اخبار داغ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خبر داد

بهره‌برداری و آغاز عملیات بیش از یک‌هزار پروژه در هفته دولت/ آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن تا دو ماه آینده

بهره‌برداری و آغاز عملیات بیش از یک‌هزار پروژه در هفته دولت/ آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن تا دو ماه آینده
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: یک‌هزار و 19 پروژه در هفته دولت در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید کمال‌الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بعدازظهر امروز در نشست خبری پیرامون پروژه‌های هفته دولت در خراسان جنوبی با تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای انقلاب اسلامی گفت: استان خراسان جنوبی امروز به کارگاه عمرانی و اقتصادی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: نیاز است سختی‌ها را تحمل کنیم تا شاهد شکوفایی استان باشیم.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های فراوانی دارد که نیاز است با همراهی مردم این ظرفیت‌ها به بالفعل تبدیل شود.

,

میرجعفریان افزود: در بحث‌های اقتصادی، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت با همت دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا داریم.

,

وی اظهار کرد: کار بزرگ عمرانی در استان، ساخت 10 هزار واحد مسکن محرومان است که کاری انقلابی است.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: 88 هزار مسکن در روستاهای استان داریم که از این تعداد 36 واحد مقاوم‌سازی شده است و حدود 12 هزار واحد مقاوم بوده است.

,

میرجعفریان افزود: برنامه‌های توسعه روستایی را در قالب طرح هادی و استفاده از ظرفیت دهیاری انجام دادیم که 190 پروژه در روستاها جهت بهبود زندگی مردم در محل زندگی انجام شده است و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

,

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی استاندار این است که روستاها را محیط مناسب برای زندگی روستائیان ایجاد کنیم.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ارزش‌گذاری فرش برای اولین‌بار در داخل استان خراسان جنوبی شکل گرفت.

,

میرجعفریان افرود: شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.

,

وی با اشاره به دوم تا هشتم شهریورماه با عنوان هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت حدود یک‌هزار و 19 پروژه افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات خواهیم بود.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: 980 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و 39 پروژه آغاز عملیات خواهد بود.

,

میرجعفریان افزود: بالغ بر 8 هزار و 565 میلیارد ریال هزینه برای این پروژه‌ها انجام و پیش بینی شده است که 4 هزار و 985 میلیارد ریال برای پروژه‌های بهره‌برداری و 3 هزار و 600 میلیارد ریال برای پروژه‌های آغاز عملیات است.

,

وی اظهار کرد: 280 پروژه با 28 درصد در مناطق شهری و 735 پروژه با 72 درصد در مناطق روستایی است.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که تعداد زیادی از روستاها از نعمت گاز برخوردار خواهد شد گفت: تا پایان سال‌جاری حدود 82 درصد از روستاهای خراسان جنوبی گازرسانی خواهد شد.

,

میرجعفریان با بیان این‌که اکنون 62 درصد روستاهای استان دارای گاز است افزود: در هفته دولت 73 روستا با رقمی بالغ بر 40 میلیارد تومان و 82 واحد صنعتی با رقمی بالغ بر 11 میلیارد تومان گازرسانی می‌شود که جمعیتی بیش از 10 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

,

وی اظهار کرد: 3 پروژه دیگر گازرسانی برای 22 روستا و جمعیت تحت‌پوشش 9 هزار نفر کلنگ‌زنی خواهیم داشت.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: گازرسانی به حدود 360 روستا و 360 واحد صنعتی که برای استان هدف‌گذاری شده تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

,

میرجعفریان افزود: امیدواریم تا دو سال آینده روستاهای بالای 20 خانوار نداشته باشیم که فاقد شبکه گازرسانی باشند.

,

وی در خصوص آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی اظهار کرد: در سطح استان حدود 37 مجتمع آبرسانی داریم که 450 تا 500 روستا را تحت‌پوشش قرار می‌دهد و با بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مردم حدود 500 روستا که به صورت سیار آبرسانی می‌شود، اب پایدار خواهند داشت.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه کامل برای تأمین اعتبار و زمان‌بندی تعریف شده است که شامل حفر و تجهیز چاه و مخازن و شبکه انتقال در آن دیده شده است.

,

وی افزود: پروژه‌های آب روستایی جمعیت 73 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد که رقم 25 میلیارد تومان هزینه شده و 4 پروژه برای برخورداری 3 هزار نفر جمعیت با رقم 90 میلیارد ریال در حال انجام است.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بنیاد مسکن 67 پروژه برای تحت پوشش قراردادن 37 هزار نفر جمعیت بهره‌برداری خواهد کرد.

,

میرجعفریان با بیان این‌که پروژه‌های زیرساختی در جهادکشاورزی داریم افزود: در خصوص پوشش تلفنی و سیما اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

,

وی اظهار کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اقداماتی شروع کرده که تا پایان سال‌جاری تمام روستاها تلفن ثابت خواهد داشت.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از 1300 کیلومتر در استان انواع راه در دست ساخت داریم که در هفته دولت برخی را افتتاح خواهیم کرد.

,

میرجعفریان افزود: از شنبه آینده سفرها با حضور استاندار و معاونان در شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

,

وی اظهار کرد: در سفرهای انجام شده در سطح استان تاکنون بیش از 411 مصوبه به تناسب نیازهای منطقه مصوب شده که عملیات اجرایی 85 درصد مصوبات شروع شده است.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته‌ای نیست یک یا دو مقام کشوری در استان حضور نداشته باشند و این سفرها پرخیروبرکت است.

,

 

,

میرجعفریان افزود: در سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به استان بالغ بر 500 میلیار تومان عاید استان خراسان جنوبی شد.

,

وی اظهار کرد: وزیر نیرو در سفر به استان از نزدیک وضعیت را مشاهده کردند و برنامه‌ریزی انجام شد.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از 120 میلیارد تومان در سفر معاونان وزیر جهادکشاورزی برای آبیاری تحت‌فشار مصوب شد.

,

میرجعفریان افزود: اقدام بزرگ برای استان راه‌آهن است که رقمی حدود 4 هزار میلیارد تومان دولت تسهیلات مصوب کرد.

,

وی در خصوص قیمت بالای بلیط پروازها در استان اظهار کرد: دولت در قیمت بلیط نقش ندارد و براساس عرضه و تقاضا و خدمات ایرلاین‌ها در منطقه است و تلاش بر این است که پروازهای بیشتری از طریق دیگر شرکت‌ها در استان ایجاد شود.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در خصوص راه‌آهن 32 کیومتر از منایع دولتی مرحله اول مناقصه تمام شد که تا دو هفته آینده انعقاد قرارداد خواهد شد.

,

میرجعفریان افزود: به دلیل زمان لازم برای تنظیم قرارداد و استقرار پیمانکار، تا دو ماه آینده عملیات اجرایی راه‌آهن در خراسان جنوبی آغاز خواهد شد.

,

وی در خصوص واحدهای سیل‌زده اظهار کرد: 140 واحد قرارداد بسته شده است و از تسهیلات استفاده کردند و عملیات اجرایی شروع شده است و الباقی تسهیلات داریم اما متقاضی نیست.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در بحث پرداخت غرامت سیل حدود 47.5 میلیارد تومان بلاعوض و 87.5 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره منابع را دریافت کردیم.

,

میرجعفریان در خصوص جاده بیرجند قاین با بیان این‌که در سفر نوبخت و سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی این موضوع بررسی شد افزود: یکی از پروژه‌های اولویت‌دار استان، ایجاد باند دوم است که حدود 60 کیومتر از مسیر به روسازی رسیده است.

,

وی اظهار کرد: مقداری از مشکلات مالی بود که وزیر راه و شهرسازی در قالب تأمین مالی ماده 56 پذیرفته و مکاتبات با بانک‌ها انجام شده که بانک مسکن حدود 50 میلیارد تومان پذیرفته که مشکلات با بانک مرکزی است که درحال رفع است و محقق می‌شود.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تمام این رقم پرداخت مطالبات پیمانکاران نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه