اخبار داغ

معادلات انتخاب رئیس شورای شهر تبریز به کجا می‎رسد؛

فشارهای احتمالی ذینفعان بر حنجره شورا/ موج زدن اختلافات در هر دو اردوگاه / شرطی که نیکوخصلت برای ۱۲ نفر دیگر گذاشته است

فشارهای احتمالی ذینفعان بر حنجره شورا/ موج زدن اختلافات در هر دو اردوگاه / شرطی که نیکوخصلت برای ۱۲ نفر دیگر گذاشته است
دخالت غیر شورانشینان در امور و تصمیم گیری‌های داخلی شورا امری نگران کننده است که فشار‌ها را بر حنجره شورای اسلامی شهر تبریز بیش از پیش وارد کرده و به دنبال تحمیل و انتصاب شخص مدنظر به عنوان ریاست باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار، با نزدیک شدن به انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تبریز در سال سوم، شور و هیجان دو طیف موجود برای مذاکرات و کسب کرسی ریاست بیش از پیش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار،,

پیش از این گمانه زنی ها برای کاندیداهای احتمالی انتخابات برای ریاست این دوره به گزینه هایی چون شکور اکبرنژاد و شهرام دبیری ختم می شد و تلاش دو گروه رقیب در شورا برای جلب نظر و رای اعضا نسبت به این افراد بود. اما دیروز اکبرنژاد رئیس فعلی شورا طی گفتگو با تبریزبیدار بر عدم کاندیداتوری خود برای ریاست شورا در سال سوم تاکید کرد.

,

اما ورود آجودان زاده، نیکوخصلت، اندیش و حتی محرم محمدزاده به عرصه این انتخابات، معادلات را پیچیده تر کرد. بر اساس اخبار جسته و گریخته ای که از جبهه لیست امیدی های شورا بدست می آید برخی افرادی چون سونیا اندیش اختلافاتی با این جریان حاکم بر شورا پیدا کرده و در صدد اعلام کاندیداتوری برای تکیه دادن به کرسی ریاست است.

,

وی چندی قبل در گفتگو با تبریزبیدار در پاسخ به این سوال که در سال سوم شورا نامزد عضویت در هیات رئیسه می شود یا نه، گفت: فعلا در این مورد تصمیم نگرفته ام. (جزئیات بیشتر)

, (جزئیات بیشتر),

اندیش در این گفتگئو علی رغم تاکید بر پاکدستی اکبرنژاد، انتقادی در صورت مغایرت مدیریت بعضی جلسات با آیین کار داشت و بعنوان نائب رئیس، تعداد انگشت شماری از جلسات را در غیاب اکبرنژاد مدیریت کرده است.

,

سعید نیکوخصلت دیگر عضو اصلاح طلب شورای شهر است که نام او برای سومین بار در طول عمر سه ساله شورای پنجم تبریز بعنوان کاندیدای بالقوه ریاست مطرح و حتی مورد توافق و قبول دو طیف شورا است.

,

بر اساس گزارشات منابع آگاه، نیکوخصلت شرط کاندیدانوری خود برای ریاست شورا را مشروط به حمایت همه ۱۲ عضو دیگر دانسته و رای حداقلی را خلاف مصلحت عمومی شورا و شهرداری می داند، امری که با وجود سلایق و آمال متعدد اعضا، شاید کمی بعید به نظر برسد.

,

گفته می شود برخی اعضای لیست امید از جمله محمدباقر بهشتی و محمد فرج قلیزاده میل به ریاست نیکوخصلت دارند اما بر اساس یک ادعای دیگر از سوی منابع آگاه، اعضایی چون کریم صادق زاده و عبدالله تقی پور نظرات متفاوتی دارند.

,

البته لابی ها و جلسات گروه های سیاسی اصلاح طلبِ خارج شورا با محوریت برخی سیاسیون، سعی در ایجاد انسجام در جبهه امیدی ها و سوق دادن همه آنها به سمت کاندیداهای واحد برای فتح هیات رئیسه حکایت دارد.

,

اما در سمت دیگر علاوه بر شهرام دبیری که تقریبا تصمیم جدی برای رقابت انتخاباتی برای بازپس گیری کرسی ریاست شورا بعد از دو سال را داد، آجودان زاده نیز سودای مرد اول شورا شدن دارد که در صورت جدی بودن این تصمیم، پیام انشقاق در طیف اقلیت را می رساند.

,

آجودان زاده یکی از منتقدین جدی رئیس فعلی شورا بوده بطوری که در گفتگو با تبریزبیدار گفته بود: صداقت و پاکدستی از خصوصیات بارز آقای اکبرنژاد است اما اگر در کنار این خصوصیات اگر قدرت مدیریتی نیز داشت، بسیار بهتر بود. ایستادگی و میدان ندادن به افراد زیاده خواه و کسانی که خارج از قوانین صحبت می کنند، یکی از اصل های مهم مدیریتی است که این اصل در آقای اکبرنژاد وجود نداشت و هرکس هرموقع و در هر موضوعی که دوست داشت، صحبت می کرد.(جزئیات بیشتر)

, (جزئیات بیشتر),

معادله زمانی پیچیده تر شد که یک منبع آگاه در گفتگو با تبریزبیدار از عزم محرم محمدزاده برای نامزدی ریاست خبر داد که گفتگوی اخیر این عضو شورا با تبریزبیدار و ابراز تمایل وی جهت شرکت در انتخابات هیات رئیسه، نیز به نوعی بر آن صحه می گذارد.(جزئیات بیشتر)

, (جزئیات بیشتر),

آنچه مشخص است اختلاف در هر دو اردوگاه اکثریت و اقلیت موج می زند که می تواند علل مختلفی از جمله تغییر جهش افکار، سهم خواهی، خودخواهی، عود کردن اختلاف آرا و... داشته باشد و به نظر می رسد دست‌های پنهان برخی جریان‌های سیاسی یا غیر سیاسی ذینفع در خارج از شورا در روزهای منتهی به پایان دوره یکساله هیئت رئیسه شورای پنجم در سال سوم، سرنوشت رئیس و ترکیب هیات رئیسه را رقم بزند.

,

دخالت غیر شورانشینان در امور و تصمیم گیری‌های داخلی شورا امری نگران کننده است که فشار‌ها را بر حنجره شورای اسلامی شهر تبریز بیش از پیش وارد کرده و به دنبال تحمیل و انتصاب شخص مدنظر به عنوان ریاست باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه