اخبار داغ

معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

ذرت رتبه اول و برنج رتبه دوم واردات در کشور را دارد/ دو مشکل عمده‌ صنعت مربوط به بازار و نوآوری است

ذرت رتبه اول و برنج رتبه دوم واردات در کشور را دارد/ دو مشکل عمده‌ صنعت مربوط به بازار و نوآوری است
معاون طرح و برنامه وزارت صمت با بیان اینکه ذرت، رتبه‌ی نخست را در واردات کشور دارد، گفت: واردات ذرت سالانه ۲میلیارد و نود میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کند؛ رتبه‌ی دوم واردات نیز از آن محصول برنج است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید زرندی در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: استان قزوین اقدامات مثبتی در نهضت ساخت داخل و رفع نیازها انجام داده‌است و ما در سطح کشوری نیز پیگیر این نهضت هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی با اشاره به اینکه سال 97 برای ایران سال ویژه‌ای بود، تصریح کرد: در این سال فشارهای سنگین اقتصادی به ایران وارد شد که اثرات مشهودی بر حوزه‌های صنعتی چون فلزات و پتروشیمی داشت.

,

این مسئول با بیان اینکه نخستین مسئله در شرایط تحریم کمبود ارز بود، اذعان کرد: در این شرایط عقل سلیم حکم می‌کرد که منابع ارزی خود را مدیریت کنیم.

,

از ابتدای سال 98 به سمت کاهش واردات حرکت کردیم

, از ابتدای سال 98 به سمت کاهش واردات حرکت کردیم,

معاون طرح و برنامه وزارت صمت اضافه کرد: از ابتدای سال 98 به سمت کاهش واردات حرکت کردیم، زیرا واردات از سویی ارز را از کشور خارج می‌کند و از سوی دیگر منجر به غیرفعال شدن واحدهای صنعتی می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه در سال جاری به دنبال نهضت ساخت داخل هستیم، گفت: نهضت به این معناست که همه با هم عزم داشته باشیم و یک حرکت جدی انجام دهیم؛ زیرا قانون‌گذاری تنها بخشی از مسائل را حل می‌کند.

,

زرندی با بیان اینکه ذرت، رتبه‌ی نخست را در واردات کشور دارد، بیان کرد: واردات ذرت سالانه 2میلیارد و نود میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کند؛ رتبه‌ی دوم واردات نیز از آن محصول برنج است.

,

این مسئول اضافه کرد: رتبه‌ی سوم واردات کشور مربوط به قطعات خودرو است که سالانه یک میلیارد و نود میلیون دلار ارز را از کشور خارج می‌کند.

,

معاون طرح و برنامه‌ی وزارت صمت با اشاره به ممنوعیت واردات 1550 قلم کالا، عنوان کرد: این ممنوعیت‌ها کافی نیست و علاوه بر رویکرد سلبی، باید رویکرد ایجابی نیز داشته باشیم؛ چنین نمایشگاه‌هایی با احصای نیازها و یافتن راه‌حل برای رفع آنها به رویکرد ایجابی کمک می‌کند.

,

وی با بیان اینکه نیازهای وارداتی ما به 3 دسته تقسیم می‌شود، تشریح کرد: دسته‌ی نخست نیازهایی است که در داخل کشور قادر به تامین آنها هستیم.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: دسته‌ی دوم نیازها، محصولاتی است که مشابه آنها در کشور تولید می‌شود، اما برای تامین اصل نیاز به چند ماه زمان نیاز داریم؛ دسته‌ی سوم نیز موضوعاتی است که هنوز دانش آن در کشور وجود ندارد و نیازمند تلاش است.  

,

680 مشاور در کلینیک‌های کسب و کار فعالیت می‌کنند

, 680 مشاور در کلینیک‌های کسب و کار فعالیت می‌کنند,

معاون وزیر صمت با بیان اینکه دسته‌ی اول و دوم نیازها را باید دست به نقد برطرف کنیم، اظهار کرد: البته موضوع ساده نیست و باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنیم؛ یکی از این تدابیر ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای و کاهش ریسک کار برای صنعتگران است.

,

این مسئول با اشاره به اینکه بومی‌سازی باید با نگاه به بیرون اتفاق بیفتد، عنوان کرد: باید در فعالیت خود صادرات به کشورهای دیگر را نیز مدنظر داشته‌باشیم.

,

وی ادامه داد: صنایع کوچک، هشتاد و پنج درصد صنایع ما را تشکیل می‌دهند، بنابراین ما مدل ترکیبی صنایع بزرگ و متوسط را در برنامه‌ی خود قرار داده‌ایم و ماموریت مهم ما شبکه‌سازی میان این صنایع است.

,

زرندی تاکید بر نیاز صنایع کشور به کلینیک‌های کسب و کار، توضیح داد: 680 مشاور در کشور به عنوان کلینیک فعالیت می‌کنند و صنعتگران به این مشاوران نیاز دارند.

,

معاون وزیر صمت ادامه داد: بیش‌تر افراد مراجعه‌کننده به ما تقاضای نقدینگی دارند، این در صورتی است که بسیاری از مواقع مشکل آنها نقدینگی نیست و باید از طریق کلینیک‌های کسب و کار به آنها مشاوره‌های کاری و حقوقی ارائه داد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه دو مشکل عمده‌ی صنعت کشور به بازار و نوآوری مربوط می‌شود، اظهار کرد: اگر در این 2 زمینه تلاش نکنیم، کشور ما جایگاه فعلی و آینده‌ی خود در صنعت را از دست خواهد داد.

,

وی در پایان گفت: صنعت کشور به نوآوری و فضاهای فکری جدید نیاز دارد و نباید به شهرک‌سازی صرف اکتفا کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه