اخبار داغ

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مطرح کرد؛

اجرای طرح "رسم ابرار" با هدف حمایت از نیازمندان/ بیش از 19 هزار حامی قزوینی در کمک به ایتام و محسنین مشارکت دارند

اجرای طرح "رسم ابرار" با هدف حمایت از نیازمندان/ بیش از 19 هزار حامی قزوینی در کمک به ایتام و محسنین مشارکت دارند
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: هزار و ۶۱۴فرزند یتیم و 3 هزار و ۱۱۰ فرزند در قالب طرح محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین هستند که در مجموع ۱۹هزار و ۶۸۱ حامی از ایتام و محسنین حمایت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد فرهادی در گفت‌وگو با صبح قزوین درباره اجرای "طرح ابرار" اظهار کرد: طرح "رسم ابرار" که به همت بسیج مستضعفان برای کمک به نیازمندان اجرا می‌شود؛ در واقع همان طرح اطعام است که توسط کمیته امداد انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: آیه ۸ سوره انسان به داستان انفاق امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره دارد که برای سلامتی فرزندان خود نذر می‌کنند تا سه روز روزه بگیرند؛ اما افطاری خود را در این سه شب برای رضای خدا به یتیم، مسکین و اسیر می‌دهند.

,

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: همین آیه اکنون سرلوحه کار امداد بوده و هدف دستگیری و کمک به ایتام، نیازمندان و گرفتاران است.

,

وی عنوان کرد: هزار و 614 فرزند یتیم و 3 هزار و 110 فرزند در قالب طرح محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین هستند که در مجموع 19هزار و 681 حامی از ایتام و محسنین حمایت می‌کنند.

,

ثبت نام دوهزار و 26 حامی در سال جاری

, ثبت نام دوهزار و 26 حامی در سال جاری,

فرهادی بیان کرد: تعداد حامیان ایتام بیشتر است؛ زیرا طرح اکرام ایتام قدمت بیشتری دارد همچنین مردم نگاه ویژه‌ای به یتیمان دارند؛ اما برای کمیته امداد هیچ فرقی بین مددجویان تحت پوشش وجود ندارد و همه تلاش خود را برای رفع نیاز نیازمندان به کار می‌گیرد.

,

وی ابراز کرد: امسال نیز دوهزار و 26 حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت‌نام کردند و از ابتدای سال کمک‌های خود را به حساب امداد واریز می‌کنند.

,

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: مردم نوع دوست و نیکوکار استان قزوین می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره‌گیری کد مهربانی*8877*1*028 به دست نیازمندان برسانند بدین شکل که پس از شماره‌گیری کد مذکور، متن به عشق علی اطعام به نیازمندان مشاهده می‌شود که افراد هر مبلغی که تمایل دارند پرداخت می‌کنند.

,

وی تاکید کرد: مبالغ جمع آوری شده توسط کمیته امداد در راستای نیات خیرین که همان اطعام است، هزینه می‌شود.

,

فرهادی عنوان کرد: معتقدیم کار مردم را باید به خودِ مردم واگذار کنیم چراکه تمایلی به توسعه کمیته امداد نداریم، لذا درصدد هستیم با موسسات خیریه تعامل برقرار کرده مراکز نیکوکاری راه‌اندازی کنیم که این مراکز با محوریت مساجد محلات شکل گرفتند و کمیته امداد فقط بُعد نظارتی و راهنمایی را برعهده دارد.

,

وجود 36 مرکز نیکوکاری در استان

, وجود 36 مرکز نیکوکاری در استان,

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به وجود 36مرکز نیکوکاری در استان گفت: در این مراکز با توجه به تعامل و ارتباط بیشتر با مردم، در کنار شناسایی سریع نیازمندان، کمک‌های نقدی و غیرنقدی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست افراد نیازمند و محروم می‌رسد.

,

وی بیان کرد: به نظرم باید برای حمایت از محرومان بحث موازی‌کاری‌ها حذف شود و به صورت یکپارچه فعالیت کنیم تا از سوءاستفاده‌های احتمالی برخی افراد که نیازمند نیستند، ممانعت به عمل آید.

,

فرهادی اذعان کرد: کمک معیشت کمیته امداد استان قزوین به مددجویان تحت پوشش در مجموع ماهانه 7میلیارد تومان است که در صورت تقسیم این مبلغ به مجموع افراد به طور میانگین رقم کمی‌ می‌شود؛ چراکه اکنون تعداد خانوارهای تحت پوشش 29هزار خانوار است که نزدیک به 50هزار نفر جمعیت را تشکیل می‌دهند.

,

وی تصریح کرد: بعضا گفته می‌شود صدقاتی که توسط کمیته امداد جمع‌آوری می‌شود در کجا و چگونه هزینه می‌شود؛ این در حالی است که ماهیانه 550میلیون تومان صدقه در سطح استان جمع می‌شود که با تقسیم این مبلغ بر 29هزار خانوار تحت پوشش به هر خانواده به طور میانگین فقط 18 هزار و 900 تومان کمک تعلق می‌گیرد که مبلغ ناچیزی است.

,

فرهادی در پایان گفت: اگر کار به صورت مردمی انجام شود دیگر نیازی به واریز کمک‌ها به حساب امداد نخواهد بود بلکه کمک‌ها به مراکز نیکوکاری داده می‌شود که معمولا در مساجد و به صورت هییت امنایی اداره می‌شود و دیگر نیازی نیست که خانواده‌های آبرومند به کمیته امداد مراجعه کرده و مورد حمایت قرار بگیرد ضمن اینکه کمیته امداد نیز کمک‌ها را در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می‌دهد تا در بین افراد نیازمند توزیع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه