آن ۸۰منزل آسیب دیده را تجهیز می‌کند یعنی از هر قلم از این لوازم خانگی حدود هشتاد مورد تهیه شده است.

,

, ,

این عضو ستاد افزود: این اقلام شامل یخچال، فرش، ظروف، قابلمه، سرویس آکروپال، اجاق گاز و جارو برقی است که در کل حدود ۱۰ قلم جناس را در بر می‌گیرد.

,

وی یادآور شد: درواقع ما این خانواده‌ها را شناسایی کرده‌‌ایم که این کمک‌ها به دست آن‌ها می‌رسد و در ماه‌های گذشته هم دو ماشین برای شهر نورآباد و چهار ماشین برای پل دختر اعزام شده که به لطف خداوند این کمک‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و بار مالی اصلی این مجوعه بر عهده بنیان ازدواج قزوین است.

,

انتها پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه