اخبار داغ

جزئیات جدید از اطلاعیه هلدینگ دریک؛

روی‌پرده: زنوزی؛ پشت‌پرده: برادرِ معاون اول/"مهدی جهانگیری" بدهکار سایه‌نشین بانک تجارت

روی‌پرده: زنوزی؛ پشت‌پرده: برادرِ معاون اول/"مهدی جهانگیری" بدهکار سایه‌نشین بانک تجارت
فهرست بدهکاران کلان بانک تجارت و اطلاعیه هولدینگ دریک، ابعاد جدیدی از پشت‌پرده‌های سیستم کدال و بدهکار سایه‌نشین را فاش می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ روزهای گذشته خبری در رسانه‌ها به نقل از روزنامه فرهیختگان و بانک تجارت منتشر شد که از بدهی 581 میلیارد تومانی محمدرضا زنوزی به بانک تجارت حکایت داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

پس از این خبر، روابط عمومی هولدینگ "دریک" وابسته به محمدرضا زنوزی مطلق در اطلاعیه‌ای از دروغ بودن این اعداد و ارقام سخن گفته و اعلام داشته بود؛ انتشار نام زنوزی برای مخفی نگه داشتن نام "بدهکار اصلی" است.

,

روزنامه فرهیختگان درباره پیشنیه‌ی فعالیت اقتصادی زنوزی اینچنین گزارش می‌دهد: او در سال 91 به‌خاطر بدهی بانکی روانه زندان شد که با پرداخت 1380 میلیارد تومان از بدهی‌های خود و تعویق بقیه بدهی‌ها آزاد شد. میزان تسهیلات غیرجاری زنوزی‌مطلق، 577 میلیارد و 107 میلیون و 900 هزار تومان است.

,

روابط عمومی شرکت دریک در اطلاعیه خود و در پاسخ به ادعای روزنامه یاد شده آورده است: در سال 1391 با واگذاری مجتمع فولاد بناب این بدهی توسط خریداران با بانک تجارت تسویه حساب و تبدیل تعهد گردیده که نامه مفاصا حساب و آزاد سازی وثایق شرکت‌ها تابعه از بانک تجارت در دسترس است و انتشار بدهی بنام آقای زنوزی مطلق در سیستم کودال مغالطه جهت پوشش دادن نام بدهکار واقعی می‌باشد.

,

نکته قابل توجه در خصوص انتشار نام زنوزی در لیست بدهکاران بانک تجارت و علت بدهی اوست که به ماجرای کارخانه فولاد بناب باز‌میگردد. درحالی که طبق اسناد و اطلاعیه‌‌ی شرکت دریک این بدهی در سال 91 با واگذاری مجتمع بناب تسویه شده است.

,

با توجه به ادعای زنوزی نسبت به واگذاری مجتمع فولاد بناب بجای بدهی چرا بانک تجارت مجددا نام او را به عنوان بدهکار معرفی کرده است. طبق پیگیری‌های خبرنگار آناج، زنوزی در سال 91 کل مجتمع فولاد بناب و بدهی آن را به بانک گردشگری واگذار کرده است.

,

بانکی که سهام اصلی آن متعلق به مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهوری است. با در کنار هم گذاشتن این اخبار، معلوم می‌گردد که مقصود از مخفی کردن نام بدهکار اصلی به بانک تجارت چه چیزی است.

,

گفتنی است مهدی جهانگیری مدتی قبل به دلیل تخلفات مالی دستگیر اما با قرار وسیقه آزاد شد اما پرونده وی همچنان در قوه قضاییه مفتوح است و شاید این بدهی نیز به سایر بدهی‌ها و تخلفات وی افزود شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه