اخبار داغ

ابابیل‌های یمنی بر سر آل‌سعود

ابابیل‌های یمنی بر سر آل‌سعود
ارتش یمن که سال جاری را به‌عنوان «سال پهپادی» معرفی کرده است، روز گذشته طی عملیاتی موفق شد «بزرگ‌ترین عملیات پهپادی»‌ مقاومت را در عمق خاک سعودی انجام دهد؛ عملیاتی که با بهره‌گیری از ۱۰ پهپاد خساراتی به زیرساخت‌های نفتی و گاز عربستان وارد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارتش یمن که سال جاری را به‌عنوان «سال پهپادی» معرفی کرده است، روز گذشته طی عملیاتی موفق شد «بزرگ‌ترین عملیات پهپادی»‌ مقاومت را در عمق خاک سعودی انجام دهد؛ عملیاتی که با بهره‌گیری از 10 پهپاد خساراتی به زیرساخت‌های نفتی و گاز عربستان وارد کرد. افزون‌براین، این عملیات پیام مهمی هم مخابره کرد: اگر ائتلاف سعودی دست از پا خطا کند، با موج همه‌جانبه محور مقاومت یمن مواجه خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شبکه خبری «المسیره» یمن روز گذشته در گزارشی کوتاه، از اجرای عملیاتی علیه عربستان سعودی خبر داد که آن را «بزرگ‌ترین عملیات پهپادی»‌ در عمق سعودی نامید؛ عملیاتی موفق که ریاض به واردشدن خسارات به ایستگاه گاز و حوزه نفتی الشیبه اذعان کرد. این حملات پس‌ازآن صورت می‌گیرد که «ائتلاف عربی» به رهبری عربستان ‌سعودی، از چهار سال پیش به‌بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رییس‌جمهوری مستعفی یمن، این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار داده و موجب آواره و کشته شدن هزاران یمنی شده است و هرروزه به بمباران و تحریم این کشور ادامه می‌دهد. 
,
 
,
سهم‌خواهی امارات از ائتلاف سعودی 
,
این گسترده‌ترین عملیات هوایی یگان‌های پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از زمان آغاز تجاوز به این کشور به‌شمار می‌رود. در این عملیات، نیروهای یمنی موفق شدند خسارات سنگینی به ایستگاه گاز و حوزه نفتی الشیبه سعودی‌ها وارد کنند؛ خساراتی که ائتلاف متجاوز را برآن داشته است در حملات و همراهی با سعودی‌ها تجدیدنظر کنند؛ همچنان‌که اماراتی‌ها کمتر با سیاست‌های راهبردی ریاض در جنگ یمن همراه هستند و خودشان به‌صورت جداگانه، دست به راهبردی شیطنت‌آمیز در بخش عدن زدند و به خیال خام خود در پی سهم‌خواهی و جدایی بخش جنوبی یمن از بخش شمالی هستند تا دست خالی صحنه جنگ یمن را ترک نکنند. البته، این اقدام با اعتراض و واکنش گروه‌های مقاومت یمنی روبه‌رو شده است؛ به‌گونه‌ای که احتمالا مقصد بعدی پهپادهای یمنی تأسیسات و مراکز حیاتی ابوظبی یا دبی است؛ همان‌طورکه قبلا نیروهای یمنی عملیات‌های موفقی در عمق خاک امارات انجام دادند و برخی از مراکز و تأسیسات نظامی و نفتی امارات را با موشک‌های مقاومت یمن هدف گرفتند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
تقویت جهشی انصارالله در روز مقاومت
,
این روزها مصادف با روز مقاومت و یادآور جنگ 33روزه‌ای است که حزب‌الله لبنان توانست پیروزی بزرگی دربرابر رژیم صهیونیستی تادندان‌مسلح به‌دست آورد و اجازه اشغال بیروت به تجاوزگران را ندهد. بزرگ‌ترین عملیات پهپادی مقاومت یمن در حالی در عمق خاک سعودی انجام می‌گیرد که سه‌شنبه گذشته سخنگوی جنبش انصارالله یمن به‌همراه هیأتی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند؛ دیداری که از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت بود و رهبر انقلاب توصیه‌هایی مبنی‌بر ایستادگی و پیروزی به نیروهای مقاومت یمن کردند و همچنین، نامه سیدعبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن، تقدیم رهبر انقلاب شد و معظم‌له فی‌المجلس نامه را گشودند و خواندند؛ درحالی‌که می‌توانستند آن را کناری بگذارند و پس از پایان دیدار، بگشایند و مطالعه کنند. 
,
 
,
این دیدار در یکی از مهم‌ترین برهه‌های تاریخ معاصر یمن انجام شد؛ زیرا پس از گذشت حدود چهار سال و چهار ماه از تجاوز همه‌جانبه رژیم آل‌سعود و هم‌پیمانانش به کشور یمن، در نقطه‌ای قرار داریم که نیروهای متجاوز بیش از هر زمان دیگری به جان هم افتاده‌اند و آخرین سنگرهای سیاسی عربستان سعودی در این کشور در روزهای اخیر به‌دست مزدوران اصلی‌ترین هم‌پیمان آل‌سعود، یعنی امارات متحده عربی، سقوط کرد و عدن به‌عنوان پایتخت دولت خودخوانده و دست‌نشانده عبدربه منصور هادی، از کنترل سعودی‌ها خارج شد.
,
 
,
اکنون مهم‌ترین دستاورد دیدار مهم 22مرداد تهران را می‌توان تقویت جهشی انصارالله یمن، نه‌تنها به‌عنوان حلقه‌ مهم زنجیره مقاومت اسلامی، بلکه به‌عنوان دولتی تمام‌عیار و آماده برای بسط حاکمیت بر یمن یکپارچه و متحد دانست؛ تحولی که زمینه‌ساز اتفاقی بزرگ در داخل یمن و سپس، ایجاد تغییرات مهم ژئوپلتیک و سرنوشت‌ساز در منطقه غرب آسیا و جهان خواهد شد و زمینه تشکیل تمدن بزرگ اسلامی را رقم خواهد زد.
,
 
,
بزرگ‌ترین عملیات پهپادی
,
به‌گفته یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، تأسیسات نفتی «آرامکو» روز گذشته با 10 پهپاد در عمق خاک عربستان هدف قرار گرفته است که تاکنون «بزرگ‌ترین عملیات پهپادی»‌ یمن در عمق خاک عربستان محسوب می‌شود. سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: این عملیات در چارچوب عملیات بازدارنده شماره یک انجام شد که حوزه نفتی و پالایشگاه الشیبه، از شرکت‌های وابسته به آرامکو، هدف قرار گرفت.
,
 
,
گفتنی است 10 پهپاد تهاجمی یمن در حالی تأسیسات نفتی آرامکو را در نزدیکی مرز امارات هدف قرار دادند که پالایشگاه الشیبه بزرگ‌ترین ذخایر استراتژیک عربستان سعودی را در خود جای داده است و ظرفیت ذخیره بیش از یک‌میلیارد بشکه را دارد. همان‌طورکه گفته شد، این عملیات در چارچوپ عملیات «بازدارنده شماره یک» نام گرفته است. افزون‌براین، یمن از شرکت‌های خارجی خواست از اهداف مهم در عربستان سعودی خارج شوند و از آن دوری کنند.
,
 
,
ارتش و انصارالله یمن از ماه‌های گذشته شروع به حملات وسیع پهپادی و موشکی در عمق خاک عربستان کرده‌اند. پیش‌ازآن نیز یمنی‌ها حملات پهپادی انجام می‌دادند؛ اما وسعت و برد این حملات تحول تازه‌ای در جنگ یمن محسوب می‌شود.  تنها در ماه گذشته، ارتش یمن چهار عملیات علیه فرودگاه منطقه جازان و 6 عملیات نیز علیه فرودگاه أبها در منطقه عسیر انجام داده است؛ دو فرودگاهی که برای حملات هوایی به یمن بیشترین امکانات را دراختیار نیروی هوایی سعودی می‌گذارند.
,
 
,
آشفتگی عربستان
,
یکی از کارشناسان یمنی معتقد است حملات اخیر گروه‌های مقاومت یمن به عربستان موجب آشفتگی سعودی‌ها شده است و این احتمال وجود دارد که در محاسبات خود بازنگری کنند؛ همچنان‌که علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، دیروز دراین‌باره عنوان کرد: عربستان دچار آشفتگی شده است و باید در محاسبات خود بازنگری کند و بداند اجازه نخواهیم داد بر ما سیطره داشته باشد؛ چراکه قدرت و صلابت یمن اکنون بیشتر شده است.
,
 
,
توقف پمپاژ نفت سعودی‌ها
,
یگان پهپادی یمنی‌ها 24اردیبهشت امسال نیز برای اولین‌بار توانست تا عمق 850کیلومتری عربستان پرواز کند و خط لوله نفت استراتژیک شرق به غرب سعودی‌ها را هدف قرار دهد؛ به‌طوری‌که عربستان در آن زمان از توقف پمپاژ نفتش از ساحل خلیج‌فارس به ساحل دریای سرخ خبر داده بود. این حمله تحولی راهبردی در جنگ محسوب می‌شد؛ به‌گونه‌ای که سعودی‌ها از سران کشورهای عربی برای برگزاری نشستی دراین‌زمینه در مکه دعوت کردند و همزمان دولت ریاض این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل نیز مطرح کرد. البته، 23خرداد نیز حمله موشکی نیروهای یمنی به فرودگاه أبها در منطقه عسیر در جنوب‌غرب عربستان را شاهد بودیم؛ حمله‌ای که برای نخستین‌بار با موشک کروز به اهداف سعودی انجام و برج مراقبت فرودگاه أبها منهدم شد. به‌نوشته روزنامه «گاردین» انگلیس، از حوزه نفتی «الشیبه» روزانه 600هزار بشکه نفت مرغوب استخراج می‌شود که ارزش آن 50میلیون دلار در روز است. در این حوزه نفتی که در 10کیلومتری مرز جنوبی امارات قرار گرفته است، هزار نفر سکونت دارند. همچنین، گاردین نوشت ارزش این حوزه نفتی درحد معدن طلاست. 
,
 
,
فرودگاه‌های أبها و نجران و پایگاه هوایی ملک‌خالد پیش‌ازاین نیز هدف حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها قرار گرفته‌اند که نیروهای سعودی پروازهای این فرودگاه را به کمترین میزان خود رسانده‌اند. یکپارچگی فرماندهی محور مقاومت یمن را می‌توان یکی از اصلی‌ترین پیام‌های عملیات روز گذشته دانست که این پیام را مخابره کرد که اگر ائتلاف سعودی دست از پا خطا کنند، با موج همه‌جانبه، فراگیر و متحد محور مقاومت مواجه خواهد شد.
,
 
,
منبع: صبح نو          
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه