اخبار داغ

کارگردان و مستندساز کرمانی:

نگاه به فیلمسازی در کشور فرهنگی نیست/ برخی‌ها فقط برای فتح گیشه و فروش بلیت فیلم می‌سازند

نگاه به فیلمسازی در کشور فرهنگی نیست/ برخی‌ها فقط برای فتح گیشه و فروش بلیت فیلم می‌سازند
کارگردان و مستندساز کرمانی گفت: نگاه به فیلمسازی در کشور فرهنگی نیست و فیلمسازی کشور به دست عده ای خاص است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین شجاعی کارگردان و مستندساز کرمانی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به اینکه نگاه به فیلمسازی در کشور فرهنگی نیست، اظهار داشت: امروزه فیلمسازی کشور به دست عده‌ای خاص است و باید فیلمساز برای تولید فیلم‌های فاخر به یک سیستم و کمپانی وصل باشد تا بتواند فیلم های فاخر تولید کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: فیلم هایی که در سطح فیلم کوتاه و تله فیلم هستند معمولا کمتر دیده می‌شوند و در مقابل کارهای سینمایی به دلیل آنکه در دست کمپانی ها و افراد خاص هستند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند .

,

کارگردان و مستندساز کرمانی خاطرنشان کرد: نگاه به فیلمسازی نگاه کمپانی است و فیلمساز تنها برای فتح گیشه و بلیت فروشی فیلم می‌سازد.

,

شجاعی با اشاره به این که باید به فیلمسازی نگاهی فرهنگی داشت، یادآور شد: برای داشتن نگاه فرهنگی، فیلمساز باید در یک منطقه زیست و پژوهش داشته باشد و با گوشت و پوست خود مسائل مربوط به آن منطقه را لمس کند تا بفهمد در آن منطقه چه می گذرد و به چه چیزهایی باید بپردازد.

,

وی تصریح کرد: وقتی نگاه گیشه ای به قصه وجود دارد؛ داستان مربوط به شهر تهران را در شهرستان ها می سازند تا به مخاطب القا کنند سوژه شهرستانی است؛ در صورتی که در شهرهای مختلف از جمله کرمان قصه های بومی بسیاری وجود دارد.

,

کارگردان و مستندساز کرمانی ادامه داد: وقتی نگاه فیلمسازها درآمدزایی است قصه مربوط به شهر تهران در شهرستان ها اجرا می شود، همانطور که در سال های اخیر فیلم هایی در کرمان کار شده اند که ربطی به کرمان نداشته اند.

,

شجاعی بیان کرد: فیلم های سینمایی موفقی که در کرمان ساخته شده اند تنها به دلیل نگاه دفاع مقدسی موفق بوده اند و گرنه آن چه باید در مورد کرمان در این فیلم های سینمایی باید نمود پیدا کند، وجود ندارد.

,

وی با بیان این که فیلمسازهای جوان به دنبال انجام کارهایی برای دیده شدن هستند؛ اضافه کرد: اکنون فیلم سازی به این درد مبتلا شده است و این تنها از آن ایران نیست بلکه مختص به قشر جوانی است که دغدغه ساخت فیلم دارد ولی نمی تواند این کار را انجام دهد بنابراین تنها راه حضور را در مافیای کمپانی می بیند.

,

کارگردان و مستندساز کرمانی اظهار داشت: از سوی دیگر فیلم ساز برای حضور در کمپانی ها نیز باید نام آشنا و آوازه ای کسب کرده باشند که راحت ترین راه برای کسب آوازه حضور در جشنواره ها و سیاه نمایی های همچون نشان دادن اعتیاد و فقر در یک منطقه است .

,

شجاعی ابراز داشت: کارهای بزرگی در کرمان و شهرستان ها صورت می گیرد اما وقتی تبلیغات لازم و فیلمی ساخته نمی شود تا این تکنولوژی های بزرگ در کارها دیده شود بنابراین این روحیه تسری پیدا می کند که ما جامعه ای عقب مانده ای داریم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه