اخبار داغ

مربی یوسی مس کرمانی مطرح کرد؛

دخترانی که باعث افتخار شهر «باغین»شدند/ گلایه از مسئولانی که برای تقدیر از نخبگان شهر تنها به لوح تقدیر بسنده کردند

دخترانی که باعث افتخار شهر «باغین»شدند/ گلایه از مسئولانی که برای تقدیر از نخبگان شهر تنها به لوح تقدیر بسنده کردند
مربی یوسی مس کرمانی با بیان اینکه دختران شهر "باغین" برای اولین بار در رشته چرتکه حائز رتبه سوم استانی شدند، گفت: متاسفانه مسئولان شهر برای تقدیر از نخبگان در روز عید غدیر تنها به لوح تقدیر بسنده کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه سلیمانی مجری و مربی یوسی مس در شهر باغین در گفتگو با راه آرمان اظهار داشت: یوسی مس محاسبات ذهنی و چرتکه ای است که بچه ها با 6 انگشت کار می کنند که باعث تقویت ذهن می شود و امسال برای اولین بار سه نفر دانش آموز شهرباغین در مسابقات استانی شرکت کردند که هر سه نفر مقام سوم استانی را از آن خود نمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: این کلاس ها از تابستان سال قبل در این شهر آغاز شده است.

,

مربی یوسی مس افزود: محاسبات ذهنی مخصوصا استفاده از شش انگشت مغز را به چالش می کشاند و باعث تقویت ذهن شده و نه تنها محاسبات ذهنی را نوآموز فرا می گیرد بلکه محاسبات ریاضی از جمله  ضرب، تقسیم ، اعداد اعشاری و جذر را در طول تحصیل می آموزد و می تواند آمادگی کامل برای  ورود به دبیرستان را داشته باشد.

,

سلیمانی با بیان اینکه دوره آموزشی این کلاس ها سه سال است، عنوان کرد: این دوره در طول سال دایر می باشد و هر ترم سه ماه و نیم طول می کشد، سن 6 تا 13 سال دوران طلایی است که بچه ها می توانند  با تصویرسازی ذهنی محاسبات را بیاموزند.

,

وی اذعان داشت: شهریه این کلاس ها با کلیه لوازم در سطح اول  217 هزار تومان است که پول لوازم در ابتدای ترم و بقیه هزینه در طول ترم از هنرجو دریافت می شود.

,

سلیمانی بیان داشت: یوسی مس به صورت 14 جلسه دو ساعته در طول ترم برگزار می شود و خدا را شکر در شهرباغین استقبال خوبی از کلاس آموزشی چرتکه شده است.

,

مربی یوسی مس تصریح کرد: مدت فارغ التحصیل شدن دانش آموزان نسبت به سن شان متفاوت است به طور مثال دانش آموزانی که از سن 6 سالگی ثبت نام می کنند 13 ترم  و برای دانش آموزان پنجم ابتدایی 10 ترم طول می کشد.

,

سلیمانی با اشاره به اینکه مسابقات کشوری چرتکه  25 مرداد در تهران برگزار می شود، خاطرنشان کرد: یوسی مس در 80 کشور به صورت بین المللی برگزار می شود و کشور ایران خوشبختانه توانسته است مقامات خوبی را کسب نماید .

,

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در زمینه چرتکه دارای سبک خاصی است، عنوان کرد: برای اولین بار در ایران کلاس های آموزشی «یوسی مس» برای بچه های نابینایان دایر شده است.

,

مربی چرتکه با اشاره به مشکلات این رشته گفت: به هر حال با دست خالی نمی شود کاری در سطح عالی و حتی متوسط انجام داد و این حمایت دستگاه های ذیربط و مسئولین شهری را می طلبد .

,

سلیمانی عنوان کرد: چون این دوره ها به صورت آزاد برگزار می شود باید در ابتدا مکانی برای آموزش تهیه کرد همچنین برای ایاب و ذهاب دانش آموزان برای شرکت در مسابقات نیاز به هزینه است که همکاری و حمایت مسئولین را می خواهد، این مساعدت باعث می شود  بچه ها برای آموختن انگیزه بهتری داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه برای شرکت در مسابقات سال آینده برنامه های خوبی پیش بینی شده است، ابراز داشت: از ابتدای مهر امسال کلاس های سرعتی برای دانش آموزان برگزار می شود و انشاء الله سال آینده شاهد موفقیت های بیشتری از دانش آموزان شهر "باغین" خواهیم بود.

,

*راه آرمان؛ متاسفانه تاکنون هیچ حمایتی از هیچ ارگانی صورت نگرفته (از جمله شهردار و شورای شهر) و حتی روز عید غدیر با قرعه کشی از کلیه نهادها ی مذهبی و نظامی با اهداء کمک هزینه مشهد مقدس به مبلغ یک میلیون ریال تقدیر به عمل آمد ولی از برگزیدگان مسابقات چرتکه که از افتخارات شهر "باغین" بودند تنها با اهداء لوح بدون هدیه مالی تقدیر شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه