اخبار داغ

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

ورود زائران اردبیلی از راه خسروی به عراق/اواخر شهریورماه موکب ها برپا می شود

ورود زائران اردبیلی از راه خسروی به عراق/اواخر شهریورماه موکب ها برپا می شود
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:تفاوتی که امسال نسبت به سالهای گذشته وجود دارد زائران اردبیلی به احتمال بالای ۹۰درصد از مسیر راه خسروی وارد عراق می شوند و نسبت به سالهای قبل راحت و آسان خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ی سبلان‌ما،بهروز ندائی صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح سفر خود به عراق اظهار داشت: تفاوتی که امسال نسبت به سالهای گذشته وجود دارد زائران اردبیلی به احتمال بالای ۹۰درصد از مسیر راه خسروی وارد عراق می شوند و نسبت به سالهای قبل راحت و آسان خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود:در جلسه با رییس عتبات عالیات عراق و کربلا که حضور نمایندگان چندین استان دیگر از ایران انجام شد مشکلات موکب هایی که در مسیر کاروان های اعزامی برپا می شود بررسی و موانع احتمالی برطرف مورد ارزیابی قرار گرفت.

,

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه خدماتی که در موکب ها برای زائرین ارایه خواهد شد معین شده است افزود: در بررسی های انجام شده مشارکت اردبیلی ها در ایجاد و راه اندازی موکب ها مشخص شده و هیچ مشکلی در زمان اعزام کاروان وجود نخواهد داشت.

,

وی با بیان اینکه این سفر با سه هدف مشخص انجام گرفت گفت: زیارت عتبات عالیات، بررسی و رسیدگی به مشکلات زائران و توسعه و ساخت حرمین در کربلا و نجف از جمله مسایلی بود که در عراق با مسوولان عتبات عالیات این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

,

معاون سیاسی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه اردبیلی ها در دو محل موکب برپا می کنند اظهار کرد: یکی از موکب ها در امام زاده سید محمد(ع) واقع در مسیر کربلا تا سامرا و دیگری در دیوانیه برپا می شود و همه امکانات و تجهیزات لازم از استان ارسال می شود.

,

وی بازدید از مسیرها و ایجاد امنیت برای زائران را از دیگر اهداف سفر به عراق بر شمرد و گفت: از تمامی مسیرها با در نظر گرفتن تمام جوانب بازدید و راهکارها و پیشنهادهای لازم ارایه شد.

,

این مسئول همچنین از احداث سرویس های بهداشتی در مسیر حرکت کاروان زیارتی را یاد آور شد و اظهار داشت: محل هایی برای احداث و استقرار سرویس های بهداشتی سیار در نظر گرفته شده، تا در زمان حرکت زائران مشکلی متوجه آنها نشود.

,

بهروز ندایی همکاری عراقی ها با هیئت ایران و اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه پذیرش ایرانی ها در اربعین حسینی(ع) از سوی مردم و مسئولان عتبات عالیات عراقی مناسب بوده و این موارد خود امتیاز مثبتی برای زائران ایرانی محسوب می شود.

,

این مسوول با بیان اینکه زائران کشور آذربایجان نیز از اردبیل اعزام می شوند افزود: زائران این کشور نیز به مثابه کاروان های استان اردبیل از مرز خسروی وارد عراق می شوند و سازماندهی آنها نیز از سوی ستاد ساماندهی عتبات عالیات اردبیل انجام می شود.

,

وی با تاکید بر این که اردبیلی ها در ساخت و توسعه حرم امام علی (ع) در نجف و امام حسین(ع) در کربلا مشارکت جدی خواهند داشت گفت: با توافق صورت گرفته قرار شد ستاد بازسازی عتبات عالیات سهم استان اردبیل را در این راستا اعلام کند.

,

معاون سیاسی استاندار اردبیل در رابطه با ایجاد زائر سرا در مسیر نجف تا کربلا اظهار کرد: تا بحال زمین مورد نظر از سوی مسئولان عراقی در اختیار ما قرار نگرفته و در صورت تحویل زمین مورد نظر برای ایجاد زائرسرا از سوی سرمایه گذاران استان اردبیل اقدام می شود.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در پایان گفت: هیچ نگرانی از لحاظ امنیتی و خدماتی برای عاشقان امام حسین (ع) وجود ندارد تا اخر شهریور ماه موکب ها برپا می شود و علاقمندان می توانند برای تهیه گذرنامه اقدام کنند تا در زمان اعزام با مشکل مواجه نشوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه