اخبار داغ

فروش تلویزیون‌های دارای گیرنده ماهواره‌ در بازار

فروش تلویزیون‌های دارای گیرنده ماهواره‌ در بازار
یک عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری ایران گفت: مشاهدات بازار لوازم صوتی، تصویری و خانگی تهران حکایت از فروش تلویزیون‌های قاچاق دارای گیرنده ماهواره آنهم به نام جنس شرکتی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بابک ثقفی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه در سال‌های گذشته 60 درصد بازار داخلی  را به راحتی در اختیار برندهای خارجی قرار داده بودیم، اظهارداشت: آنها متاثر از تحریم‌ها به راحتی بازار کشورمان را رها و به عرضه قطره چکانی پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه امروز همان شرکت‌ها با دامپینگ کالاهایشان در مرزهایی از جمله کردستان و دبی به دنبال کاهش هزینه‌های قاچاق به ایران هستند، افزود: این فعالیت ها با عدم قدرت رقبای تولیدکننده ایرانی صورت می گیرد.ژ
,
 
,
ثقفی با تأکید بر اینکه با خروج شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی تولیدکنندگان داخلی توانسته اند خود را پیدا و فروش خود را در بازار افزایش دهند، تصریح کرد: این در شرایطی است که قطع همکاری شرکت های کره ای و تولیدکنندگان لوازم خانگی در ایران تنش هایی را نیز در بازار ایجاد کرد که خوشبختانه اکنون مدیریت شده است.
,
 این عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری افزود: سال گذشته افزایش قیمت کالاها و کمبود آن در بازار نارضایتی را برای مصرف کنندگان به همراه داشت ولی امروز تحت تاثیر 3 عامل بازار به تعادل رسیده است. به این معنا که تولیدکنندگان ایرانی که تحت فشار خارجی ها قرار داشته اند توانسته اند احیاء شوند و برخی برندهای قدیمی به خصوص در حوزه تولید یخچال، هم اکنون تعداد کارگران خود را افزایش و تولید را بالا برده اند.
,
 
,
*فروش تلویزیون کیلویی 35 هزار تومانی قاچاق در مرز کردستان
,
وی تصریح کرد: در حال حاضر که قیمت ارز نیمایی و بازاری به هم نزدیک شده، واردات قاچاق جذابیتی بیش از سال‌های گذشته یافته است به عنوان نمونه تلویزیون قاچاق کیلویی 35 هزار تومان در مرز کردستان خرید و فروش می‌شود.
,
 
,
ثقفی با بیان اینکه امسال  پیش بینی واردات بیش از 200 هزار دستگاه تلویزیون قاچاق به کشور را داریم، گفت: این در حالی است که نیاز سالیانه تلویزیون در ایران بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه است و همین تعداد قاچاق میتواند بازار را متشنج کند.
,
 
,
 این عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان لوازم صوتی و تصویری ایران خاطرنشان کرد: اکنون 60 تا 70 درصد قطعات تولید تلویزیون و 40 تا 50 درصد قطعات مورد نیاز تولید لوازم خانگی از خارج کشور تامین می‌شود که با وجود ارتباط با بیش از 80 تامین کننده و راه حل‌های جدیدی که در تحریم‌ها یافته‌ایم، تامین قطعات برای تولید و خدمات پس از فروش بدون وقفه انجام می شود.
,
 
,
ثقفی با اشاره به انجام بررسی های میدانی خود در بازار لوازم خانگی خیابان جمهوری، افزود: هم اکنون فروشگاه های بزرگی که در گذشته محصولات برند کره ای را که بعضاً در داخل کشور تولید یا مونتاژ می شد به فروش می رساندند، اقدام به عرضه کالاهای قاچاق می کنند که اتفاقاً ورود این کالاها به کشور ممنوع است. اما اکنون در قالب اجناس شرکتی در بازار داخلی به فروش می رسد.
,
 
,
وی اضافه کرد: برخی از این تلویزیون ها دارای گیرنده های ماهواره هستند که متاسفانه با عرضه قاچاق در کشور و بدون نظارت دستگاه هایی همچون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به راحتی در بازار عرضه می شوند که باید جلوی آنها گرفته شود.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه