اخبار داغ

در آستانه سفر بوریس جانسون صورت گرفت؛

دست رد آلمان به سینه انگلیس/ مرکل: گفت و گوهای بعدی درباره برکسیت با اتحادیه اروپا در کار نخواهد بود

دست رد آلمان به سینه انگلیس/ مرکل: گفت و گوهای بعدی درباره برکسیت با اتحادیه اروپا در کار نخواهد بود
نخست‌وزیر انگلیس امروز به برلین و سپس به پاریس سفر می‌کند تا رضایت دو کشور را درباره برکسیت جلب کند، اما شواهد نشان می‌دهد اروپایی‌ها برخوردی سفت و سخت با او خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشریه بیلد نوشت بوریس جانسون عصر امروز برای نخستین بار از زمان روی کار آمدنش به برلین سفر می‌کند. آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان) پیشاپیش دست رد بر سینه مهمان زده و معتقد است که گفتگو‌های بعدی درباره برکسیت با اتحادیه اروپا در کار نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جانسون در این سفر به دنبال جلب رضایت آلمان و فرانسه به عنوان دو کشور اثرگذار در اتحادیه اروپاست تا مقررات مرزی میان ایرلند شمالی به عنوان عضوی از بریتانیا و ایرلند جنوبی به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا بعد از وقوع برکسیت برقرار شود.

,

در واقع با وقوع برکسیت یک مرز خارجی در جزیره ایرلند (شامل ایرلند شمالی و ایرلند جنوبی) به وجود می‌آید، اما اتحادیه اروپا می‌گوید برای جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش اختلافات بین دو ایرلند لازم است که کنتر ل مرزی برای انتقال کالا و ورود اشخاص پس از برکسیت نباشد.

,

در این حال دولت کنونی انگلیس که از مدافعان پر و پا قرص جدایی از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود معتقد است پس از وقوع برکسیت دیگر انگلیس عضوی از اتحادیه نخواهد بود بنابراین باید تدابیر کنترل مرزی میان دو ایرلند برقرار شود.

,

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اختلافات ایرلند جنوبی و شمالی تا سال ۱۹۹۸ باعث جان باختن بیش از سه هزار نفر شد. ایرلند جنوبی یک کشور مستقل و عضو اتحادیه اروپاست که با برکسیت مرزش با ایرلند شمالی در واقع به مرزی میان انگلیس و اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد.

,

اروپایی‌ها تصمیم شان را گرفته اند که دیگر فرصت دادن به انگلیس کافیست و با توافق یا بی توافق با جدا شدن این کشور از اتحادیه بی قید و شرط موافقت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه