اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد

اجرای کمپین «رسم ابرار» یک طرح ارزشمند برای اکرام محرومان/ کمک به همنوع جزو وظایف دینی هر مسلمانی است

اجرای کمپین «رسم ابرار» یک طرح ارزشمند برای اکرام محرومان/ کمک به همنوع جزو وظایف دینی هر مسلمانی است
عضو خبرگان رهبری گفت: در حقیقت این جزو وظایف ما مسلمانان است که برای جبران نقیصه‌های مالی و اقتصادی جمعی از هموطنان و همشهری‌هایمان بیشتر تلاش کنیم چراکه این کار سیره اهل بیت(ع) و پیامبراکرم(ص) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله علی اسلامی در گفت‌وگو با شاخص، درباره اجرای طرح “رسم ابرار” که با همت سازمان بسیج مستضعفان در راستای کمک به نیازمندان و فقرا اجرا می‌شود، اظهار کرد: اسلام ناب محمدی اطعام مساکین، اسرا، بینوایان و محرومین را جزو وظایف حتمی مسلمین برشمرده است و بر اساس احادیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که اگر کسی شب را سپری کند و به فکر مسائل اقتصادی مسلمین نباشد و غم غصه آن‌ها را نداشته باشد را مسلمان نمی‌دانم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی افزود: بنابراین وظیفه هر مسلمانی است که نسبت به ضعفا، گرسنگان و نیازمندان کمکی داشته باشد به طوری که اگر امکانات و توانایی مالی دارد خودش کمک کند و اگر فاقد امکانات و مال و منال است از آبرویش، جهد و تلاشش هزینه کند و حتی روزه بگیرد و در مسیر مسکین و یتیم و اسیر خدمتی داشته باشد.

,

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بر اساس روایات مسلمان می‌تواند بعضی از واجبات و وظایف استحبابی را متحمل شود و وقتی مزد دسترنجشان را دریافت کردند آن مزد را در راه مساکین، مستمندان هزینه کند.

,

اسلامی خاطرنشان کرد: به یا دارم که مرحوم آیت الله مرعشی نماز استیجاری برای دیگران می‌خواند و پول آن را صرف خرید کتاب‌ها و نسخه‌های نفیس شیعه که در طول تاریخ اسلام به دست علما تدوین و نوشته شده بود می‌کرد و آن‌ها را وقف کتابخانه بزرگ آیت الله نجفی مرعشی یعنی کتابخانه خودش می‌کرد که اکنون برای عالم وملت ایران یک گنجینه محسوب می‌شود.

,

امام جمعه شهر تاکستان تصریح کرد: در حقیقت این جزو وظایف ما مسلمانان است که برای جبران نقیصه‌های مالی و اقتصادی جمعی از هموطنان و همشهری‌هایمان بیشتر تلاش کنیم چراکه این کار سیره اهل بیت(ع) و پیامبراکرم(ص) است.

,

دستگیری از مستمندان اجر بالایی نزد خداوند دارد

, دستگیری از مستمندان اجر بالایی نزد خداوند دارد,

وی ادامه داد: در روایات آمده است که امیر‌المومین(ع) کیسه‌هایی پر از مواد غذایی را در دل شب به در خانه مسکینان می‌برد و این حرکت بویژه در این ایام بسیار شایسته خواهد بود چراکه یادآور بخشندگی آن حضرت برای مردم به ویژه جوانان است.

,

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: یکی از یاران امام صادق (ع) گفته است هوا تاریک بود دیدم کسی در دل شب نفس نفس می‌زند جلوتر رفتم و دیدم امام صادق(ع) است که توشه‌ای را زمین گذاشته تا کمی استراحت کند، دیدم امام کیسه را پر از مواد غذایی کرده و در نظر دارد به یتیمان و فقرا برساند. گفتم ای رسول خدا اجازه دهید کمکتان کنم که حضرت فرمودند من سزاوارترم تا برای فقیر و یتیمان طعام برسانم؛ بعد از آن معلوم شد که حضرت این بسته‌ها را برای بچه یتیم‌های یهودی می‌برده است.

,

وی ادامه داد: از این نوع خدمات رسانی به فقرا و یتیمان در زندگی رهبران آسمانی ما فراوان دیده شده است که بهتر است توسط مردم ادامه داشته باشد.

,

اسلامی با اشاره به تنوع در نوع کمک و خدمات رسانی به نیازمندان گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری طی چند روزگذشته؛ رفاه دادن به مردمی که در گوشه‌ای از شهر بر اثر سیل و زلزله بی خانمان شده‌اند درنزد خداوند اجر و پاداش خاص خودش را دارد و این نوع خدمات در نزد خدواند محفوظ خواهد ماند.

,

امام جمعه شهر تاکستان در پایان گفت: اکنون شرایط کشور به گونه‌ای است که عده‌ای در فشار اقتصادی به سر می‌برند که هرچه بتوانیم از نظر مواد غذایی و معیشتی به داد آن‌ها برسیم نیز اجر بالایی در پیشگاه خدا دارد و این نوع کمک رسانی‌ها در روز آخرت مایه نجات ما خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه