اخبار داغ

نماینده ولی فقیه درهرمزگان:

ولایت تشریعی،تکوینی و خلافت سه شأن برجسته غدیراند/هر کس به فراخور ظرفیت و ارتباط با خدا از شعور ولایت استفاده می کند

ولایت تشریعی،تکوینی و خلافت سه شأن برجسته غدیراند/هر کس به فراخور ظرفیت و ارتباط با خدا از شعور ولایت استفاده می کند
نماینده ولی فقیه درهرمزگان گفت: بحمدالله هر سه شأن آن خداوند متعال به ما مرحمت و ارزانی فرموده و هر کس به فراخور ظرفیت، توان، ارتباط و اتصال با خدا می تواند از این شعور ولایت استفاده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام دکتر محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس شامگاه روز گذشته در اجتماع غدیریون مسجد حضرت ابوالفضل(ع) رودان با اشاره به فضیلت های ماه ذالحجه اظهار کرد: وجود بیش ازبیست مناسبت در ماه ذی الحجه در نوع خودش بی نظیر است و شان نزول آیات ولایت عمدتا در ماه ذالحجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نماینده ولی فقیه درهرمزگان با اشاره به فرهنگ انفاق در جامعه و شان نزول آیه "هل اتی" افزود: انفاق و ایثار در راه خدا مربوط به ثروتمندان نیست بلکه نیازمندان هم باید انفاق کنند آیه مربوط به حضرت علی و فاطمه(ص) و این خانواده بزرگوار در اینست که در اوج سختی ها و تنگ دستی و درحالیکه این خانواده روزه بودند غذایشان را یک شب به فقیر یک شب به مسکین و یک شب به اسیر انفاق کردند و نشان می هد که فرهنگ انفاق در اوج سختی و مشکلات و برای رشد انسان است.

,

عبادی زاده با بیان اینکه غدیر مال ما شیعیان و مسلمانان نیست بلکه غدیر متعلق به کل بشریت است، ادامه داد: فلسفه غدیر، اکمال دین و اتمام نعمت است  ومخاطب غدیر کل بشریت است البته شیعیان افتخار می کنند که تعلق و وابستگی به غدیر بعنوان یک حقیقت تمام نشدنی و بعنوان یک چشمه جوشان لطف و فیض عنایت خداوند متعال به بندگان است.

,

, ,

 

,

وی اضافه کرد: خداوند متعال یک تفضلی برای نسل امروز بشر و یک پنجره ای باز کرد که از دل غدیر، نعمت عظمای ولایت فقیه که چشمه ای جوشان متصل به غدیر به ما عنایت کرده است.

,

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد:همه کسانیکه امروز در جامعه بشریت به زیر سلطه استکبار به استضعاف کشیده شدند آن روز طعم شیرین حاکمیت جهانی اسلام را می چشند این ولایت که نعمت بزرگ الهی است مال غدیر است.

,

عبادی زاده با بیان اینکه متاسفانه غدیر نه در جامعه اسلامی بلکه در شیعه هم تبدیل به یک فرهنگ نشده است، عنوان کرد: همانطور که  محرم و عاشورا در جامعه اسلامی تبدیل به یک فرهنگ شده، غدیر هم باید تبدیل به فرهنگ شود امروز عاشورا تبدیل به فرهنگ غالب در جامعه شده که دیگر نیازی به برنامه ریزی دیگران ندارد مردم خودشان وارد میدان می شوند و نیازی به دستگاه های فرهنگی ندارند.

,

وی یادآور شد: اطعام دادن در عاشورا سفارش نشده و در روایات هم نیامده اما اطعام دادن در غدیر در روایات و احادیث تاکید شده و ثواب و فضیلت بالایی دارد شما اگر یک  نفر در غدیر اطعام دهید گویا انبیای الهی سرسفره شما نشسته اند اطعام انبیا دراطعام غدیر نهفته است.

,

 نماینده ولی فقیه درهرمزگان با بیان اینکه ولایت تشریعی، ولایت تکوینی و خلافت سه شأن غدیر هستند، اظهار کرد: اول ولایت تشریعی و مرجعیت علمی اهل بیت عصمت و طهارت است یعنی مرجعیت دینی جامعه باید دست اهل بیت باشد و جامعه اسلامی راه و دین زندگی خودش را پیدا کند.

,

 

,

وی با بیان اینکه  شأن دوم غدیر ولایت تکوینی و باطنی اهل بیت عصمت و طهارت که نه تنها ولایت باطنی و تکوینی،بلکه عالم تکوین تحت اراده اهل بیت است، افزود: ولایت تکوینی و باطنی یعنی امروز، من و شما برای رسیدن به خدا تنها از فیض وجود صاحبان غدیر می توانیم به خدا برسیم یعنی اینکه به اهل بیت توسل پیدا کنیم از اهل بیت بخواهیم که در دل ها و اراده ما تصرف کنند اراده قلب و زندگی ما و همه چیز ما دست اهل بیت است لذا با توسل به آنها باید مسیر زندگی خودمان را پیدا کنیم.

,

 

, ,

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: سومین شان غدیر به معنای خلافت و حاکمیت سیاسی اسلام است که بحمدالله هر سه شأن آن خداوند متعال به ما مرحمت و ارزانی فرموده و هر کس به فراخور ظرفیت، توان، ارتباط و اتصال با خدا می تواند از این شعور ولایت استفاده کند.

,

نماینده ولی فقیه درهرمزگان با بیان اینکه تجلی حاکمیت سیاسی اسلام، امروز در اندیشه تابناک ولایت فقیه نهفته است، تصریح کرد: امروز باید با نائب امام زمان(عج) که نه تنها این انقلاب و کشور بلکه سُکان همه دلدادگان به اسلام و مستضعفین عالم بدست اوست بیعت کنیم.

,

 

,

دکتر عبادی زاده اضافه کرد: عزت  و بزرگی رهبری، عزت و بزرگی ماست او اگر عزیراست که هست ما عزیزیم عزت یک ملت زیر سایه عزت ولی امر مسلمین است این شعایی از شعاع غدیر است ما بعداز قرن ها توانستیم امروز به برکت لطف خدای متعال ازولایت فقیه که سرچشمه اش در غدیر است بهرمند شدیم.

,

وی ادامه داد: خداوند متعال به برکت شهداء این نعمت ولایت فقیه را به من و شما داد نعمت ولایت نعمت غدیر است پرچمدار این کشور غدیر است که امام زمان(عج) درعصرغیبت کبری به نواب عام خودش تفویض فرمودند.

,

 نماینده ولی فقیه درهرمزگان با بیان اینکه ولایت تشریعی، تکوینی وخلافت از شئون برجسته غدیر است، خاطرنشان کرد:هرچه به فقه اهل بیت عمل کنیم به غدیر نزدیکتریم هر چه به توسل و تضرع به ساحت مقدس ائمه معصومین علیه السلام و ارتباط باطنی قویتر داشته باشیم به شان دوم غدیر نزدیکتریم و هرچه ارتباطمان با ولایت فقیه بیشتر باشد به شان سوم غدیر یعنی حاکمیت سیاسی اسلام نزدیکتر می شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه