اخبار داغ

حال بحرانی جاده های جنوب شرق کشور؛

مرگ 919 نفر در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان /قاچاق سوخت؛ علت اصلی تلفات رانندگی در استان است

مرگ 919 نفر در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان /قاچاق سوخت؛ علت اصلی تلفات رانندگی در استان است
رانندگان در سیستان و بلوچستان همواره با خطرات زیادی همراه است چرا که راه های مواصلاتی غیراستاندارد، نبود علائم هشدار دهنده و حضور بمب های متحرک در جاده های این استان همواره موجب بروز حوادث مرگباری در این منطقه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در حالی پهناور ترین استان ایران از لحاظ داشتن راه های مناسب به عنوان فقیرترین استان کشور محسوب می شود که هر 12 ساعت یک نفر جان خود را بر اثر تصادف در جاده های آن از دست می دهد.

به عقیده برخی کارشناسان، عواملی چون استاندارد نبودن راه های مواصلاتی استاندارد و حضور قاچاقچیان سوخت در جاده های سیستان و بلوچستان از مهمترین عوامل افزایش چشمگیر تصادفات در این استان و بالا بودن مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در این منطقه از کشورمان است.

باید برای کاهش تصادفات در سیستان و بلوچستان اقدامی عملی شود
در همین رابطه محمد علی حمیدیان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با تاکید بر اینکه باید برای پیشگیری از تصادفات جاده ای در سیستان و بلوچستان اقدامی عملی شود، بیان کرد: با توجه به داده های موجود و اخباری که از رسانه های مکتوب و صدا و سیمای استان ملاحظه می گردد، می توان دریافت که در مقطع فعلی وضعیت وقوع تصادفات در استان سیستان و بلوچستان مطلوب نیست.

وی با اشاره به راهکارهای موثر در کاهش سوانح و تصادفات رانندگی ، افزود: ساماندهی وسایل نقلیه، بهبود زیرساخت های فرهنگ ترافیک و کاربران انسانی خودروها، اقدامات مبتنی بر پیشگیری های وضعی- انتظامی مانند افزایش نظارت محسوس و نامحسوس میدانی پلیس ، پیشگیری های اجتماع محور با هدف افزایش ظرفیت مشارکت های مردمی و بهسازی نقاط پر تصادف را می توان ازجمله اقدامات موثر در جهت کاهش حوادث رانندگی احتساب نمود.
 
روند رو به رشد تصادفات جاده در استان قابل قبول نیست
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان   گفت: با توجه به اینکه موارد بروز سوانح و تصادفات رانندگی کاملا قابل پیش بینی و پیشگیری است، می توان از طریق اقدامات و تمهیدات مناسب مانع بروز آن ها شده و آمار سوانح و تصادفات رانندگی منجر به جراحت و مرگ و میر را مدیریت نمود و کاهش داد.
 
وی ادامه داد: فرهنگ سازی و برگزاری کارگاه های آموزشی سوانح و تصادفات جاده ای از عوامل موثر در کاهش وقوع این سوانح می باشد چراکه  بخشی از این مقوله به کمبود زیر ساخت های فرهنگی و بخشی دیگر به نواقص قانون بازمی گردد، همچنین باید در این بحث مدیریت فرهنگی را با تمرکز بر آموزش مردم و نیروهای پلیس در دستور کار قرار داد.  

حمیدیان همچنین با تاکید بر لزوم تعامل و هماهنگی سایر نهاد های متولی در این حوزه، اذعان کرد: در راستای کاهش سوانح و تصادفات رانندگی فرهنگ سازی و مکانیسم های موثر نهادینه سازی الگوهای ترافیکی می بایست مدنظر تمامی دستگاه های متولی قرارگیرد همچنین علاوه بر راهبردهای فرهنگی، دستگاه های متولی اصلاح و بهسازی محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و جاده ای می بایست عزم خود را بکار بسته تا با تحقق اهداف کیفی و کمی در سطح استان گامی موثر در جهت کاهش آمار تصادفات درون و برون شهری برداشته شود.
 
 شناسایی نقاط حادثه خیز اولین اقدام برای کاهش تصادفات رانندگی است
رئیس اداره ایمنی و حریم راه های جنوب استان هم در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز جاده های استان، گفت: در خصوص شناسایی نقاط پر تصادف جنوب استان تعداد 17 نقطه شناسایی شده و از این تعداد 5 نقطه در سال گذشته رفع نقص گردید و 5 نقطه نیز در دستور کار برای رفع نقص قرار دارد.
 
 محمد رضا دشتی زاده افزود: در راستای آشکار سازی نقاط پر تصادف می توان به نصب چشم گربه ای، علائم افقی، شیار لرزاننده، تابلوهای نقاط پرتصادف بصورت فلش پیچ و چراغ چشمک زن اشاره کرد.
 
وی همچنین با تاکید بر اینکه اداره ایمنی و حریم راه های جنوب سیستان و بلوچستان رتبه اول کشوری در بحث روکش آسفالت را بخود اختصاص داده است، اذعان کرد: متاسفانه سرقت علائم و تجهیزات جاده و وارد آوردن 3 میلیارد تومان خسارت به ابنیه فنی توسط سارقین از مهمترین مشکلات موجود در این حوزه بوده و امید است تا با تعامل نهاد های متولی بویژه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی از بروز چنین سرقت هایی جلوگیری و با مرتکبین به شدت برخورد گردد.
 
افزایش 21درصدی تصادفات در سیستان و بلوچستان
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز با اشاره به آمار تصادفات جاده ای در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد تصادفات در حوزه شمال استان 173 فقره بوده است که متاسفانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 21 درصدی را بدنبال داشته است.
 
وی ادامه داد: همچنین با توجه به حجم ترافیک محور ترانزیتی چابهار به میلک و فقدان زیرساخت های ترافیکی در این محور می توان گفت که بالغ بر 50 درصد تلفات و سوانح جاده ای مختص محور یاد شده می باشد.
 
 ایوب کرد گفت: در سال جاری در تصادفات منجر به فوت در حوزه برون شهری با 5 .6 درصد کاهش و در حوزه روستایی با 5 .32 درصد افزایش مواجه بوده ایم.
 
وی تصریح کرد: 53 درصد تصادفات در فاصله کمتر از 30 کیلومتری مرکز شهرها رخ داده است، همچنین در خصوص شناسایی نقاط پر تصادف شمال استان نیز 53 نقطه پر تصادف شناسایی شده که رفع نقص 25 نقطه در دستور کار قرار دارد.
 
کمبود بزرگراه در محور های مواصلاتی و قاچاقچیان سوخت و انسان عامل تصادفات استان
رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با ارائه آماری در خصوص سوانح و تصادفات رانندگی در دو حوزه پلیس راه شمال و جنوب استان گفت: در سال گذشته تعداد 919 نفر فوتی در حوزه برون شهری اتفاق افتاده بود.
 
وی افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه 96 با افزایش 20 درصدی روبرو بوده که از این تعداد 467 نفر در حوزه پلیس راه شمال استان و مابقی در حوزه پلیس راهی جنوب استان جانشان را بواسطه تصادفات و سوانح ترافیکی از دست داده اند.
 
کشواد بهروزی به معضلات موجود در محور های مواصلاتی استان اشاره کرده و تصریح کرد: کمبود بزرگراه در محور های مواصلاتی در مقایسه با سایر استان های کشور، عدم توازن و تناسب در تعداد پاسگاه های ترافیکی جاده های استان، فقدان استراحتگاه های مناسب بین راهی و تردد قاچاقچیان سوخت و انسان در محورهای استان از مشکلات جدی این حوزه می باشد.
 
  
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
, باید برای کاهش تصادفات در سیستان و بلوچستان اقدامی عملی شود,
, عصرهامون,
,
,
,
, روند رو به رشد تصادفات جاده در استان قابل قبول نیست,
,
,
,
,
,
,
,  شناسایی نقاط حادثه خیز اولین اقدام برای کاهش تصادفات رانندگی است,
,
,
,
,
,
,
, افزایش 21درصدی تصادفات در سیستان و بلوچستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کمبود بزرگراه در محور های مواصلاتی و قاچاقچیان سوخت و انسان عامل تصادفات استان,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه