اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری:

خبرنگار انقلابی جزو کارگزاران نظام انقلاب اسلامی به حساب می‌آید

خبرنگار انقلابی جزو کارگزاران نظام انقلاب اسلامی به حساب می‌آید
عضو خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ خبر و اصحاب رسانه تثبیت کائنات را انجام می‌دهند. بنابراین یک خبرنگار انقلابی جزو کارگزاران نظام انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت الله علی اسلامی صبح امروز  در نشست اخلاق رسانه که به همت سازمان بسیج رسانه برگزار می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از وقایع تاریخی توسط اصحاب رسانه به ثبت رسیده و به نسل‌های بعدی منتقل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: زینب کبری(س) این عالمه غیرمعلمه یک رسانه ای تمام عیار بود که توانست حوادث کربلا و واقعه روز عاشورا را به گوش مردم برساند. اصحاب رسانه نباید خود را کوچک ببیند باید عملکرد خود را به حساب خدای متعال بنویسند.

,

امام جمعه تاکستان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ خبر و اصحاب رسانه تثبیت کائنات را انجام می‌دهند. بنابراین یک خبرنگار انقلابی جزو کارگزاران نظام انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.

,

وی عنوان کرد: اصحاب رسانه عملا دو مسئله را باید رعایت کنند، به حفظ آبرو و امنیت بسیار اهمیت دهید؛ اصحاب رسانه نباید خبری که ترکش آن به امنیت استان و شهر و کشور می‌رسد منتشر کنند. هرچند آن خبر تازه و جنجال ساز باشد باید طبقه بندی در انتشار و انعکاس اخبار رعایت شود.

,

این مسئول ادامه داد: حفظ آبروی افراد در انتشار اخبار نیز از موضوعات مهمی است باید توسط اصحاب رسانه رعایت شود، حفظ حرمت آبروی مسلمان از کعبه بالاتر است.

,

وی بیان کرد: باید مراقبت کنیم که جزو کدام دسته قرار می‌گیریم در تاریخ فراوان دیده شده که امتحانات الهی ما را در مسیر سعادتمند یا شقاوت قرار داده است و یاد خدا تنهای راه حفظ آبروی آدمی است.

,

حاکمیت الله و شیطان در نفس آدمی وجود دارد

,

نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: ما در هر موقعیتی که قرار داریم باید توجه کنیم گرفتار نفخ شیطانی نشویم و پناه ببریم به خدا از عاقبت به شری. خمیرمایه انسان از دو عنصر تشکیل شده که این دو عنصر در تضاد هم است و با یکدیگر تخاصم دارد، به این علت که ذات این دو عنصر باهم در جنگ هستند.

,

وی افزود: هیچ زمانی نمی‌توان بین ظلمت و نور هماهنگی و همراهی ایجاد کرد اگر این دو عنصر کنار هم قرار بگیرند، مشکل ایجاد می‌شود. "صلصال" عنصری خاکی و زمینی است که در مقابل آن عنصر "روح خدایی" قرار دارد.

,

اسلامی یادآور شد: روح خدایی در خمیرمایه انسان قرار دارد یعنی خدا از روح خودش در ما دمیده است و از سوی دیگر ما از خاک و گل آفریده شده ایم، یعنی حاکمیت ملکوت و آسمان و دیگری حیوانیت و دنیایی. یکی خلیفه اللهی می‌سازد و دیگری حیوانیت.

,

وی اذعان کرد: حاکمیت الله و شیطان در نفس آدمی وجود دارد و باهم در جنگ است و انبیا و ائمه آمدند تا ما را در بین این دو تضاد به مسیر مستقیم هدایت و ارشاد کنند.

,

امام جمعه تاکستان گفت: چه بسا ما اهل واجبات باشیم اما چون ظالم هستیم بخشیده نمی‌شویم، امیرمومنان در زمانی که در بستر شهادت افتاده بودند که چندین مرتبه می‌فرمایید که تقوا را رعایت کنید.

,

باید بتوانیم حق را با قلم‌های خود برقرار کنیم

, باید بتوانیم حق را با قلم‌های خود برقرار کنیم,

در ادامه این جلسه محمد کشاورز عنوان کرد: برای رسیدن به خدا حتما باید موضوعات اخلاقی و شریعت را رعایت کنیم و دوستان رسانه ای در معرض خطر قرار دارند و بیشتر از بقیه اقشار نیازمند مباحث اخلاقی هستند.

,

وی گفت: همه ما به واسطه کار خطیری که داریم در معرض تهمت زدن و بهتان و غیبت هستیم، از سوی دیگر رسانه برای آگاهی دهی و مطالبه گری مردم یک ضرورت است. بنابراین خدمت علمای استان شرفیاب می‌شویم و با نشستن پای منبر بزرگان و علمای استان جرعه ای از نهج البلاغه بهره می‌گیریم.

,

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین در پایان اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این جلسات اخلاق رسانه ای تاثیر مثبتی بر اصحاب رسانه داشته باشد و در آرام کردن فضای رسانه ای استان تاثیرگذار بوده و بتوانیم حق را با قلم‌های خود برقرار کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه