اخبار داغ

همزمان با عید غدیر؛

بزرگترین تقاطع غیر همسطح غرب کشور در اراک افتتاح شد

بزرگترین تقاطع غیر همسطح غرب کشور در اراک افتتاح شد
تقاطع غیر همسطح میدان ورزش (پل آزادگان) اراک ظهر امروز همزمان با عید سعید غدیر با حضور مسئولین استان مرکزی و شهرستان اراک به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ تقاطع غیر همسطح میدان ورزش (پل آزادگان) اراک به عنوان بزرگترین تقاطع غیر همسطح غرب کشور ظهر امروز همزمان با عید سعید غدیر با حضور مسئولین استان مرکزی و شهرستان اراک به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

شفیعی شهردار اراک در خصوص این تقاطع گفت: عملیات اجرایی طرح تقاطع غیر همسطح اراک به مساحت ۱۸ هکتار و ۱۰ هکتار و نیم فضای کارگاهی از اسفندماه سال ۹۴ آغاز شد که از ابتدای امسال تکمیل این طرح جزو اولویت های شهرداری قرار گرفت.

,

شفیعی ادامه داد: این تقاطع غیرهمسطح دارای ۶ پل که پل شماره یک با طول ۵۸ متر و عرض ۴۸ متر دسترسی بلوار شهیدان رجایی به سمت مرکز شهر از خیابان جهاد و تغییر مسیر به بلوار آنجفی جنوبی را میسر می کند.

,

وی اظهار کرد: پل شماره ۲ نیز با طول عرشه ۷۲ متر و عرض ۱۷ متر خیابان جهاد را به بلوار شهید آنجفی شمال متصل می کند و پل شماره سه نیز به طول ۹۴ متر و عرض ۱۰ متر دسترسی جهاد را به بلوار شهیدان رجایی میسر می کند و پل شماره چهار نیز به طول ۱۵ متر و عرض ۱۰ متر ادامه پل شماره سه محسوب می شود.

,

شهردار اراک افزود: پل شماره پنج نیز با طول ۷۵ متر و عرض ۱۱ متر و ۶۰ سانتیمتر مسیر بلوار شهید آنجفی جنوب را به خیابان شهید رجایی به سمت کمربندی و پل شمار ۶ متصل می کند.

,

شفیعی اضافه کرد: این تقاطع داری ۹ رمپ و ۱۸ مسیر است و در این پروژه ۲۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن آرموتوربندی، ۸۸ هزار و ۳۵۰ متر مکعب خاکبرداری، ۱۰۷ هزار و ۳۷۰ کیلوگرم خاکریزی و ۳۷ هزار و ۷۳۰ متر مربع قالب بندی انجام شده است.

,

وی توضیح داد: در این طرح بیش از ۴۵ هزار تن آسفالت ریزی، ۶۰ کیلومتر خط کشی، ۱۸ عدد تابلوی (ترافیکی، دروازه ای، تی شکل، پرچمی و جانبی)، ۱۲ کیلومتر کابل کشی، ۲۲۰ پایه روشنایی با ۳۰۰ چراغ، پنج هزار و ۸۰۰ متر طول هندریل نصب شده و ۶ هکتار فضای سبز به همراه کاشت ۸۰۰ اصله نهال چنار ایجاد شده است.

,

شهردار اراک یاد آوری کرد: عملیات تکمیل۲ تقاطع غیر همسطح شهید نبیری و شهید صیدی نیز آغاز شده و تا آخر امسال به بهره برداری می رسند.

,

استاندار مرکزی:

, استاندار مرکزی:,

هفته دولت پر باری در انتظار مردم استان مرکزی است

, هفته دولت پر باری در انتظار مردم استان مرکزی است, هفته دولت پر باری در انتظار مردم استان مرکزی است,

سید علی آقازاده استاندار مرکزی گفت: خدمات نظام و عملکرد دولت باید از سوی دستگاه های اجرایی به نحو شایسته و با ایده و روش های کارشناسی در هفته دولت به اقشار مختلف مردم ارایه شود.

,

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی های دولت اسلامی و وجه تمایز آن با سایر دولت ها این است که از پشتوانه عظیم مردمی بهره مند است و در هفته دولت این مهم یکبار دیگر متجلی می شود.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: اگر چه تا کنون طرح عمرانی و اقتصادی استان که باید در هفته دولت به بهره برداری برسد جمع بندی و نهایی نشده اما بدون شک هفته دولت پر باری در انتظار مردم استان است.

,

آقازاده افزود: شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک در شرایطی که به شدت با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کردند، توانستند تقاطع غیر همسطح ورزش اراک را که یکی از بزرگترین پل های غرب کشور محسوب می شود را تکمیل و به مردم هدیه کنند که جای تقدیر دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه