اخبار داغ

رفاه مناطق محروم اولویت اصلی پروژه های هفته دولت باشد

رفاه مناطق محروم اولویت اصلی پروژه های هفته دولت باشد
دولتمردان گرامی در این شرایط بد تحریم و فشار اقتصادی که بر روی دوش شما ها است خواهشی که مردم عزیز هرمزگان دارند این است بجای گلنگ زدن پروژه ها جدید سعی و همت فراوان در تکمیل کردن پروژه های نیمه کاره داشته باشید که ان شاالله به توفیق الهی روز به روز از تمام شدن این پروژها در استان خبردار شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ در هشتم شهریور سال1360 یکی از منافقین به نام مسعود کشمیری، که آن روز ها دبیر شوارای امنیت ملی بود بدون بازرسی وارد دفتر نخست وزیری می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بمبی در کیف خود جاسازی کرده بود که به‏ طور عادی و معمولی، بدون این‏ که هیچ‏ کس به او مشکوک  شود و هیچ‏ کس هم کیف او را بازرسی و رسیدگی کند خیلی عادی در جلسه شرکت می کند و از آنجایی که منشی جلسه هم بوده، کنار شهیدان رجایی و باهنر می نشیند ؛ و این کار را کرده و کیف خود را هم کنار آن‏ ها قرار داده و طوری هم تنظیم کرده بود که انفجار ابتدا این دو را فرا بگیرد.

,

بدین‏ ترتیب واقعه هشتم شهریور در سال 60  اتفاق افتاد و رئیس جمهور محبوب محمدعلی رجائی و نخست‏ وزیر متفکّر و دانشمندش حجت‏ الاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد باهنر در انفجار دفتر نخست وزیری به درجه‏ ی رفیع شهادت نائل آمدند.

,

دولت شهید رجائی، نخستین دولت مکتبی بود که پس از حاکمیّت لیبرالها در کشور، مسئول امور کشور شد  و در آن دوره‏ ی بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب صادقانه اعمال کرد تا آنجا که جان خویش را بر سر آن نهادند واین خود علت نام گذاری این هفته می باشد.

,

به مناسبت هفته دولت رسم دیرینه ای است که به افتتاح یا گلنگ زنی دستاورد های دولت درطول سال های  گذشته و یا آینده می پردازند.

,

اما چند نکته لازم وضروری است که بیان شود.

,

اول اینکه  برخی از پروژه هادر استان  به ظاهر تمام شده اما  هنگامی که به باطن آن توجه می شود هنوز به  بعضی از امکانات نیاز  دارد به طور مثال خبری از  یکی از شهرستان های استان رسیده در افتتاح بعضی از سالن ورزشی علی رغم تمام شدن  فیزیک سالن اما هنوز به امکانات سرمایشی مجهز نشده ولی قرار است این پروژه دراین هفته  افتتاح شود.

,

نکته بسیار مهم برای دولتمردان محترم این است که از  روند کامل بودن پروژه ها اطلاعات کافی داشته باشند و ان شاالله  یک پروه ای بهربرداری نشود که بعضی از امکانات درآن مهیا نشده باشد متاسفانه این مشکل باعث عدم اعتماد مردم به مسولان خواهد شد .

,

نکته دوم افتتاح یا بهره برداری پروژه ها که سال های گذشته انجام شده است برای باردیگر این کار صورت نگیرد که خود یکی از معظلات در کشور محسوب می شود.

,

دولتمردان گرامی در این شرایط  بد تحریم و فشار اقتصادی که برروی دوش این عزیزان است خواهشی که مردم عزیز استان دارند این است بجای گلنگ زدن پروژه ها جدید سعی و تلاش فراوان در تکمیل کردن پروژه های نیمه کاره همت بیشتر داشته باشند  که ان شاالله به توفیق الهی روز به روز از تمام شدن این پروژها در شهرستان ها خبردار شویم.

,

با اشاره به اصل 43 قانون اساسی برای تامین استقلال اقتصادی و ریشه‌کن‌کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، با حفظ  آزادگی و تامین نیازهای اساسی‌ توجه ویژه مسولان استان هرمزگان به بحران فقر و محرومیت باید بیشتر توجه شود.

,

باتوجه به سفری که  روز های گذشته نماینده ولی فقیه در هرمزگان به مناطق محروم استان داشتند در خطبه های این هفته به لزوم توجه ویژه و رسیدگی به مشکلات مردم  این مناطق اشاره کردند.

,

منطقه ای کوهشای احمدی از جمله مناطقی شبیه بشاگرد در هرمزگان  است که علی رغم توجه مسولان کشوری و استانی در بعد از انقلاب هنوز مردم این مناطق از کمبود امکانات رفاهی آموزشی و بهداشتی رنج می برند.

,

متاسفانه با توجه به آمار پروژه های که قرار است افتتاح یا گلنگ زنی در هفته پیش رو در  هرمزگان شود  بخش عظیمی از این پروژه ها در مرکز استان است که با عدم تعادل و نظم محیطی و همچنین باعث بالا رفتن مهاجرت به مرکز استان از شهر های کمتر  توسعه یافته می شود.

,

به دلیل بالا بودن محرومیت در شرق استان توجه به بخشهای شرقی و مناطق که جز مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستند بیشتر احساس می شود.

,

انتهای/پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه