اخبار داغ

معاون سازمان صمت کرمانشاه مطرح کرد

احیای ۸ واحد صنعتی راکد در کرمانشاه

احیای ۸ واحد صنعتی راکد در کرمانشاه
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از احیای 8 واحد صنعتی راکد در استان از ابتدای سال‌جاری تا کنون خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان صلاحی در گفتگو با مرصادنیوز، از وجود ۱۰۲۶ واحد صنعتی در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: ۲۸۴ واحد از واحدهای مذکور تعطیل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص اشتغال واحدهای تعطیل شده استان نیز گفت: ۶۵۱۷ نفر اشتغال در این واحدها وجود داشته که در حال حاضر تعطیل شده است.

,

این مسئول تعداد اشتغال واحدهای فعال و نیمه فعال استان را نیز ۲۵۵۲۴ نفر عنوان کرد.

,

صلاحی در خصوص علت تعطیلی واحدهای صنعتی مذکور نیز گفت: عمده مشکلات اینها بدهی معوق سیستم بانکی، بازار محصول، اختلاف شرکا و سوء مدیریت این واحدهای صنعتی است.

,

وی با تصریح اقداماتی که برای رفع مشکلات این واحدها صورت گرفته است، گفت: ما وضعیت این واحدها را در جلسات کار گروه تسهیل بررسی کرده و مشکلات آنها مطرح می شود و آن دسته از مشکلات که قابل رفع است سعی می کنیم براساس مصوبات این جلسات رفع کنیم.

,

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: عمده اقدام ما در راستای کمک به احیای واحدهای صنعتی تعطیل، کار گروه تسهیل است.

,

این مسئول تصریح کرد: در کار گروه تسهیل واحدهای تعطیل را در ۳ رده تعریف شده است و یک رده که به مربوط به واحدهای بزرگ است نیاز به ورود استانداری و مقامات کشوری دارد که در حال پیگیری آنها با کمک استانداری و مقامات کشوری هستیم که از آن جمله می توان به واحدهای مربوط به هلدینگ شستا اشاره کرد که با استفاده از ظرفیت های استانداری و کار گروه ملی تسهیل پیگیری می شود.

,

صلاحی افزود: رده دیگر مربوط به واحدهایی است که در کار گروه تسهیل قابل رفع هستند و برای مثال ما سعی می کنیم مشکلات این واحدها با سیستم بانکی را در قالب هایی چون استمهال رفع کنیم و یا سرمایه در گردش جدید در اختیار آنها قرار دهیم که اینها بتوانند مجدد به چرخه تولید بازگردند.

,

این مسئول ادامه داد: یک رده دیگر مربوط به تعدادی دیگر از واحدها است که آنها را به خانه صنعت و معدن سپرده ایم و خود بخش خصوصی که متولی این واحدها هستند آنها را بررسی می کنند و تصمیمات کارشناسی در مورد این واحدها را به کار گروه تسهیل ارجاع می دهند که در کار گروه تسهیل تصمیمات نهایی برای فعال کردن آنها گرفته شود.

,

وی ابراز امیدواری کرد با اقدامات فوق و رصدی که در این ۳ حوزه انجام می شود، آن دسته از واحدهایی که قابلت احیا دارند به چرخه تولید باز گردند.

,

صلاحی از احیا ۸ واحد راکد استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: ۹۴ نفر اشتغال در این واحدها وجود دارد.

,

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تعداد واحدهای تعطیل که سال گذشته نیز فعال شده اند را ۵۷ واحد با اشتغال ۹۸۹ نفر اعلام کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه