اخبار داغ

یک هکتار از مراتع طبیعی قزوین در آتش سهل انگاری سوخت

یک هکتار از مراتع طبیعی قزوین در آتش سهل انگاری سوخت
سهل انگاری باغداران روستاهای نیارک و ونگین بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی استان رابه آتش کشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر اسداللهی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین از مهار آتش سوزی در بیش از 1 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان قزوین خبرداد و گفت: امسال بیش از 700 هکتار از اراضی منابع طبیعی و مراتع استان قزوین در آتش سهل انگاری سوخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی بیان کرد: یگان محافظت از منابع طبیعی استان قزوین امروز با تلاش بسیار توانستند آتشی که از سوی باغات دو روستای نیارک و ونگین به مراتع طبیعی استان سرایت کرده بود را مهار کنند.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار داشت: بر اساس شواهد موجود سهل انگاری باغداران در کنترل آتش در مزرعه عامل ایجاد این آتش سوزی در باغات منطقه و نهایتا سرایت آن به مراتع طبیعی شده است که در زمان کوتاهی امکان نابودی بخش عظیمی از مراتع و اراضی منابع طبیعی استان قزوین وجود داشت.

,

اسداللهی خاطرنشان کرد: بارش بهاره مناسب در اوایل امسال اگرچه بهار سرسبزی به همراه داشت اما با خشکی علوفه بهاره امکان آتش سوزی در مراتع و باغات را چند برابر کرد که بی توجهی عوامل انسانی و سهل انگاری گردشگران در دل طبیعت بخش قابل توجهی از مراتع استان را به آتش کشید.

,

وی افزود: وزش باد این فصل در زمان کوتاهی یک جرقه را به آتش سوزی گسترده و نابودی بخش قابل توجهی از مراتع و اراضی ملی تبدیل می کند از این رو نیاز است تا مردم در این زمینه هشیاری کافی داشته باشند.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین تصریح داشت:یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین با بضاعت اندک در تعداد نیرو و امکانات مواجه است و با همین شرایط در تلاش است تا از بروز حوادث پیشگیری و در صورت وقوع نسبت به مهار آن اقدام کند اما هیچ نیرویی از اراده و خواست انسان قوی تر نیست و معتقدیم در صورتی که مردم با ما همراه باشند میتوانیم این مسئله را کنترل کنیم.

,

اسداللهی افزود: متاسفانه امروز بیش از 700 هکتار از مراتع استان قزوین در آتش سوخته است که حداقل در یک دهه بی سابقه بوده است.

,

وی گفت: اگرچه بارها اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شده است اما نیاز است تا دهیاران و معتمدین محلی در این امر با ما همراه باشند.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین خاطرنشان کرد: منابع طبیعی سرمایه هایی ارزشمند و دارایی همه مردم است و اجازه نمی دهیم افرادی با سوء قصد نسبت به نابودی این مراتع اقدام کنند ازاین رو قطعا با متخلفین برخورد می شود.

,

اسدالله گفت: قانون نیز ظرفیت این مسئله را ایجاد کرده است و قطعا با آتش افروزان در منابع طبیعی و اراضی ملی برخورد خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه