اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد:

طلای شیرین حاجی آباد با قیمت ۶۰ هزارتومان وارد بازار می شود

طلای شیرین حاجی آباد با قیمت ۶۰ هزارتومان وارد بازار می شود
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد گفت: قیمت خرمای پیارم با توجه به هزینه های بالای تولید آن 60 هزار تومان ممتاز درجه یک ، درجه دو 50 هزار تومان ، پیارم معمولی 45 هزار تومان و پستایی 20هزار تومان اعلام شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عباس پور، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز یکی از مشکلات کشاورزان را بازار فروش خرمای پیارم عنوان کرد و اظهار کرد: باید با برنامه ریزی مناسب و با همکاری تعاونی روستایی با خرید تضمینی خرما مشکل کشاورزان در خصوص فروش خرما به وسیله دلالان هر چه سریعتر حل و فصل شود و خرما با قیمت مناسب جذب بازار گردد تا کشاروزان دلهره ای در این رابطه نداشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد در خصوص قیمت خرمای پیارم بیان کرد: باید برای خرمای درجه یک، با توجه به هزینه نگهداری نخل پیارم و بالا رفتن قیمت کود و سم یک قیمت مناسب در نظر گرفت تا لطمه ای به تلاشها و زحمات یک ساله کشاورزان وارد نشود .

,

عباس پور جذب سرمایه گذاران در زمینه بسته بندی و فرآوری خرما و دعوت از کشاروزان برای سرمایه گذاری در صندوق توسعه تعاون کشاورزی را از برنامه های مهم این سازمان عنوان کرد.

,

وی تصریح کرد: قیمت خرمای درجه یک پیارم درسال گذشته 38 هزار تومان اعلام شد؛ سال جاری به دلیل شرایط اقتصادی و بالا رفتن قیمت اجناس در همه زمینه ها  نسبت به سال گذشته افزایش قیمت این محصول وجود دارد.

,

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد تصریح کرد: کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی و ناچیز بودن پرداخت خسارت وارده،  اصلاح اختلاف قیمت بین خرمای درجه یک و دو و ایجاد یک نظام متشکل و پویا را در زمینه خرما خواستار هستند.

,

عباس پور برداشت خرمای پیارم را در حاجی آباد نیمه دوم شهریور اعلام کرد و افزود: برداشت خرما در حاجی آباد از اوایل تیر ماه خرمای پیش رس آغاز می شود و خرمای پیارم از نیمه دوم شهریور شروع و نیمه دوم مهر برداشت پیارم به پایان می رسد.

,

وی خاطر نشان کرد:خرمای پیارم درجه یک که هر ۱۰۰دانه یک کیلو گرم  60 هزار تومان هزارتومان ، درجه یک بدون ضایعات ۱۲۵ دانه اش یک کیلو گرم 50 هزار تومان و خرمای قهوه ای معمولی 40 هزار تومان درجه سه که همان پستایی 20 هزار تومان تعیین شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه