اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

اطعام مساکین، رسم و سیره اهل بیت(ع)/ تبلیغ جایگاه بسیار مهمی در کاهش تعداد نیازمندان و زندانیان دارد

اطعام مساکین، رسم و سیره اهل بیت(ع)/ تبلیغ جایگاه بسیار مهمی در کاهش تعداد نیازمندان و زندانیان دارد
کارشناس مسائل مذهبی سیستان و بلوچستان گفت: اگر مبلغان ما به صورت درست و در همه جا راوی سنت حسنه انفاق و کمک به ایتام، نیازمندان و زندانیان دربند باشند، قطعا شاهد کاهش نیازمندان و زندانیان خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون  اطعام نیازمندان و کمک به فقرا، همواره در جامعه اسلامی جاری بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است و دین مبین اسلام نیز مسلمانان را بسیار به این امر پسندیده تشویق کرده است.

یکی از زیباترین نمونه های اطعام در ۲۵ ذی الحجه اتفاق افتاد به گونه ای که خداوند سوره هل اتی "سوره انسان" در شأن امیرالمؤمنین (ع)، فاطمه زهرا (س)، امام حسن(علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) نازل کرد چرا که بعد از سه روز روزه، افطارشان را به مسکین، یتیم و اسیر داده و خود تنها با آب افطار می کردند.

در همین رابطه حجت الاسلام مجتبی گزمه در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: امام صادق(علیه السلام) از پدرانش(ع) روایت نموده که امیرمومنان علی(ع) فرمود: هیچ مرد و زن مومنی نباشد که دست مهر و نوازش خویش را بر سر یتیمی کشد جز آنکه خداوند به تعداد هر مویی که از زیر دست او بگذرد برای او حسنه‌ای بنویسد.

کارشناس مسائل مذهبی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سیره امام حسن(ع) نیز آمده است که ایشان دوبار کامل همه اموال خود را به ایتام و فقرا بخشیدند و درواقع همه اهل بیت(علیه السلام) تمام زندگیشان انفاق در راه خداوند بوده است، پس چه زیباست که رهرو امامان و معصومین(ع) باشیم.

وی افزود: اهل بیت(ع) در تمامی روزهای سال به این سنت حسنه انفاق مشغول بودند و این مورد به یک زمان و مکان خاص محدود نمی شد و ما هم می توانیم در همه حال با تبلیغ این روش و سنت حسنه و درحالی که امروز اهل باطل دائم در حال تبلیغ اصول باطل خودشان هستند، دیگران را به این عمل انسانی و اسلامی دعوت کنیم.

وی با اشاره به اینکه آزادی زندانیان گرفتار و کمک به خانواده های بی سرپرست یکی از زیباترین اقداماتی است که امسال شاهد آن بوده ایم، تصریح کرد: در واقع اگر زندانی دربند است و زندان های ما پر است بخاطر تبلیغ ضعیفی است که در رابطه با کمک به آزادی این زندانیان نیازمند انجام شده که نیاز است همه مبلغان بیشتر از قبل و به صورت درست برای این عمل نیکو تلاش کنند زیرا تبلیغ جایگاه بسیار مهمی در این زمینه دارد.

حجت الاسلام گزمه در پایان خاطرنشان کرد: کار مشارکتی و حضور نهادها، ارگان‌های دولتی و غیر دولتی که بخشی از وظایف آنها در ارتباط با یتیمان تعریف شده از جمله کمیته امداد، بهزیستی و ... و همچنین رشد چشم گیر مراکز خیریه مردم نهاد نیز گامی موثر در حمایت از ایتام و نیازمندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

«آیه هل اتی»در شان اهل بیت پیامبر اکرم(ص)نازل شد

, «آیه هل اتی»در شان اهل بیت پیامبر اکرم(ص)نازل شد,

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سالروز نزول «سوره هل اتی»، بیان کرد: این سوره در شان و فضیلت اهل بیت پیامبر اکرم(ص) یعنی امام علی (ع) حسنین (ع) و‌حضرت فاطمه (س)نازل شد.

این کارشناس مذهبی گفت: در این سوره داستان معروف نذر این بزرگواران و اطعام کریمانه آنان را مطرح می‌کند که خداوند این صفات عالی آنان را ستود. 

وی بیان کرد: اهل بیتی که پس از سه روز روزه‌داری از افطار خود گذشتند تا به درخواست بنده‌ای از بندگان خدا دست رد نزنند در این فداکاری، درس‌های بسیار زیادی نهفته است.

وی افزود:امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) برای بهبود بیماری حسنین با سفارش پیامبر(ص) سه روز را روزه گرفتند و در هر سه روز افطاری خود را به نیازمندان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین بامری عنوان کرد: پس از بخشش این بزرگواران خداوند در شأن آنها و در روز بیست وپنجم ذی‌الحجه سوره هل اتی را نازل فرمودند که این سوره نام‌های متعددی دارد از مشهورترین آنها «انسان» ، «دهر» و «هل اتی» است این سوره در مدینه نازل شده است و دارای 31 آیه است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد:خداوند سبحان از ایثار و خود گذشتگی حضرت علی(ع) و خانواده بی نظیرش تقدیر کرد و قلب پیامبر(ص) را تسلی بخشید.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه