اخبار داغ

در همایش ارکان مساجد مشهد مقدس مطرح شد؛

عده‌ای به دنبال سکولار شدن مساجد هستند/ ایجاد ۲۰۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در خراسان رضوی

عده‌ای به دنبال سکولار شدن مساجد هستند/ ایجاد ۲۰۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در خراسان رضوی
مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی گفت: عده‌ای در جامعه به دنبال این هستند تا با ایجاد انحراف، مسجد را تنها محلی برای عبادت انفرادی نشان دهند و مساجد را سکولار کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ صبح امروز همایش بزرگ فصلی ارکان مساجد مشهد مقدس به مناسبت روز جهانی مسجد در مجتمع فرهنگی آیه‌ها با حضور هزار تن از ائمه جماعات مشهد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در ابتدای این مراسم حبیب‌الله آسوده، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی از امضای تفاهم نامه‌ای با مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه، مراکز نیکوکاری در مسجد سطح استان شروع به کار می‌کنند.

,

وی افزود: نیازمند همکاری بیشتر مساجد در زمینه امور نیکوکاری هستیم و با توجه به اینکه یکی از شعارهای کمیته امداد در سال 98، مسجد محوری است، در شب عید غدیر در 110 مسجد سطح استان اقدام خدا پسندانه اطعام را داشتیم.

,

, ,

ایجاد 200 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در خراسان رضوی

, ایجاد 200 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در خراسان رضوی,

آسوده از ایجاد 200 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در خراسان رضوی خبر داد و گفت: این مراکز به دنبال شناسایی افراد نیازمند و فقرای محله در زمینه‌های مختلف هستند تا بتوانیم کمک‌های مردمی را به دست نیازمندان واقعی برسانیم.

,

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی تصریح کرد: 500 هزار نفر در خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از 540 هزار صندوق صدقه در سطح استان تنها 26 میلیارد تومان جمع می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه مبالغ جمع شده از صندوق‌های صدقه پاسخ نیازهای ما را در استان نمی دهد، گفت: ماهیانه حدود 60 میلیارد تومان هزینه درمان و 250 میلیارد تومان هزینه کمک به معیشت افراد تحت پوشش کمیته است.

,

آسوده ادامه داد: هیچ صدقه‌ای از هیچ منطقه‌ای خارج نمی‌شود و صدقه جمع آوری شده از هر منطقه هزینه نیازمندان همان منطقه می‌شود؛ طی چند سال گذشته مقوله زکات مغفول مانده است از این رو نیازمندیم تا ائمه جماعت این فریضه دینی را آموزش دهند و امروز نیازمند آنیم تا ائمه جماعت به کمک کمیته امداد بیایند.

,

, ,

پس از آن حجت‌الاسلام محمد وفایی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در این همایش ضمن تبریک اعیاد قربان و قدیر، اظهار کرد: این افتخار نصیب ما شده است که خادم مکانی هستیم که محل ارتباط مخلوق با خداوند است.

,

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمن، مساجد و مراکز ولایی را هدف قرار داده است، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در جهت احیا مساجد و خنثی کردن دسیسه‌های دشمن در مساجد انجام شده است اما این اقدامات کافی نیست.

,

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان افزود: مراکز نیکوکاری که در مساجد ایجاد می‌شود در خصوص معیشت مردم که دشمن آن را نشانه گرفته است فعالیت می‌کنند و کار آن‌ها شناسایی افراد مستضعف محله و جذب کمک‌های مردمی و رساندن آن‌ها به نیازمندان واقعی است.

,

باید نسل جوان با مساجد انس بیشتری بگیرند

, باید نسل جوان با مساجد انس بیشتری بگیرند,

حجت‌الاسلام وفایی تصریح کرد: باید نسل جوان با مساجد انس بیشتری بگیرند و ائمه جماعت و هیئت مدیره مساجد باید برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب نسل جوان انجام دهند؛ یکی از این اقدامات می‌تواند تشکیل هیئت نوجوانان در ماه محرم است.

,

وی با اشاره به روز جهانی مسجد، گفت: عده‌ای افراطی در 50 سال گذشته به بهانه ایجاد مقدمه برای ظهور حضرت مسیح، بیت المقدس را به آتش کشیدند و این روز در تاریخ به‌عنوان روز مسجد ثبت شود تا این جنایت صهیونیست‌ها از خاطر جهانیان نروید.

,

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم با اقدامات شما ائمه جماعت جوانان و نوجوانان بیشتری به مساجد و مراکز فرهنگی مساجد جذب شوند تا بتوانیم با آموزش صحیح نسل جوان، در مقابل جنگ فرهنگی دشمن پیروز شویم.

,

, ,

عده ای به دنبال سکولار کردن مساجد هستند

, عده ای به دنبال سکولار کردن مساجد هستند,

در پایان حجت‌الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس ضمن عذرخواهی از حضار به دلیل عدم حضور حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس در این جلسه، اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای در جامعه به دنبال این هستند تا با ایجاد انحراف، مسجد را تنها محلی برای عبادت انفرادی نشان دهند و مساجد را سکولار کنند.

,

وی ادامه داد: مسجد از سیاست و حاکمیت جدا نیست و محل مقابله با تهاجم‌های دشمن در زمینه‌های مختلف است، در واقع مسجد باید مدافع حریم اسلام باشد و با جر زدایی، غفلت زدایی و آزادی پروری نگذارد به اسلام خدشه‌ای وارد شود.

,

مسجد باید استقلال اقتصادی و اجتماعی داشته باشد

, مسجد باید استقلال اقتصادی و اجتماعی داشته باشد,

حجت‌الاسلام فرازی نیا بابیان اینکه مسجد باید استقلال اقتصادی و اجتماعی داشته باشد، افزود: اگر مسجد سنگر حل مشکلات اقتصادی مردم باشد آن سنگر خواهید درخشید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه