اخبار داغ

مدیر مسئول نشریه ۹دی در قزوین:

دعوای اصلی امروز برسر انقلابی و غیرانقلابی بودن افراد است/ بروز فساد و مشکل در جامعه به‌ واسطه بی‌عرضگی نمایندگان است

دعوای اصلی امروز برسر انقلابی و غیرانقلابی بودن افراد است/ بروز فساد و مشکل در جامعه به‌ واسطه بی‌عرضگی نمایندگان است
مدیر مسئول نشریه ۹دی گفت: امروز تفاوت و دعوای اصلی بین دو نگاه انقلابی‌ها و غیر انقلابی‌ها است و بسیاری از مشکلات با انتخاب درست قابل حل شدن است از این رو باید با بصیرت و تفکر در انتخابات شرکت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، حجت الاسلام حمید رسایی شب گذشته در جلسه پرسش و پاسخ و سخنرانی که با محوریت انتخابات مجلس، فرصت‌ها و تهدیدها در مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) الوند برگزار شد، اظهار کرد: قدرت از ابزار اعمال عدالت و محقق شدن عدالت در جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

 این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: با قدرت به‌عنوان یک ابزار هم می‌توان فساد را گسترش داد و هم از آن جلوگیری کرد؛ مشروعیت صاحبان قدرت به میزان استفاده از این ابزار در راستای گسترش عدالت برای مردیمی است که برای انقلاب هزینه داده‌اند. 

,

وی ادامه داد: در دنیای پر از ظلم و ستم امروز مردمی مانند ما که 40سال بر روی حرف خود که برآمده از آیات قرآن مبنی بر عدم اجازه برای تسلط ظالمان بر آن‌هاست، ایستاده اند، صاحب اقتدار هستند و حرفی برای گفتن دارند.

,

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: یکی از کانون‌هایی که سالم بودن یا نبودن کشور به آن بستگی دارد مجلس است؛ درواقع این ارگان به‌عنوان منتخب مردم دارای قدرت است و بروز مشکل و فساد در یک منطقه و شهر برآمده از بی‌عرضه بودن نماینده آن‌هاست.

,

وی بیان کرد: وابسته نبودن حوزه به دولت و حریت در چارچوب دین از ویژگی‌های حوزه و طلبه‌هاست و باید صرف نظر از خوشامد افراد در تمام موارد انتقادات و حرف حق را بیان کنند؛ این ویژگی منحصر به طلبه‌ها نیست و تمام افراد و مسئولان باید این‌گونه رفتار کنند.

,

مدیرمسئول نشریه 9دی ادامه داد: مراجعه به آرای مردم دارای اهمیت بالایی است که از بدو انقلاب توسط امام خمینی(ره) بر آن در چارچوب دین تاکید شد و براساس آن جمهوری اسلامی و رای گیری در دوره‌های مختلف پایه ریزی شد.

,

اهمیت بالای دقت در انتخابات 

, اهمیت بالای دقت در انتخابات ,

وی با اشاره به جایگاه مجلس تاکید کرد: مجلس از جایگاه بالایی برخوردار است از این رو دقت در انتخابات و انتخابات آگاهانه و با مطالعه و تحقیق دارای اهمیت است و نباید تحت تاثیر تبلیغات رای داد که انتخابات ریاست جمهوری گذشته نمونه بارز این مورد بود.

,

رسایی اضافه کرد: دعوای سیاسی امروز جامعه بین اصولگرا و اصلاح طلب نیست، این واژه‌ها تا یک زمانی دارای کاربرد و مطابق با حقیقت بیرونی و بیانگر دو تفکر سیاسی بودند، اما امروز این اصطلاحات کاربرد پیشین خود را ندارند و باید عملکردها مورد بررسی قرا گیرد. 

,

وی اذعان کرد: از سال 77 اصطلاح اصولگرا و اصلاح طلب مطرح شد و دو نگاه در کشور شکل گرفت و تا مدت‌ها جو داشت، اما از سال 88 و پس از کودتا و فتنه این اصطلاحات جایگاه خود را از دست داد و امروز دعوای این دو تفکر مطرح نیست.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: انحراف از امام و شعارهای انقلاب درجریان اصلاحات بیشتر از اصولگرایان است اما این ویژگی در اصولگرایان نیز وجود دارد.

,

وی با بیان زمینه‌های جنگ واقعی عنوان کرد: از نظر امام (ره)جنگ واقعی جنگ فقر و غنی و سرمایه داران زالوصفت و مستضعفینی است که هزینه اصلی انقلاب بر دوش آن‌هاست؛ در این مورد صرف سرمایه داری مطرح نیست و بر زالوصفت بودن تاکید شده است؛ رهبر معظم انقلاب نیز این ویژگی‌ها را قبول دارند. 

,

مدیرمسئول نشریه 9دی اظهار کرد: امروز تفاوت و دعوای اصلی بین دو نگاه انقلابی‌ و غیرانقلابی‌ است؛ غیرانقلابی‌ها از گذشته خود پشیمان هستند و این نگاه حتی افرادی را شامل می‌شود که پیش از این در جبهه انقلاب حضور داشتند. 

,

نگاه انقلابی و غیر انقلابی تفاوت اصلی امروز است

, نگاه انقلابی و غیر انقلابی تفاوت اصلی امروز است,

وی افزود: برخی افراد در گذشته با ظلم و ستم و سرمایه داری زالوصفت جبهه داشتند، اما امروز حال مبارزه با ظلم و مرگ بر امریکا ندارند چراکه سبک و نوع زندگی‌ آنها تغییر کرده است و حتی برخی ائمه جمعه نیز در این گروه قرار دارند.

,

نماینده سابق مجلس با اشاره به ویژگی نگاه افراد انقلابی ابراز کرد: انقلابی‌ها افرادی هستند که در جایگاه و سمت خود از حقوق مردم دفاع می‌کنند و به فکر رفع مشکلات مردم و در بروز مشکلات و بحران‌ها کنار آن‌ها هستند و با طیف ضعیف و مستضعف که بار انقلاب بر دوششان است ارتباط دارند و در عمل استکبارستیز هستند.

,

وی تاکید کرد: امروز ملت ایران، منافقین، ضد انقلاب و سلطنت طلبان را قبول ندارند اما غیرانقلابی‌ها به عنوان افرادی که در گذشته ظاهر انقلابی داشته اند اما در عمل انقلابی نیستند می‌توانند مردم را فریب دهند و دشمنان نیز برای انتخاب شدن این افراد تلاش می‌کنند، از این رو داشتن بصیرت از اهمیت بالایی برخوردار است.   

,

رسایی اضافه کرد: بصیرت به این معناست که باور داشته باشیم امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اما عمامه به سر امریکایی که تفکرات و نگاهش تغییر کرده می‌تواند بصورت منفی تاثیرگذار باشد.

,

وی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین مکرر به آن‌ها یادآور شده‌اند که وعده‌های الهی محقق می‌شود و ما و انقلاب ما حفظ شده و بارها شاهد چنین اتفاقاتی بوده‌ایم که واقعه طبس از جمله آن‌هاست.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با بیان اهمیت دقت در انتخابات اظهار کرد: دقت در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با فکر این انتخاب رخ دهد تا سرنوشت کشور و مردم به‌خوبی رقم بخورد تا شاهد چالش‌هایی از جمله برجام نباشیم و بسیاری از مشکلات با استفاده از انتخاب درست حل می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه