اخبار داغ

مدیرعامل تعاونی سیب زمینی کاران شهرستان بهار:

کشاورزان دیگر تمایلی به کشت دوم ندارند/ بهاری ها باعث مکانیزه شدن کشاورزی دیگر مناطق شده اند

کشاورزان دیگر تمایلی به کشت دوم ندارند/ بهاری ها باعث مکانیزه شدن کشاورزی دیگر مناطق شده اند
مدیرعامل شرکت تعاونی سیب زمینی کاران بهار گفت: کشاورزان به این نتیجه رسیده اند که کشت دوم منفعت خاصی برایشان ندارد و دیگر تمایلی به کشت دوم ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید ریحانی، مدیرعامل تعاونی سیب زمینی کاران شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ از مرغوبیت سیب زمینی امسال در زمین های شهرستان ابراز رضایت کرده و یکی از دلایل این کیفیت را بارندگی های ابتدای سال و تامین به موقع نهاده های دامی توسط جهاد کشاورزی اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

در خصوص ممنوعیت کشت دوم گفت: امسال به دلیل اینکه کشت اول دیر انجام شد و برداشت هم به تبع دیرتر از همیشه صورت گرفت، دیگر زمانی برای کشت دوم باقی نمی ماند چرا که به فصل سرما خواهیم رسید و احتمال یخ زدگی محصولات بالا خواهد رفت به همین دلیل کشاورزان فرصت کشت دوم را نخواهند داشت.

,

ریحانی ادامه داد: هم اکنون چند سال است که ممنوعیت کشت دوم از سوی جهادکشاورزی اعمال می شود که باعث کم شدن کشت دوم شده؛ اما از طرفی خود کشاورزان هم به این نتیجه رسیده اند که بهتر است کشت دوم انجام ندهند و اجازه دهند زمین استراحت کرده و ذخیره آبی خود را برای سال بعد نگه می دارند.

,

وی ادامه داد: دلیل این موضوع بالا رفتن هزینه های کاشت و پایین آمدن کیفیت محصولات و همچنین کم شدن تناژ در کشت دوم است به همین دلیل کشاورزان ترجیح می دهند کشت دوم نداشته باشند، حتی برخی از کشاورزان که کشت دوم خود را به کشت گندم و جو اختصاص می دادند نیز هم اکنون از این کار ممانعت می کنند؛ چرا که برایشان صرفه اقتصادی ندارد.

,

مدیرعامل تعاونی سیب زمینی کاران شهرستان بهار با بیان این مطلب که دانش کشاورزان منطقه در سالهای اخیر بالا رفته است، گفت: چند سالی است که با برگزاری دوره های آموزشی اطلاعات و دانش روز به کشاورزان انتقال داده می شود و خوشبختانه کشاورزان سیب زمینی کار بهاری هم اکنون از دانش بالایی در این زمینه برخوردارند و از بالاترین تکنولوژی ها در کشت استفاده می کنند و نه تنها خود که کشاورزان استانهای اطراف نیز از این دانش بهره مند شده اند.

,

وی ادامه داد: اکثر کشاورزان بهاری نه تنها در بهار که در شهرستان ها و دیگر استان های اطراف به کشت پرداخته و همین دانش و تکنولوژی را به دیگر مناطق برده و باعث مکانیزه شدن کشاورزی دیگر مناطق هم شده اند و کشاورزان این منطقه با یادگیری و الگو برداری از کشاورزان منطقه به کشت می پردازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه