اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مسئولیت در جامعه اسلامی بدون داشتن دغدغه اجتماعی یک فریب است

مسئولیت در جامعه اسلامی بدون داشتن دغدغه اجتماعی یک فریب است
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه توجه به نیازمندان و محرومان رفتار مستمر و سجیه دائمی خاندان رسالت بود گفت: همگان مکلفیم به محرومین توجه ویژه داشته باشیم و مسئولیت در جامعه اسلامی بدون دغدغه اجتماعی یک فریب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله حبیب الله شعبانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه یکی از سوره هایی که در شان اهل بیت نازل شده سوره دهر است افزود: در این سوره جریان خانواده ای مطرح میشود که در عین نیاز به خاطر خدا ایثار کرده اند و هیچ نوع انتظاری از کسی ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی ادامه داد: این سوره داستان سه روز روزه خانواده امیر المومنین(ع) است که هنگام افطار غدای خود را بخشیدند و حتی فرزندان هم فقط با آب افطار کردند.

,

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه این رفتارها فقط در طلب وجه الله هستند و محبت خداست که ملاک انفاق اهل بیت است افزود: آشنایان با تاریخ می دانند این یک اتفاق نبود بلکه رفتار مستمر خاندان رسالت، سجیه دائمی این خاندان کرامت و توجه به دیگران بود.

,

وی اظهار کرد:شاید انفاق ها در جامعه زیاد باشد اما این اتفاق مورد توجه حق تعالی است زیرا هدفی جز وجه الله ندارد و درس این جریان اخلاص و تاثیر آن است.

,

آیت الله شعبانی تاکید کرد: درس بزرگ این جریان آموزش تقوی در رعایت محرومان است .

,

وی با بیان اینکه هیچ فطرت سالمی نمیتواند نسبت به گرفتاری دیگران بی توجه باشد گفت: چگونه میشود کسی شیعه و مسئولیت داشته  باشد اما بی توجه به دیگران باشد و درد دیگران او را آزار ندهد.

,

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان در خصوص لزوم توجه  مسئولین به قشر محروم گفت: مسئولیت در جامعه اسلامی بدون دغدغه اجتماعی یک فریب است و همگان مکلفیم به محرومین توجه ویژه داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه