اخبار داغ

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین:

تدوین استراتژی جامع و سند توسعه فرهنگی استان ضروری است

تدوین استراتژی جامع و سند توسعه فرهنگی استان ضروری است
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: تدوین استراتژی جامع فرهنگی و سند توسعه فرهنگی استان قزوین امری ضروری است که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها محقق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، محمدحسین اسماعیلی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید امام استانداری برگزار شد با بیان اینکه فرهنگ و هنر درواقع هویت هر ملتی است، اظهار کرد: قزوین مهد علم و دانش و هنر و اشتغال است و چهره‌های بلند آوازه‌ای در این دیار وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: همچنین قزوین شهر شهیدپرور است که شهدای نام‌آوری همچون شهیدان بابایی و رجایی و بیش از دو هزار شهید دیگر در آن جای گرفته است.

,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: قزوین جایگاه ذوق و هنر و پایتخت خوش نویسی کشور و خواستگاه شعر و موسیقی و آواز است.

,

این مسئول تصریح کرد: شناسایی بیش از دوهزار و صد بنای تاریخی در قزوین که کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد نشان از غنای تاریخی و فرهنگی این استان دارد.

,

اسماعیلی بیان کرد: قزوین دروازه بهشت است و باید بهشت فرهنگ و هنر ایران زمین باشد که وظایف و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

,

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سایر نهادهای فرهنگی در تلاش است تا ضمن صیانت از این فرهنگ غنی در زمینه رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی ایرانی بر اساس اسناد بالادست از جمله سند مهندسی فرهنگ کشور و بیانیه گام دوم انقلاب در استان قزوین گام بردارد.

,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: در این مسیر تدوین استراتژی جامع فرهنگی و سند توسعه فرهنگی استان قزوین امری ضروری است که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها محقق شود.

,

سیاست زدگی و سیاست کاری در امور فرهنگی جایی ندارد

, سیاست زدگی و سیاست کاری در امور فرهنگی جایی ندارد,

این مسئول بیان کرد: در این زمینه دو راهبرد اصلی انسجام درونی و تعاملات بیرونی وجود دارد که هر دو در یک راستا تعریف می‌شود و همه در این مسیر وظیفه دارند.

,

وی ابراز کرد: اقدامات جزیره‌ای و چنددستگی در حوزه فرهنگ به هیچ وجه کارگشا نخواهد بود در این راستا اداره ارشاد به عنوان یک مرجع فرهنگی و برقرار کننده گفت‌وگوهای فرهنگی در استان ایفای نقش خواهد کرد.

,

اسماعیلی افزود: برنامه‌های ما طبق اهداف یاد شده در سه حوزه اصلی نیز برنامه‌ریزی و ساماندهی خواهد شد که شامل صیانت و تعالی هویت فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، حمایت و تقویت آفرینش‌ها و تولیدات فرهنگی و هنری استان و تبیین نقش فرهنگی استان قزوین در کشور است.

,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین ادامه داد: برای نیل به این اهداف برنامه‌ها و راهبردهای ده گانه مد نظر است که شامل احیای جایگاه و نقش اداره ارشاد اسلامی به عنوان مرجعیت فرهنگی و ایجاد انسجام فرهنگی در استان، ارتقاء جایگاه اداره ارشاد از تصدی‌گری به تسهیل‌گری، هدایت و حمایت و نظارت بر امور فرهنگی است.

,

وی ادامه داد: همچنین حمایت از توسعه تولیدات و محصولات و صنایع فرهنگی، توسعه و تقویت هر چه بیشتر تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی و واگذاری امور اجرایی و تخصصی به این انجمن‌ها، تعامل فزاینده با کلیه هنرمندان و نهادهای فرهنگی در استان، تقویت فعالیت‌های قرآنی، تقویت تعاملات فرهنگی با استان‌های همجوار از دیگر برنامه‌ها است.

,

این مسئول اضافه کرد: تاکید براخلاق‌گرایی و قانون‌گرایی در همه امور و پرهیز از سیاست زدگی و سیاست کاری و ایجاد آرامش و پرهیز از تنش و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در تمام استان در راستای عدالت فرهنگی و تمرکززدایی و حمایت از آموزش، پژوهش و اندیشه ورزی در کلیه امرو فرهنگی در این راهبردهای ده‌گانه جای می‌گیرد.

,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین در پایان گفت: در این راستا یک برنامه کوتاه مدت یک ساله میان مدت سه ساله و بلندمدت هشت ساله تدوین و اجرا می‌شود تا گام به گام در اعتلای فرهنگ استان قزوین پیش رویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه