اخبار داغ

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان:

عدم توجه به جلو از مهمترین عوامل وقوع تصادفات در زنجان است

عدم توجه به جلو از مهمترین عوامل وقوع تصادفات در زنجان است
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به عوامل تصادفات در استان زنجان گفت: عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی از مهمترین عامل وقوع تصادفات در زنجان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج خانی پور در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه محتوای برنامه‌های ترافیکی باید دربرگیرنده جنبه‌های اجتماعی و علمی و براساس یافته‌های علمی و واقعیت‌های اجتماعی باشد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به بحث پایش تصویری و پیشگیری های علمی از تصادفات تصریح کرد: با نصب دوربین های کنترل سرعت و و پایش تصویری دیگر در بسیاری از نقاط نیاز به حضور فیزیکی پلیس نیست و حتی شاهد کاهش جان باختگان خواهیم بود.

,

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح های ویژه امنیت ترافیکی در استان گفت:‌ اعمال قانونی یکی از مهم ترین ابزارهای مبارزه با تخلفات رانندگی است ولی نکته حائز اهمیت آن است که جریمه و مجازات صرفا درمانی موقتی بوده و فاقد هر گونه تاثیر فرهنگی در جریان سامان بخشی به ترافیک و کنترل آن است.

,

وی با تبیین و تحلیل مهمترین علت های تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان عنوان کرد: عامل انسانی، جاده ای و خودرویی ، از جمله علل اصلی وقوع تصادفات رانندگی می باشد و مهمترین علت وقوع تصادفات در استان زنجان نیز عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که باید با اطلاع رسانی های مناسب و بهنگام، رانندگان را با مولفه های اثرگذار یک رانندگی قانونمند و ایمن بیش از پیش آگاه کرد.

,

خانی پور عنوان کرد: با توجه به رشد سریع شهرها و افزایش ترافیک در جاده‌ها، مسئله ترافیک و تصادفات بیشتر نمود یافته است و پلیس به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای علاوه بر اعمال قانون، با حضور در بین آحاد جامعه نسبت به ارتقاء آگاهی شهروندان اقدام می‌کند.

,

وی انضباط ‌بخشی و فرهنگ سازی را دو رسالت مهم پلیس در جامعه برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سایر سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای اجرای فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه لازم و ضروری است.

,

جانشین فرمانده استان زنجان با اشاره به اینکه  محتوای برنامه‌های ترافیکی باید دربرگیرنده جنبه‌های اجتماعی و علمی و براساس یافته‌های علمی و واقعیت‌های اجتماعی باشد ، افزود : برنامه‌های ترافیکی باید توسط افرادی که در جامعه از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند ارائه شود تا اثر‌گذاری بیشتری در مخاطبین و رانندگان داشته باشد و برنامه‌هایی که به‌طور غیرمستقیم پیام را به مخاطبین منتقل می‌کنند اثرگذارترند.

,

وی بیان کرد: امیدواریم با حرکت در مسیر اجرای قانون و ایجاد روحیه همبستگی در بین تمام آحاد مردم و دستگاه ها روز به روز شاهد وضعیت بهتر ترافیک در معابر درون و برون شهری باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه