اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

سبک زندگی اسلامی خانواده را به آرامش می رساند/ اطعام به فقرا در سخت ترین شرایط از ویژگی های خانواده اصیل است

سبک زندگی اسلامی خانواده را به آرامش می رساند/ اطعام به فقرا در سخت ترین شرایط از ویژگی های خانواده اصیل است
کارشناس مسائل مذهبی گفت: خانواده ای که سبک زندگی اسلامی را در پیش می گیرد به آرامش واقعی می رسد و در سخت ترین شرایط نیز به نیازمندان انفاق می کند تا جایی که اهل بیت(ع) از غذای سه روز خود علی رغم نیاز شدید به مسکین و یتیم و فقیر اطعام دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام صفر قربانپور کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب، به مناسبت روزهای ۲۳ تا ۲۵ ذی حجه ایام نزول سوره هل اتی (انسان) و ماجرای اعطای افطار به مسکین و یتیم و اسیر توسط حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) که داستان آن در سوره مبارکه انسان آمده است، گفت: زندگی یک خانواده از پدر و مادر گرفته تا فرزندان، اگر بر مبنای عقاید دینی، رهنمود های الهی و شرایط اجتماعی که مجموعا سبک زندگی دینی را تشکیل می دهد بنیان نهاده شده باشد، می تواند در سه جهت نقش آفرینی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

سبک زندگی اسلامی خانواده را به آرامش می رساند

, سبک زندگی اسلامی خانواده را به آرامش می رساند, سبک زندگی اسلامی خانواده را به آرامش می رساند,

وی افزود: جهت اول اینکه اصالت خانواده تامین و تضمین می شود به این معنی که آغاز زندگی با آرامش مبنایی و اعتقادی همراه است و حتی در کمبود امکانات نیز آرامش زندگی به هم نمی ریزد و با قناعت، بنیان آن همچنان استوار است. در حالی که یکی از اصلی ترین گمشده های بشر امروز همین آرامشی است که در هر جایی در پی آن می گردد و چون مبنای درستی برای زندگی ندارد به آرامش واقعی نمی رسد.

,

اطعام به فقرا در سخت ترین شرایط از ویژگی های خانواده اصیل است

, اطعام به فقرا در سخت ترین شرایط از ویژگی های خانواده اصیل است, اطعام به فقرا در سخت ترین شرایط از ویژگی های خانواده اصیل است,

قربانپور ویژگی دوم چنین خانواده ای را این دانست که می توانند از دارایی خود به دیگران انفاق کنند و دست اطعام و ایثار داشته باشند و گفت: نمونه کامل آن در تاریخ اسلام حضرت علی(ع)، فاطمه معصومه(س) و دو فرزند بزرگوارشان بودند که افطار سه روز روزه داری خود را علی رغم نیازمندی شدید، به مسکین و یتیم و اسیر دادند. در واقع این کار آنقدر بزرگ و عظیم بود که خداوند متعال در قرآن کریم هم به آن اشاره کرده است.

,

برقراری عدالت اجتماعی از برکات انفاق است

, برقراری عدالت اجتماعی از برکات انفاق است, برقراری عدالت اجتماعی از برکات انفاق است,

این کارشناس مسائل مذهبی چنین دیدگاهی را باعث به وجود آمدن عدالت اجتماعی در جامعه دانست و تصریح کرد: همین دیدگاه است که می تواند مشکلات اقتصادی را با اعطای وام های قرض الحسنه توسط خود مردم به یکدیگر، کمرنگ کند و باعث رفع نیازمندی ها شود. قطعا در چنین جامعه ای رفاه اجتماعی نسبی به وجود می آید و مردم دست یکدیگر را می گیرند. چیزی که در جامعه امروز جای خالی آن به شدت احساس می شود.

,

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی وجود چنین خانواده هایی در جامعه را باعث رشد اخلاق اجتماعی دانست و گفت: جایگاه خدا در چنین جامعه ای در بالاترین درجه ممکن قرار می گیرد و باعث می شود تا فضائل اخلاقی رشد پیدا کند و بسیاری از پرخاشگری ها، بی اعتمادی ها، خیانت ها و بسیاری دیگر از آسیب های اجتماعی از بین برود.

,

وی، لازمه بیشتر شدن چنین خانواده هایی را که الگوی واقعی آن را می توان در زندگی اهل بیت(ع) به ویژه خانواده امیرالمومنین علی(ع) مشاهده کرد، تبلیغ سبک زندگی اسلامی دانست و ادامه داد: قطعا با الگو گرفتن از زندگی اولیای خدا به ویژه معصومین(ع) می توان سبک زندگی اسلامی را همانطور که بایستی باشد به جامعه معرفی کرد و این شدنی نیست مگر با کمک خود مردم.

,

جوانان مذهبی زندگی معصومین را الگو قرار دهند

, جوانان مذهبی زندگی معصومین را الگو قرار دهند, جوانان مذهبی زندگی معصومین را الگو قرار دهند,

قربانپور جوانان پا به کار مقید به مبانی اعتقادی و مذهبی را، به الگو گرفتن از زندگی معصومین(ع) دعوت کرد و گفت: البته یقیناً دشمن به دنبال تحریف و کارشکنی است و جنگ نرمی را شروع کرده که به دنبال بنیان بر افکن کردن بنیان خانواده است. البته در این جنگ نرم جبهه انقلاب هم در حال مبارزه است و امیدواریم جوانان و جامعه به این درک برسند که فروپاشی خانواده به نفع هیچ کسی نیست و نباید تجربه تلخ غرب را در این زمینه بیازماییم که در آن صورت قطعاً ضربات سختی را خواهیم خورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه