اخبار داغ

امام جمعه شهر باغین:

عیدغدیر باید عاشورایی برگزار شود/ این عید اجتماع عظیم بیعت با ولایت است

عیدغدیر باید عاشورایی برگزار شود/ این عید اجتماع عظیم بیعت با ولایت است
امام جمعه شهر باغین گفت : علما و مراجع تقلید همگی اتفاق نظر دارند که براساس روایات باید عید غدیر عاشورایی برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس اسماعیل زاده امام جمعه شهر باغین در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تبریک عید عظیم غدیر اظهار داشت: از مهمترین اعیاد در ایام روزگان عید سعید غدیر خم است، هزار سال قبل مردم به دو کاروان اهتمام داشته و به پاسداشت آن اجتماع می کردند از جمله آن می توان به روز عاشورا و دیگری عید غدیر اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : در حال حاضر هزار سال از آن مراسم عقب هستیم ستاد غدیریه که امروز با عنایت مراجع عظام عالیقدر و در راس آن مقام معظم رهبری قرار دارد برای احیای غدیر کارهایی عظیمی صورت گرفته است.

,

امام جمعه شهر باغین افزود: بحمد الله از سال گذشته که بنده در این شهر حضور داشتم از تمامی نهادها، سازمان ها و پتانسیل هایی که در منطقه وجود داشته در برپایی این روز عظیم استفاده نموده ایم .

,

اسماعیل زاده ادامه داد: امسال سعی داریم در زمینه طعام غدیریه که در روایات نیز به آن زیاد اشاره شده است اهتمام داشته باشیم، روایات زیادی در رابطه طعام غدیر وجود دارد و لذا مراجع و علما می گویند باید غدیر عاشورایی برگزار شود و همه آحادمردم از هر قشر و نهادی باید به میدان بیایند و ارادت خود را به ولایت نشان دهند.

,

وی بیان داشت: آیات قرآن نیز در این رابطه ما را به این امر زیاد توصیه می کند و می فرماید : یا رسول الله اگر این خبر بزرگ را به مردم ندهید رسالت خود را انجام نداده اید.

,

خطیب جمعه شهر باغین عنوان کرد: بنابراین در احکام، اعتقادات و معاد این مسئله بسیار مطرح شده است و این مسئله یک مسئله حکومت است و رسالت پیامبر اکرم (ص) رسالت خدا و تمامی انبیاء علیهم السلام است و این ابلاغ عیدغدیر یعنی همان اکمال و اتمام دین اتفاق می افتد.

,

اسماعیل زاده با بیان اینکه بزرگان اهل سنت نیز در این روز یا علی گفتند، ابراز داشت: یکی از موارد وحدت بین جهان اسلام مسئله غدیر خم است و با اهمیتی که در روایات داریم ، امام رضا (ع) فرمود : تبلیغ غدیر واجب است و کسانی که تبلیغ غدیر داشته باشند خداوند خطاهای کوچک و بزرگ او را می آمرزد و در زمره شهدا از دنیا رفته است لذا حکومت اسلامی گام دوم انقلاب است که همه ما باید آن را به خوبی انجام دهیم.

,

وی تصریح کرد: دشمن هم اکنون کار به نماز، روزه و مسجد ندارد وقتی معنا پیدا می کند که ولایت عنایت شود در اصل غیبت امام معصوم (ع) حکومت باید به دست معصوم (ع) باشد در این رابطه امام رضا (ع) فرمودند : نایبین امام زمان (ع) که در راس آن ولی فقیه است مدیریت جامعه اسلامی را به عهده دارد.

,

امام جمعه شهر باغین خاطرنشان کرد: ما این حکومت و انقلاب اسلامی را به واسطه ولی فقیه داریم.

,

اسماعیل زاده گفت: مولا یک رهبریت جهان اسلام است و حضرت زهرا (س) فرمودند: علی مثال کعبه است و ما باید دور کعبه بچرخیم و ولایت هم همین است و ما باید در استمرار انبیاء، اولیا و امام زمان (عج) دور ولایت بچرخیم و کمک کنیم .

,

وی افزود: به نظر من در این روز همه آتش به اختیار باید به میدان بیایند حتی شده با برپایی یک ایستگاه صلواتی محلات بحمدالله هیئات مذهبی، همه نهادها مراکز نظامی، صنعتی در این امر پای کار هستند.

,

خطیب جمعه شهر باغین بیان داشت: ستادغدیریه این شهر وصل به ستاد غدیریه قم است به همراه هدایایی همچون پرچم هایی ممهور به مهر عتبه علویه که در بحث همایش سادات و یادواره شهدای سادات در کنار مساجد موضوع غدیر، عقد اخوت، نماز غدیر ،طعام غدیر، ایستگاه های صلواتی از جمله در تمامی روستاهای منطقه چناروئیه، استخروئیه، رباط، سعدی و سعادت آباد همگی در شهر باغین اجتماع خواهند کرد و همانند سال قبل حضور عظیمی برای بیعت با ولایت خواهیم داشت.

,

وی در پایان عنوان کرد: این مراسم در عصر روز غدیر ساعت 17:30 از حرم شهدای گمنام آغاز و به طرف میدان قائم (عج) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید وحید رحمانی از شهر مقدس قم با مدیحه سرایی مداحان شهر باغین و با دههاجوایز کمک هزینه مشهد مقدس، قم و مسجد جمکران همراه می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه