اخبار داغ

استاد حوزه علمیه قزوین:

معنای حقیقی ولایت، محبت همراه با اطاعت است

معنای حقیقی ولایت، محبت همراه با اطاعت است
استاد حوزه علمیه قزوین گفت: معنای ولایت غیر از محبت است چراکه بسیاری از افراد به امیر مومنان(ع) محبت داشته اند اما ولایت ندارند؛ لذا معنای حقیقی ولایت، محبت همراه با اطاعت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ جشن بزرگ غدیر به همت مهدقرآن کریم استان قزوین با حضور جمع کثیری از مربیان، قرآن‌آموزان و حافظین کانون‌های قرآن استان صبح امروز در شبستان امیرالمومنین(ع) قزوین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

حجت الاسلام رهبر در این مراسم با تبریک به مناسبت عید غدیر اظهار کرد: در بین نعمات بی شمار الهی، ولایت بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند متعال به بندگان خود ارزانی داشته است.

,

 

,

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: معنای ولایت غیر از محبت است چراکه بسیاری از افراد به امیر مومنان(ع) محبت داشته اند اما ولایت ندارند؛ لذا معنای حقیقی ولایت، محبت همراه با اطاعت است.

,

 

,

وی تصریح کرد: امام و ولی خدا ویژگی‌های زیادی دارد اما دو ویژگی ممتاز اهل بیت(ع) علم نامحدود و معصوم بودن آنهاست که روایات متعددی در ارتباط با علم امامان آمده است به طوریکه امام سجاد(ع) در این‌باره می‌فرماید من به آنچه که در آسمان‌ها و زمین و آنچه که در بهشت و جهنم است آگاهم.

,



رهبر در ادامه تاکید کرد: امامان بزرگوار علم به حقایق و معارف قرآن و احکام دین داشته و در واقع مفسران واقعی قرآن هستند.

, ,
,
,

وی در پایان بیان کرد: اهل بیت(ع) فرموده‌اند که در زمان غیبت باید سراغ فقها و علمایی برویم که در طول تاریخ با جان و خونشان از راه ولایت، دین و تشیع دفاع کردند به طوریکه فقهای بسیاری در این مسیر به شهادت رسیدند.

,

 

,

در ادامه مهناز واقع اظهار کرد: مهد قرآن استان قزوین از سال ۷۷ فعالیت خود را شروع کرده و امسال بیست و یکمین سال آغاز به کار آن است.

,

وی افزود: هم اکنون ۲۰ کانون در سراسر استان زیر نظر مهد قرآن فعال هستند که آموزش حفظ قرآن مهمترین کار تخصصی مهد قرآن استان است البته ترتیل، تفسیر، ترجمه، مفاهیم، تدبر و قرائت قرآن هم در کنار حفظ در کانون‌ها آموزش داده می‌شود.

,

 

,

این فعال قرآنی تصریح کرد: با لطف و عنایت خدا هر سال تعدادی از قرآن آموزان استان حافظ کل قرآن کریم می‌شوند، امسال نیز ۹ نفر از قرآن آموزانی که در آزمون تخصصی حفظ کل قرآن در تهران شرکت کرده بودند با تلاش و پشتکار فراوان موفق به کسب نمره قبولی و افتخار آفرینی برای استان شدند.

,

, ,

وی در پایان عنوان کرد: خوشبختانه هر سال که در این آزمون‌ها شرکت می‌کنیم به لحاظ کمی و کیفی رتبه اول را کسب می‌کنیم.

,

گفتنی است؛ قرائت زیارت امین الله، اجرای تئاتر توسط نوآموزان کانون امام سجاد(ع) قزوین، مولودی خوانی و اجرای قرائت سوره نبأ توسط قرآن آموزان از جمله بخش‌های این مراسم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه